Days Gone kan ondertitels niet wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudy1951
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-03 20:08
Hallo
Heb per ongeluk de oorspronkelijke engelstalige ondertitels gewijzigd in fins,i.p.v. naar het nederlands,ja die optie staat erbij,daarom wilde ik het naar het nederlands omzetten. Na deze aanpassing kan ik echter die wijziging niet bevestigen,onderaan rechts op tvscherm staat er geen X om te bevestigen,startte ook playstation 5 terug op,maar startte opnieuw op in het fins,te gek toch.Was een heel gedoe om te zien in finse taal waar wat staat,had google translation hard nodig.
Voor een goed begrip,belangrijk er stonden GEEN ondertitels ingesteld,dus als ik speel geen ondertitels wat ik wel wil,maar alle speeltips komen in het fins op tvscherm en dus niet te doen pfffff.
Is een PS4 game,die ik speel op mijn PS5 console,en bekijk via mijn tv scherm.
Zo gek dat het niet lukt,vervelend,kan iemand gouden tip bezorgen AUB....
Bedankt bij voorbaat.
rudy.

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via rudy1951 op 29-03-2025 20:09)

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 06:33
In het filmpje wordt er nergens op een knopje gedrukt om te bevestigen. Hij past de taal aan en gaat uit het menu. Het spel start dan zelf opnieuw op. Heb je al geprobeerd om precies te doen wat hij in het filmpje doet?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-05 15:36
Dus je hebt de ondertitels gewijzigd naar fins maar vervolgens heb je geen ondertitels maar wel de tips in het fins?? Wat is het nou..

Is de hele game nu in het fins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudy1951
Sorry dat ik blijkbaar niet duidelijk genoeg was,toen ik game eerste keer speelde stonden er GEEN ondertitels ingesteld,toen ik ze wilde instellen via instellingen in het engels drukte ik per ongeluk op de finse ondertitels.
Dus om alle misverstanden uit te sluiten,er staan nu GEEN ondertitels aan.
De gesproken taal, was en blijft in het engels,gelukkig maar,maar alle mededelingen,tips en tricks zijn in het fins.Om vlot te kunnen spelen,is dat echt niet te doen.

Na deze aanpassing kan ik echter die wijziging niet bevestigen,onderaan rechts op tvscherm staat er geen X om te bevestigen,startte ook playstation 5 terug op,maar startte opnieuw op in het fins,te gek toch.
Bedankt om te reageren Tiagoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-05 00:06

Emiel1984

Made in NL

Maar je wilt toch Engelse ondertitels? Als je die instelt, lost dat het probleem dan niet op?

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
YouTube: How to Change Language in Days Gone? Quick Guide to Changing Languag... @rudy1951 misschien helpt dit filmpje. Die laat zien waar je in het menu moet klikken om de taal te veranderen. De volgorde van alle menu's zullen in andere talen hetzelfde zijn. Dus als je meekijkt met het filmpje weet je in ieder geval waar je wezen moet om de taal aan te passen in iets dat je wel kunt lezen.

Alternatief: https://www.volksuniversi...sen/taalcursus/fins-leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudy1951
Probleem is dat nu alles in het fins staat ook de instellingen,maar zocht alles op via google translate
options(instellingen)staat in het fins als asetukset taal wijzigen staat in fins als KIELI
Ik kan dus taal wijzigen van fins via Kieli varander ik, in engels dat lukt maar HOE die verandering bevestigen pfffff zoals ik hierboven reeds duidelijk maakte ik herhaal ...

Na deze aanpassing kan ik echter die wijziging niet bevestigen,onderaan rechts op tvscherm staat er geen X om te bevestigen,startte ook playstation 5 terug op,maar startte opnieuw op in het fins,te gek toch.
Is onbegrijpelijk dat het niet lukt,deze game spelen is niet te doen want geen enkele van finse tips begrijp ik,ok de spraak is in engels maar krijg geen ondertitels er op,ook ,niet in engels.
Hoop dat ik het duidelijk uit legde.Filmtje die ik mee kreeg zag ik ook hoor,maar na ondertitels verzet te hebben in engels(kan ook in nederlands) blijft alles hetzelfde na terug opstarrten,kan verandering dus NIET bevestigen.,te gek voor woorden,maar zit er mee he.
Doei.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
In het filmpje wordt er nergens op een knopje gedrukt om te bevestigen. Hij past de taal aan en gaat uit het menu. Het spel start dan zelf opnieuw op. Heb je al geprobeerd om precies te doen wat hij in het filmpje doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudy1951
Na veel "gefoefel" alles ok nu,het hoofdprobleem was dat alles aangaande het menu in het fins was,door per ongeluk op verkeerde knop te hebben gedrukt en uiteindelijk alles opgelost werd via google translate,en ondertussen ken ik nu een beetje fins lol.En ja was ook zoeken hoe precies veranderen,is gelukt,ik wil iedereen van jullie forum van harte bedanken voor de vriendelijke hulp en jullie geduld.
Groetjes
rudy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Nou, mooi dat het gelukt is! Veel plezier met het spel.
Pagina: 1