Welke (2e hands) Switch moet ik kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuboka
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-06 18:54
Hallo medetweakers. Mijn kinderen willen graag een Nintendo Switch. Nu wordt je ermee kapot gegooid op marktplaats en Tweakers. Maar is er nog iets waar ik op moet letten? Is de 1ste versie switch af te raden, dien ik een v2 te kiezen? Dien ik 32 of 64 gb te kiezen. Is oled echt een vooruitgang?
Als ik 1 uitprobeer, dien ik ergens specifiek op te letten?

Alvast bedankt voor jullie input!

[ Voor 8% gewijzigd door Yuboka op 18-03-2025 18:40 ]

Beste antwoord (via Yuboka op 23-03-2025 18:04)

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:30
De v1 is de Switch zoals die origineel is uitgegeven in 2017. Daar zit een kwetsbaarheid in de processor waardoor hij gemakkelijk te "hacken" is zodat je er ook niet-originele software op kunt draaien. Dat wordt meestal gebruikt voor illegale kopieën, maar niet altijd, soms gaat het ook om andere software. Nadeel is dat als je met zo'n ding online gaat, Nintendo hem kan verbannen waardoor je er sowieso niet meer mee online kunt.

De v2 kwam in 2019 uit en fikst die kwetsbaarheid. Daarnaast is de processor wat zuiniger zodat de accu wat langer mee kan. Verder zijn ze hetzelfde.

De "v3", ook wel OLED genoemd, is een revisie met een groter, beter scherm, meer opslag, betere speakers en een betere standaard. Ook het dock is anders - daar zit nu een netwerkaansluiting op, bij de voorgaande modellen had je daar een USB adapter voor nodig, maar wifi werkt natuurlijk op alle modellen.

Daarnaast heb je nog de Lite, een kleiner, meer draagbaar model. Deze heeft geen afneembare joycons (de controllers) en kan niet in een dock om op TV te spelen, maar doet voor de rest alles wat de anderen ook kunnen, maar dan op een kleiner schermpje.

Qua accessoires, alles past op alles (op de Lite na) dus daar hoef je niet naar te kijken. Games werken ook overal op. De enige games die moeilijk kunnen doen zijn de Labo spellen, waar je met karton allerlei dingen kunt maken. Bij sommigen daarvan moet je er een joycon in stoppen (die je met een Lite dus niet hebt - het kan wel, maar dan moet je ze los kopen) en er zijn er waar je de hele Switch in stopt - en die werken niet met de Lite en vaak ook niet met de OLED. De VR bril, bijvoorbeeld, is gemaakt op de schermgrootte van de originele Switch en werkt dus niet lekker met de OLED.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:06

Emiel1984

Made in NL

Wat heb je zelf al gevonden? Het verschil tussen deze versies is goed te vinden online.

Wat betreft de opslag, dit is erg afhankelijk van hoeveel en welke verschillende games er gespeeld gaan worden. Daarnaast of deze enkel digitaal zijn of een combinatie van beide. De 32GB kan snel vol zijn, maar met een SD-kaart kun je dit makkelijk uitbreiden.

Persoonlijk zou ik voor het OLED-model gaan omdat het scherm echt wel iets groter is en een stuk beter. Tenzij je denkt dat ze alleen op de tv gaan spelen natuurlijk.

Let ook op dat het geen gemodificeerd model is, want daar kun je niet online mee.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Geen idee wat dit met computerhardware te maken heeft. Schopje naar Hardware en spielerij algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuboka
Dat er weinig verschil is tussen de v1 en v2. De v3 is wel beter met zn oled scherm en meer geheugen. Maar heeft de v1 geen kinder ziektes ofzo, die bij v2 zijn opgelost? Wat wilt gemodificeerd zeggen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:30
De v1 is de Switch zoals die origineel is uitgegeven in 2017. Daar zit een kwetsbaarheid in de processor waardoor hij gemakkelijk te "hacken" is zodat je er ook niet-originele software op kunt draaien. Dat wordt meestal gebruikt voor illegale kopieën, maar niet altijd, soms gaat het ook om andere software. Nadeel is dat als je met zo'n ding online gaat, Nintendo hem kan verbannen waardoor je er sowieso niet meer mee online kunt.

De v2 kwam in 2019 uit en fikst die kwetsbaarheid. Daarnaast is de processor wat zuiniger zodat de accu wat langer mee kan. Verder zijn ze hetzelfde.

De "v3", ook wel OLED genoemd, is een revisie met een groter, beter scherm, meer opslag, betere speakers en een betere standaard. Ook het dock is anders - daar zit nu een netwerkaansluiting op, bij de voorgaande modellen had je daar een USB adapter voor nodig, maar wifi werkt natuurlijk op alle modellen.

Daarnaast heb je nog de Lite, een kleiner, meer draagbaar model. Deze heeft geen afneembare joycons (de controllers) en kan niet in een dock om op TV te spelen, maar doet voor de rest alles wat de anderen ook kunnen, maar dan op een kleiner schermpje.

Qua accessoires, alles past op alles (op de Lite na) dus daar hoef je niet naar te kijken. Games werken ook overal op. De enige games die moeilijk kunnen doen zijn de Labo spellen, waar je met karton allerlei dingen kunt maken. Bij sommigen daarvan moet je er een joycon in stoppen (die je met een Lite dus niet hebt - het kan wel, maar dan moet je ze los kopen) en er zijn er waar je de hele Switch in stopt - en die werken niet met de Lite en vaak ook niet met de OLED. De VR bril, bijvoorbeeld, is gemaakt op de schermgrootte van de originele Switch en werkt dus niet lekker met de OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:57

koboy

Heb een idee voor een icon

Labo hoef je je niet druk om te maken, die is eigenlijk niet meer te koop tenzij je zelf de kartonnen onderdelen wil gaan maken een de problematiek van de overige onderdeeltjes voor lief neemt.
Paar jaar geleden nog bij Nintendo voor bijna alle labo sets de refill-sets kunnen kopen voor onze tweede, maar denk dat die nu ook wel op zijn. Toen was trouwens het de onderdeeltjes refill voor het eerste labo pakket al op en alles uit productie.

Soms zie je in een winkel nog het robot labo pakket liggen, maar dat vind ik de minst leuke.

Eerder zou ik letten op stick-drift: joysticks die uit zichzelf naar wat doen of blijven hangen. Dit zijn feitelijk versleten controllers. Kun je oplossen met een nieuw setje, maar ook met een reparatie kit van ifixit (gewone of niet slijtende hall-effect).

[ Voor 6% gewijzigd door koboy op 19-03-2025 10:15 ]

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topic titel, type en subforum gewijzigd.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat is het budget van @Yuboka ?
Als dat niet zo'n rol speelt ga voor The Latest and Greatest.

Welk doel dient de Switch?
Couch coop voor de kids met name: dan is OLed zinloos en kan je bezuinigen op een 2e hands modelletje.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuboka
De kinderen willen van hun zakgeld een switch kopen, voornamelijk om Minecraft te spelen. Dus eigenlijk als ik het goed lees, kan ik elke 2de hands versie kopen. Voor max 200 euro denk ik. Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Yuboka schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:22:
De kinderen willen van hun zakgeld een switch kopen, voornamelijk om Minecraft te spelen. Dus eigenlijk als ik het goed lees, kan ik elke 2de hands versie kopen. Voor max 200 euro denk ik. Bedankt allemaal!
Heb voor je lopen meekijken, en op dit moment is in Nederland via Nintendo nog geen Refurbished. Bij Goohoo vind ik momenteel de scherpste acties, waarbij je standaard 2 maanden garantie krijgt, maar kunt uitbreiden tot 12 maanden.

Deze kost €191,00 (model 1) https://www.goonintendosw...e-blauw-rood-tweedehands/

Of een model 2 voor €197,00: https://www.goonintendosw...erde-accuduur-blauw-geel/

Er is ook een optie met geen officiële Joycons, mocht je dat niet erg vinden, dan kun je een model 1 met NIEUWE Joy-Cons (Third Party) al voor €171,00 krijgen: https://www.goonintendosw...-party-nieuwe-toebehoren/

Voor het hele aanbod: https://www.goonintendosw...tch-kopen-morgen-in-huis/

Ik zal eventueel, mocht dit het nog niet zijn, morgen nog verder voor je zoeken, laat me maar wat weten ;)

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yuboka
Linksquest schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 20:10:
[...]

Heb voor je lopen meekijken, en op dit moment is in Nederland via Nintendo nog geen Refurbished. Bij Goohoo vind ik momenteel de scherpste acties, waarbij je standaard 2 maanden garantie krijgt, maar kunt uitbreiden tot 12 maanden.

weten ;)
Zo'n Refurbished lijkt ook goed. bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:13
Wil je niet ontmoedigen :-) Maar dit jaar komt de Switch2 uit, dus bedenk of je nu nog een Switch 1 wilt kopen.
Als het voor mijzelf is, zou ik even wachten.

Runs everything...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yuboka
MacIsCool schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:22:
Wil je niet ontmoedigen :-) Maar dit jaar komt de Switch2 uit, dus bedenk of je nu nog een Switch 1 wilt kopen.
Als het voor mijzelf is, zou ik even wachten.
Daar wacht ik ook op, vooral om te kijken of marktplaats overspoelt wordt met de oude switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Yuboka schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:22:
Ik zou zeker geen 200 euro uitgeven aan een 2e hands switch, tenzij daar veel spellen of extra controllers bijzitten.
Want regelmatig is de oled switch (diverse Aziatische versies maar maakt naast de doos niks uit) nieuw te koop voor rond de 200 euro, hier zelfs een poos terug voor 195 euro gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuboka
dragon2 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:31:
[...]

Aziatische versies maar maakt naast de doos niks uit) nieuw te koop voor rond de 200 euro, hier zelfs een poos terug voor 195 euro gekocht.
Mag ik vragen waar je een nieuwe oled gekocht hebt voor 200euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:21

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Yuboka schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:32:
[...]

Mag ik vragen waar je een nieuwe oled gekocht hebt voor 200euro?
Ik heb de mijne van Ochama :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuboka
Wow, en dat gaat gewoon goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Yup.

En bij aliexpress gaat het normaal gesproken ook gewoon goed. Ochama en aliexpress hebben regelmatig acties oled voor zeg tussen de 185 euro en 215 euro.
Pagina: 1