XFX erkent specificatiefouten bij Radeon RX 9070 XT-videokaa

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:05
@Andrei Stiru

Een reageerder kwam met deze feedback:
Het is een beetje een matige vertaling in het artikel, het betreft het model zonder 'OC' in de productnaam dus eentje zonder 'overclock' vanuit de fabriek. De kaart zelf is overclockbaar, maar het verschil zit er dus in dat de non-OC kaart een andere (simpelere) koeler heeft en simpelere power delivery.
Geen rampzalige fout wat mij betreft, maar wel een belangrijk detail. Ik heb overigens denk ik nog nooit een niet-overklokbare GPU gezien. Alleen, zoals de commenter zegt, een non-factory-OC-model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiiv3H
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Nouja het verandert wel het artikel compleet. Het echte probleem is dat er een XFX Mercury 9070XT lijn is waarbij reclame werd gemaakt dat er een vapor chamber koeler gebruikt werd en er een 3x8 pins power delivery naar de kaart was.
Nu blijkt dus dat dat een fout is vanuit XFX en dat alleen de variant met 'OC' in de naam die vapor chamber koeler heeft en de 3x8 pins aansluiting. Daardoor is de non-OC variant dus een fundamenteel ander product, want simpelere koeler en simpelere power delivery.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrei Stiru
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 28-05 10:00

Andrei Stiru

Nieuwsredacteur
Inderdaad wat onhandig vertaald. Ik heb het aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:05
kiiv3H schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:10:
Nouja het verandert wel het artikel compleet. Het echte probleem is dat er een XFX Mercury 9070XT lijn is waarbij reclame werd gemaakt dat er een vapor chamber koeler gebruikt werd en er een 3x8 pins power delivery naar de kaart was.
Nu blijkt dus dat dat een fout is vanuit XFX en dat alleen de variant met 'OC' in de naam die vapor chamber koeler heeft en de 3x8 pins aansluiting. Daardoor is de non-OC variant dus een fundamenteel ander product, want simpelere koeler en simpelere power delivery.
Klopt eigenlijk ook wel inderdaad. En die mindere features maken user-overclocken natuurlijk ook alleen maar moeilijker.