krimptang oorzaak

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:59
Hallo,
Ik probeer en netwerkkabel te fixen die een slechte verbinding had. Dit is een cat6 kabel.
Ik heb deze rj45 connectoren gekocht bij de bouwmarkt. Met zo'n handig hulpstukje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZwhI1oVgtVNJpi3WENLxnl3sA4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6HLWRGhpsbujr5mvXxHM8GYu.jpg?f=fotoalbum_large

Maar meerdere keren busjes geknepen, maar de verbinding blijft slecht. Zou het kunnen dat mijn oude krimptang niet geschikt is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JkDDj1Cva_Ckt9sV4e08_3n7Tgc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nLhSE8BXw7QPn3Li8CIWMrWf.jpg?f=fotoalbum_large
Deze is al oud.
Anders iemand een tip voor een betere?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wat voor kabels gebruik je?
Je hebt CAT7 stekkers gekocht, is dat ook de kabel die je hebt?

Het principe van de tangen is allemaal hetzelfde, maar CAT7 is wel echt zware overkill voor 99% van toepassingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
Zoals ik schreef ;) Cat6 kabel. Maar een cat7 stekkertje moet toch niet uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edward Dortland
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 12-09 14:25
Bedoel je met slecht, dat de aderen slecht contact maken met het plugje?Heb je stugge of soepele kern kabel? Als je stugge kern hebt heb je ook compatible stekkers nodig.

https://www.utp-kabel.nl/...pele-en-stugge-kabel.html

[ Voor 16% gewijzigd door Edward Dortland op 18-03-2025 17:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 16:53
Probeer je een slechte kabel te fixen door alleen de connectoren te vervangen?
Het zou natuurlijk ook kunnen dat de kabel zelf ergens een breuk heeft in een van de aderen.

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 19:55
@ahbart
hoe test je de kabel als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1l3ziL8JJvMPm_pA7Min5-INxDY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GUCVcloliq9KCQYkdBLUlTq3.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is de opdruk van de kabel. Volgens mij heb ik deze zelfde op verschillende plekken gebruikt. Maar deze cat7 stekkertjes lukt me niet. Die zijn nieuw.

De tang zou dus prima moeten zijn. Dan moet ik denk ik andere stekkertjes kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
EverLast2002 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 17:04:
@ahbart
hoe test je de kabel als ik vragen mag?
Kabeltester

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
ocwil schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 16:48:
Probeer je een slechte kabel te fixen door alleen de connectoren te vervangen?
Het zou natuurlijk ook kunnen dat de kabel zelf ergens een breuk heeft in een van de aderen.
Kans is klein, maar natuurlijk nooit uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:56
ahbart schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 16:33:
Maar meerdere keren busjes geknepen, maar de verbinding blijft slecht. Zou het kunnen dat mijn oude krimptang niet geschikt is?
"Verbinding blijft slecht", in welke zin?
Géén verbinding?
Als er wel verbinding is, wat geeft je netwerk adapter status dan aan?
10/100 Mbit (slecht) of toch 1 Gigabit?
Aangenomen je test op een Gigabit adapter natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
De netwerktester slaat meerdere led's over. De router zegt dat er een 100Mbit verbinding tot stand wordt gebracht ipv 1Gbit die het zou moeten zijn. Andere gelijke kabel geeft wel 1 Gbit
Hij is heel traag, en veel trager dan mijn andere verbinding.
Beide kabels komen van een centrale Fritz en zijn verbonden aan een andere Fritz!Box.

[ Voor 28% gewijzigd door ahbart op 18-03-2025 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

ahbart schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 17:20:
De netwerktester slaat meerdere led's over.
Dan ljkt het er toch op dat de aders geen goede verbinding maken of dat je de kleurtjes niet in de goede volgorde hebt zitten. Daar is die tester tenslotte voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3yfgIYlISHjnd6blq-fyDCcx-Qk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j8b5bXBqPKps2LhRA6Q4IJPF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o1ZiV1UvrKx3JsSRsUKLkMDYLbc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jOGqlzo37euz8RoqKXF6Hvni.jpg?f=fotoalbum_large

Simpelere stekkertjes. Zelfde probleem. Ik vrees dat ik de kabel moet vervangen.
Dank voor alle reacties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:55

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Je zou met een multimeter de continuïteit kunnen checken van de aders.

Hoe dan ook is die connecter niet goed gemonteerd maar dat had je vast zelf in de gaten. De mantel hoort onder het driehoekje te zitten aan de binnenkant

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• saaltink
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:01
ahbart schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 18:50:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Simpelere stekkertjes. Zelfde probleem. Ik vrees dat ik de kabel moet vervangen.
Dank voor alle reacties.
Wat een slecht geknepen stekkertjes. Zeker als je aders er ook nog door heen kunt steken.

Je moet zorgen dat je zo min mogelijk un twist en de mantel moet onder de trekontlasting komen ‘plastic driehoek’

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:20
klopt die kleurvolgorde wel?

Afbeeldingslocatie: https://finteractivo.co/wp-content/uploads/2023/04/Normas-cable-utp.jpg

[ Voor 129% gewijzigd door Teddy op 18-03-2025 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saaltink
Op de foto is EIA/TIA-568B gebruikt dus als dat aan de andere kant ook de gebruikte standaard is zijn de kleuren wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:20
saaltink schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 18:59:
[...]

Op de foto is EIA/TIA-568B gebruikt dus als dat aan de andere kant ook de gebruikte standaard is zijn de kleuren wel goed!
Oh, mooi zo, op mijn beeldscherm waren de kleuren erg flets en slecht te onderscheiden, vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
Tja, Ik ben een leek met netwerkkabels maken. Geen idee hoe ik die mantel zo kort maak dat die in de stekker past. Dan heb ik met mijn dikke vingers wel heel weinig ruimte om de kleurtjes te twisten! Maar dat zal niet het probleem zijn hier waarom de verbinding niet goed is.
Ik leg een nieuwe kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saaltink
ahbart schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 19:24:
Tja, Ik ben een leek met netwerkkabels maken. Geen idee hoe ik die mantel zo kort maak dat die in de stekker past. Dan heb ik met mijn dikke vingers wel heel weinig ruimte om de kleurtjes te twisten! Maar dat zal niet het probleem zijn hier waarom de verbinding niet goed is.
Ik leg een nieuwe kabel.
Als die twist niks uit maakt volgens jou kun je net zo goed cat 5e kabel kopen scheelt je een heleboel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:31
Lijkt erop dat je stekkertjes op een stugge kabel probeert te krimpen. Dit hoort niet.
Stugge kabel hoor je af te monteren op een patchpaneel/keystone/WCD en van daaruit een patchkabeltje naar de modem/client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ahbart schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 16:41:
Zoals ik schreef ;) Cat6 kabel. Maar een cat7 stekkertje moet toch niet uitmaken?
Ja, dat kan zeker uitmaken.

Wat is de totale dikte van de Cat6 kabel? En de aderdikte van zijn aders?

Voor welke kabeldikte en aderdiktes zijn de Cat7 stekkers geschikt?

Gaat het om deze? https://www.gamma.nl/asso...45-cat7-6-stuks/p/B272283

Zo ja worden dergelijke specs niet gegeven, er staat niet eens bij of ze voor vaste of flexibele kabel geschikt zijn. Dit is troep. Kijk voor de grap naar de reviews die erbij staan.

Grote kans dat de Cat7 stekkers bedoeld zijn voor dikkere kabel en/of aders en daarom geen goed contact maken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ahbart
dion_b schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 21:09:
[...]

Ja, dat kan zeker uitmaken.

Wat is de totale dikte van de Cat6 kabel? En de aderdikte van zijn aders?

Voor welke kabeldikte en aderdiktes zijn de Cat7 stekkers geschikt?

Gaat het om deze? https://www.gamma.nl/asso...45-cat7-6-stuks/p/B272283

Zo ja worden dergelijke specs niet gegeven, er staat niet eens bij of ze voor vaste of flexibele kabel geschikt zijn. Dit is troep. Kijk voor de grap naar de reviews die erbij staan.

Grote kans dat de Cat7 stekkers bedoeld zijn voor dikkere kabel en/of aders en daarom geen goed contact maken.
Klopt Dion, dat zijn ze, maar dan van Karwei. Zelfde firma.
Het bleek inderdaad de kabel te zijn. 8)7 Heel wat stekkertjes aan verspild, omdat ik niet kon geloven dat het de kabel zou zijn :P
Kabel vervangen, wel de cat7 stekkertjes gebruikt. Huls in het stekkertje!
1Gbit verbinding. Mijn conclusie uit dit draadje is dat de tang niet uitmaakt _/-\o_ en stil liggende kabels kunnen kapot gaan. :o En : "Ik maak errug slechte stekkertjes op netwerkkabels!!" :P
Dank allemaal voor de meer, en soms minder, opbouwende kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-09 15:20
Oon schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 16:39:
Wat voor kabels gebruik je?
Je hebt CAT7 stekkers gekocht, is dat ook de kabel die je hebt?

Het principe van de tangen is allemaal hetzelfde, maar CAT7 is wel echt zware overkill voor 99% van toepassingen
Laat maar, ik moet leren goed kijken en lezen....... 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door vincedd op 19-03-2025 12:51 ]

Pagina: 1