Ik heb 10 zonnepanelen op een schuin dak liggen en die zijn uit 2012. De omvormer is een Sunny Boy SB2100 TL van SMA. Ik heb geen thuisbatterij. Ik ben alleenstaand en verbruik relatief weinig stroom (max 1200 Kwatt per jaar) Nu ben ik gaan denken of het nog loont om nieuwe panelen te laten leggen en/of om mijn omvormer te vernieuwen. De omvormer werkt ansich nog goed. De panelen liggen gericht op het zuiden.
Zou dit zin hebben in mijn geval? Vorig jaar heb ik 1652 Kwatt terug geleverd. In 2022 was dit nog 2157. Nu was 2024 wel een relatief donker jaar met weinig zonne-uren.
Ik vraag hier op het forum want voor de rest heb ik er geen jota verstand van.
Mijn omvormer is niet verbonden met het internet en ik heb ook geen app. Voor de goede orde,ikzelf heb de installatie niet hoeven te betalen want ze lagen er al op toen ik dit huis kocht in 2018. Maw de installatie is al betaald😊
TIA
Zou dit zin hebben in mijn geval? Vorig jaar heb ik 1652 Kwatt terug geleverd. In 2022 was dit nog 2157. Nu was 2024 wel een relatief donker jaar met weinig zonne-uren.
Ik vraag hier op het forum want voor de rest heb ik er geen jota verstand van.
Mijn omvormer is niet verbonden met het internet en ik heb ook geen app. Voor de goede orde,ikzelf heb de installatie niet hoeven te betalen want ze lagen er al op toen ik dit huis kocht in 2018. Maw de installatie is al betaald😊
TIA