Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal het voornamelijk gebruiken voor gaming (Rust, BF2042, RDR2, Forza, etc.) en daarnaast experimenteren met het lokaal draaien van LLM’s.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de €3000. Extra uitgaven lijken me niet heel rendabel, omdat de prestatiewinst bij een hoger budget m.i. waarschijnlijk minimaal is. En als ik beter ergens kan besparen dan hoor ik het ook graag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik heb al twee G-SYNC monitoren: de Dell AW3418DW en de Asus VG279QM.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De GPU staat al vast, die heb ik gisteren weten te bestellen voor €1190. De rest van de componenten moeten hier goed op aansluiten. Verder niet teveel herrie en niet teveel lichtjes
Ga je overklokken?
Nee, liever niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zoek advies over de beste componentencombinatie binnen mijn budget, zodat ik een systeem krijg waar ik weer 'even' mee vooruit kan. Ik koop niet vaak PC-componenten en volg de markt niet op de voet, dus ik kan goed advies gebruiken om de beste prestaties te krijgen voor mijn geld.
Ik zal het voornamelijk gebruiken voor gaming (Rust, BF2042, RDR2, Forza, etc.) en daarnaast experimenteren met het lokaal draaien van LLM’s.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de €3000. Extra uitgaven lijken me niet heel rendabel, omdat de prestatiewinst bij een hoger budget m.i. waarschijnlijk minimaal is. En als ik beter ergens kan besparen dan hoor ik het ook graag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik heb al twee G-SYNC monitoren: de Dell AW3418DW en de Asus VG279QM.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De GPU staat al vast, die heb ik gisteren weten te bestellen voor €1190. De rest van de componenten moeten hier goed op aansluiten. Verder niet teveel herrie en niet teveel lichtjes
Ga je overklokken?
Nee, liever niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zoek advies over de beste componentencombinatie binnen mijn budget, zodat ik een systeem krijg waar ik weer 'even' mee vooruit kan. Ik koop niet vaak PC-componenten en volg de markt niet op de voet, dus ik kan goed advies gebruiken om de beste prestaties te krijgen voor mijn geld.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed | € 559,90 | € 559,90 |
1 | Moederborden | Gigabyte B850 AORUS ELITE WIFI7 | € 239,- | € 239,- |
1 | Videokaarten | INNO3D GeForce RTX 5080 X3 | € 1.599,- | € 1.599,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Charcoal Black | € 149,99 | € 149,99 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 5 | € 93,90 | € 93,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo F5-6000J3040G32GX2-TZ5N | € 220,59 | € 220,59 |
1 | Voedingen | NZXT C850 Gold ATX 3.1, Zwart | € 129,90 | € 129,90 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 4TB | € 240,99 | € 240,99 |
Totaal | € 3.233,27 |