Raamfolie op HR++

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiostevus
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 16:50
Voor ons badkamerraam wil ik de inkijk gaan beperken. Nu wilde ik raamfolie gaan plakken, maar ik lees overal dat dat geen goed idee zou kunnen zijn. Namelijk bij HR++ is er kans op barsten door temperatuurverschillen.

Ik zal vast niet de enige zijn, wat kan ik doen om de doorkijk door het raam minder te maken? Zijn er andere folies oid die wel kunnen op HR++?
(de buurvrouw kan mij nu zien douchen als ik het rolluik niet helemaal dicht doe, wat ik eigenlijk niet elke keer wil doen )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:08
Dat geld alleen voor zonwerende folies.
matte folie kun je gewoon plakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:29

AlphaRomeo

FP PowerMod
De term die je zoekt is 'thermische breuk'. Dit is niet alleen met zonwerende folies, maar kan ook door andere bestickering veroorzaakt worden. Ik zou er zelf erg terughoudend mee zijn tenzij het raam de hele dag in de schaduw zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als de folie 99% spiegelend is of felwit dan kan het wel.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Er zijn wel beplakkingen (geen folie maar textiel) die niet tot breuk leiden. Let wel op dat je de juiste kiest voor privacy. Een lichte kleur (opaque) is daarvoor beter dan een donkere kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Thermische breuk krijg je vooral als je maar een deel van de ruit beplakt, dan wordt de temperatuursovergang op dat punt te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-09 22:05
Wij hadden afgelopen weekend onze halve appartement voorzien van melkglasfolie. De ene helft van het huis heeft altijd schaduw en de andere helft staat permanent in de zon.

Over de zonnige kant begon ik mij toch een beetje zorgen te maken omdat het folie toch wel warm aanvoelt. Daarom ben ik de temperaturen gaan meten en vergelijken met ramen die wij nog niet hadden beplakt.

Het glas is langs de kozijnen met of zonder folie vrijwel hetzelfde qua temperatuur. Alleen blijkt het glas met folie de temperatuur over het midden door te vloeien terwijl die zonder folie vrij koud blijven in het midden.

Ik ben nog aan het twijvelen of ik het vervang door een gordijntje op de zonnige zijde.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:32

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
@studiostevus

thermische breuk kan.. maar de vraag is of het erg is.. als het breekt plaats je nieuw glas en dan bv melkglas. ja dat is zonde van de folie, maar het gaat ook heel vaak goed en dat zou zonde zijn van het melkglas :P
Pagina: 1