Voor een klant heb ik een laravel website gemaakt en alles gaat via een GitHub repo en met Laravel Forge deploy ik na iedere push automatisch. Nu wil mijn klant van de bestaande website drie varianten (dus vier in totaal), qua functionaliteit bijna gelijk maar andere vormgeving en database. Nu twijfel ik hoe ik dit het beste kan opzetten. Clone ik de gitrepo drie keer en hou ik dus vier repo's over waarbij ik de master branch als productie hou, of ga ik per site binnen de huidige repo een branch maken, dus site A,B,C,D en een master en dan A,B,C,D deployen. Maar misschien is er nog een derde optie waar ik nog niet aan gedacht heb? Dacht eerst een fork maken maar een fork moet naar een ander account kwam ik achter.
Punt is als ik functionaliteit aan site A toevoeg ik dit ook meestal bij B, C en D wil maar wellicht niet altijd. Ook verwacht ik subtiele verschillen in de codebase dus 4x master deployen en alleen kunnen customizen via database of environment is eigenlijk niet echt een optie denk ik. Maar vier losse repo's maakt updates uitrollen ook weer onnodig ingewikkeld (en foutgevoelig).
Ben benieuwd naar suggesties voor de beste aanpak.
Punt is als ik functionaliteit aan site A toevoeg ik dit ook meestal bij B, C en D wil maar wellicht niet altijd. Ook verwacht ik subtiele verschillen in de codebase dus 4x master deployen en alleen kunnen customizen via database of environment is eigenlijk niet echt een optie denk ik. Maar vier losse repo's maakt updates uitrollen ook weer onnodig ingewikkeld (en foutgevoelig).
Ben benieuwd naar suggesties voor de beste aanpak.
[ Voor 4% gewijzigd door amphora op 19-03-2025 11:16 ]
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max