Mijn vraag
Ik heb recentelijk een laptop gehaald voor o.a werk, echter krijg ik de power delivery via thunderbolt dock niet werkende met deze laptop.
Mijn collega heeft ook een msi laptop waarbij het wel gewoon werkt, het enige verschil wat wij hebben kunnen vinden is dat mijn laptop de thunderbolt driver niet onder Systeem Devices heb staan in Device Manager.
Ik heb via de MSI website driver gevonden voor windows 10, voor windows 11 is deze niet beschikbaar.
Ik heb geprobeerd deze windows 10 driver te installeren alleen er gebeurd vrijwel niks, cmd window komt naar boven en is daarna weg zonder veranderingen bij device manager
beeldscherm en usb poorten etc werken allemaal wel via dock
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Stealth 14 AI Studio A1VFG
- Windows 11
- HP Thunderbolt Dock G5
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Intel Thunderbolt Driver (Win10) geinstalleerd
- Gekeken in de advanced bios voor thunderbolt opties, hier niet iets kunnen vinden wat leek te helpen
- Alle windows updates geinstalleerd
- Firmware van thunderbolt dock geupdate
Ik weet dus niet of het aan wattage ligt van dock, want voor non hp laptops levert hij tot 75W, Of dat het toch echt aan de drivers ligt of bepaalde instelling.
Als online ga zoeken hebben wel meerdere mensen problemen met PD op msi laptops
Alvast bedankt!
Ik heb recentelijk een laptop gehaald voor o.a werk, echter krijg ik de power delivery via thunderbolt dock niet werkende met deze laptop.
Mijn collega heeft ook een msi laptop waarbij het wel gewoon werkt, het enige verschil wat wij hebben kunnen vinden is dat mijn laptop de thunderbolt driver niet onder Systeem Devices heb staan in Device Manager.
Ik heb via de MSI website driver gevonden voor windows 10, voor windows 11 is deze niet beschikbaar.
Ik heb geprobeerd deze windows 10 driver te installeren alleen er gebeurd vrijwel niks, cmd window komt naar boven en is daarna weg zonder veranderingen bij device manager
beeldscherm en usb poorten etc werken allemaal wel via dock
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Stealth 14 AI Studio A1VFG
- Windows 11
- HP Thunderbolt Dock G5
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Intel Thunderbolt Driver (Win10) geinstalleerd
- Gekeken in de advanced bios voor thunderbolt opties, hier niet iets kunnen vinden wat leek te helpen
- Alle windows updates geinstalleerd
- Firmware van thunderbolt dock geupdate
Ik weet dus niet of het aan wattage ligt van dock, want voor non hp laptops levert hij tot 75W, Of dat het toch echt aan de drivers ligt of bepaalde instelling.
Als online ga zoeken hebben wel meerdere mensen problemen met PD op msi laptops
Alvast bedankt!