Chrome inlog sessie wordt vergeten

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:06
Dat je eens in de zoveel tijd een keertje opnieuw moet inloggen is prima.
In een week tijd heb ik nu 2x mijn laptop moeten inloggen en de laatste keer (vanochtend) is dat zelfs voorbij gekomen terwijl de browser nog actief was (dus geen herstart laptop of heropenen van chrome).
Van het weekend moest ik ook mijn telefoon opnieuw inloggen maar deze "vraagt" nu op dit moment niet op een nieuwe inlog.

Kan het zijn dat er aan de Tweakers zijde iets met sessies/cookies aan het muiten is?

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Beste antwoord (via The-Source op 18-03-2025 13:01)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

The-Source schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:17:
Als de Tweakers systemen niet de oorzaak zijn dan zal het lokaal zijn. Wellicht toeval, wellicht een chrome issue.

Maar alles wat lokaal is, is mijn probleem :P
Al kunnen we daar ook prima over meedenken, deel van het bestaansrecht van Client software algemeen :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ik herken dat niet, voor wat het waard is.

En verplaats je vraag even van Lieve adjes naar het bugs-forum zodat de devvers kunnen meekijken.

Alvast een paar vragen voor het geval het aan jouw kant ligt:
• Dubbelcheck even of je Sessie levensduur (sic) niet heel beperkt is bij inloggen - Inlogopties
• Laptop is Windows en zowel Windows als Chrome zijn uptodate?
• En er is geen privacy filter / adblocker / o.i.d. of instelling dat cookies worden verwijderd dat in de weg zit? Evt. als test even uitschakelen voor Tweakers.net c.q. DPG en zien wat er gebeurt.

• Voor de telefoon: check ook iOS 16 met Firefox inlog steeds kwijt op Tweakers

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Telefoon is éénmalig geweest maar toevallig wel "gelijk" aan laptop. Maar gelijk is dus met nuance dat die in het weekend niet is gebruikt en maandagochtend wel moest inloggen terwijl ik vrijdag had afgesloten met ingelogde sessie.

Maar nu 2 dagen later weer spontaan inloggen terwijl ik al ingelogd was, browser is niet afgesloten geweest. Ook geen incognito etc etc. Normaal nooit hier problemen mee maar viel mij nu wel op dat het zo snel na elkaar gebeurd is en dus ook terwijl ik geen browser sessies had gesloten.

Mijn THT lijken voor elke sessie een jaar te zijn na laatste hit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Je sessiecookie heeft wel een lange houdbaarheid (bijna 4 jaar bij een THT van 1 jaar), maar niet oneindig. Je wordt dus uiteindelijk altijd wel een keer uitgelogd omdat je cookie verlopen is.

Aan onze kant zie ik nog wel 2 langlopende sessies staan met veel hits (die kan je zelf ook zien op https://tweakers.net/my.tnet/sessions/); wellicht dat daarvan de cookies waren verlopen. Helaas tonen we daar niet wanneer de sessie precies is aangemaakt.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Als de Tweakers systemen niet de oorzaak zijn dan zal het lokaal zijn. Wellicht toeval, wellicht een chrome issue.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

The-Source schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:17:

Al kunnen we daar ook prima over meedenken, deel van het bestaansrecht van Client software algemeen :P

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.