MSI Laptop werkt niet met PD via thunderbolt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobstar
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 16:52
Mijn vraag
Ik heb recentelijk een laptop gehaald voor o.a werk, echter krijg ik de power delivery via thunderbolt dock niet werkende met deze laptop.

Mijn collega heeft ook een msi laptop waarbij het wel gewoon werkt, het enige verschil wat wij hebben kunnen vinden is dat mijn laptop de thunderbolt driver niet onder Systeem Devices heb staan in Device Manager.

Ik heb via de MSI website driver gevonden voor windows 10, voor windows 11 is deze niet beschikbaar.
Ik heb geprobeerd deze windows 10 driver te installeren alleen er gebeurd vrijwel niks, cmd window komt naar boven en is daarna weg zonder veranderingen bij device manager

beeldscherm en usb poorten etc werken allemaal wel via dock

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Stealth 14 AI Studio A1VFG
- Windows 11
- HP Thunderbolt Dock G5

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Intel Thunderbolt Driver (Win10) geinstalleerd
- Gekeken in de advanced bios voor thunderbolt opties, hier niet iets kunnen vinden wat leek te helpen
- Alle windows updates geinstalleerd
- Firmware van thunderbolt dock geupdate

Ik weet dus niet of het aan wattage ligt van dock, want voor non hp laptops levert hij tot 75W, Of dat het toch echt aan de drivers ligt of bepaalde instelling.
Als online ga zoeken hebben wel meerdere mensen problemen met PD op msi laptops

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:39
Werkt alleen het opladen van de laptop niet, of ook de andere functies van het dock niet? In principe levert het dock 100W, en vraagt de laptop 100W dus dat zou moeten passen.

En je gebruikt de juiste poort op je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobstar
loeberce schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 14:53:
Werkt alleen het opladen van de laptop niet, of ook de andere functies van het dock niet? In principe levert het dock 100W, en vraagt de laptop 100W dus dat zou moeten passen.

En je gebruikt de juiste poort op je laptop?
Alleen het opladen van laptop werkt niet, alle andere functies werken wel en het opladen werkt wel met laptops van collega's

In de beschrijving van het dock levert hij max 75W aan niet hp laptops

Gezien de driver het enige verschil is tussen mij en collega dacht ik dus het moet of de driver zijn of de laptop krijgt niet genoeg stroom via dock om ook nog eens te laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-09 21:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jouw laptop komt met een 240 Watt power brick. Welke laptop heeft jouw collega exact? Want zeggen dat die een 'MSI laptop' heeft, is hetzelfde zeggen dat je een 'Volkswagen' hebt, maar er zit nogal een verschil tussen een Fox en Passat.

Bij ons op werk hebben de Dell XPS systemen minstens 130 Watt nodig. Als er aan het dock een 130 Watt voeding hangt, wordt die toch echt niet opgeladen omdat het dock zelf ook nog stroom gebruikt. De Latitudes, ook van Dell, laden wel prima op, want die hebben maar 65 Watt nodig.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobstar
Hero of Time schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 16:06:
Jouw laptop komt met een 240 Watt power brick. Welke laptop heeft jouw collega exact? Want zeggen dat die een 'MSI laptop' heeft, is hetzelfde zeggen dat je een 'Volkswagen' hebt, maar er zit nogal een verschil tussen een Fox en Passat.

Bij ons op werk hebben de Dell XPS systemen minstens 130 Watt nodig. Als er aan het dock een 130 Watt voeding hangt, wordt die toch echt niet opgeladen omdat het dock zelf ook nog stroom gebruikt. De Latitudes, ook van Dell, laden wel prima op, want die hebben maar 65 Watt nodig.
Ben ik volkomen met je eens, mijn collega heeft de msi gs66 stealth
uitvoering: MSI GS66 Stealth 10SF-417NL

zou het dan toch een wattage probleem zijn :o dan zou ik naar een dock moeten kijken met 2x display die genoeg kan leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, volgens https://us.msi.com/Laptop/GS66-Stealth-10SX/Specification heeft dat ding van je collega een 230 Watt power brick. En https://www.msi.com/Lapto...Studio-A1VX/Specification is die van jouw die volgens de pagina 240 Watt heeft.

Het zou kunnen dat die 10 Watt verschil genoeg is, of dat er andere intelligentie in zit om wel of niet op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobstar
Ja wellicht is dat verschil van 10W het probleem, dat is ook waar ik probeer achter te komen

Ik heb zelf niks kunnen vinden kwa aanpassingen in de instellingen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kan je in het BIOS zien hoeveel vermogen de lader heeft die er aan hangt? Bij onze Dell kan ik dat wel zien, misschien bij de MSI ook. En wellicht staat er daar ook het minimum wat 'ie verwacht/eist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:14

nelizmastr

Goed wies kapot

Misschien een long shot, maar zelfs met HP laptops is dit een ding met deze docks.

Ik heb een ZBook Power G10 en daarmee laadt het dock de laptop probleemloos op. De docks komen met een 120W brick, de laptop met 150W.

Mijn collega heeft een ZBook Power G11 en die laadt niet op aan de G5 dock. Totdat hij een power brick van meer wattage aansloot op de dock.

Conclusie is dat deze docks hun volle vermogen sowieso niet lijken te kunnen afgeven met de standaard 120W bricks en met een hoger vermogen ineens wel.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1