Toetsenbord en muis vallen paar seconden uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammyboy14
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-04 02:59
Beste Mede-Tweakers,

Ik heb sinds een paar dagen een vervelend probleem en ik hoop dat iemand hier mij verder kan helpen.

Sinds een paar dagen gaan tijdens het gebruiken van mijn desktop meerdere keren per uur ineens mijn muis en toetsenbord uit (ook lampjes), waarna ze na een paar seconden weer werken. Ik hoor dan ook het geluidje van Windows dat er een apparaat los word gemaakt en dan weer verbonden.

Het beeldscherm en de pc blijven gewoon aan en er lijkt verder niks vast te lopen. Ik zie verder ook geen patroon wanneer het wel of niet gebeurd.

Ik heb Windows op fouten gecontroleerd d.m.v \scanhealth etc, ik heb alles geupdate, en ik heb geprobeerd Windows te repareren met de media creation tool van Microsoft.
Ook heb ik de UEFI van mijn moederbord geupdate.
Ik heb de betrouwbaarheidsgeschiedenis en logboeken in windows bekeken, en hoewel deze fouten aan lijken te geven, zijn het steeds andere fouten en zijn ze niet altijd daar wanneer ik dit probleem ondervind.

Ook heb ik USB Device Tree Viewer geprobeerd te gebruiken, waar ik 2 rare dingen heb gevonden:
1. "! [Port 2]: Unknown Device"
2. HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\USB\AutomaticSurpriseRemoval
AttemptRecoveryFromUsbPowerDrain: REG_DWORD 00000001 (1)

Specs:
CPU: AMD Ryzen 7 5800x
GPU: Gigabyte GTX 1660
RAM: Corsair 32GB 3600mhz DDR4
MB: Asus ROG Strix X570-E Gaming
Voeding: Corsair RM550X

Ik hoor graag of jullie ideeën hebben over hoe dit op te lossen zou kunnen zijn!

Groeten,

Sam :)

[ Voor 9% gewijzigd door sammyboy14 op 19-03-2025 03:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:08

ByteDelight

Retro computing is alive!

Zit er een usb hub tussen je pc en muis/toetsenbord?
Zo niet, dan zit het probleem op je moederbord.
Als je andere usb poorten vrij hebt, probeer die dan.

Verder zou een ander apparaat op usb een storing kunnen veroorzaken, dus koppel los wat je niet nodig hebt.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:34
Misschien een hele domme vraag, maar om welke toetsenbord en muis gaat?
Heb je een totaal andere poort geprobeerd op je computer om deze op aan te sluiten? Dus ander blok op de achterkant bijvoorbeeld? Of wellicht een aansluiting op je kast zelf. USB gaat vaak op het moederbord per groepen. En als die in je kast zijn aangesloten, zou je die kunnen proberen wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:47
Contactspray wil wel eens wonderen verrichten. Heb je die niet in huis dan kan het ook helpen door de plug een paar keer eruit en erin te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammyboy14
Bedankt voor de reacties!
Ik heb muis en toetsenbord naar de usb poorten op de behuizing verplaatst. (Ik gebruik geen usb hub)
Nu blijven die het wel gewoon doen, maar de webcam en bluetooth (ingebouwd in moederbord) vallen wel nog regelmatig weg.

Toetsenbord: Razer Ornata Chroma
Muis: Logitech G403 bedraad

Zou het dan toch aan het moederbord liggen?
Ik bedenk me net dat ik wat details was vergeten door te geven.
1. Sinds deze problemen begonnen zijn doet de computer er ook veel langer over om op te starten.
2. Laatst ging de computer niet meer aan na het schoonmaken, wat gefixt leek na opnieuw het ram geheugen te hebben geinstalleerd.

Als het nou aan het moederbord zou liggen, wat zou ik er dan mee kunnen doen?
Alvast en nogmaals bedankt!

Sam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:05

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Definieer schoonmaken eens uitgebreider? Blijkbaar aan de binnenzijde van de kast? Wat en hoe heb je precies gedaan?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammyboy14
@remco_k Ik heb de binnenkant van de kast met perslucht van een afstandje schoongespoten.
Met de computer uit, afgesloten, en buiten natuurlijk.
Pagina: 1