Macbook Pro M1 14inch 16GB 512GB SDD - flikkerende strepen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-05 22:28
Hallo iedereen,

Ik zou graag wat advies willen over wat ik nu moet doen met mijn Macbook Pro.
Het apparaat werkt nog fantastisch, op 1 heel groot minpunt na: ik heb al maanden flikkerende strepen, over de volledige breedte van het scherm, vooral onderin het scherm. Soms met wat groen effect erbij, zie foto's.

En voor mijn simpele gebruik tegenwoordig (ik vroeg 3 jaar terug teveel van mijn Macbook Air, toen geswitched) word ik daar steeds gestoorder van, volgens mij zijn de strepen ook erger geworden.

Ik had al 1 en ander opgezocht over de oorzaak, mogelijk de flatcable/displaycable. Het is ook gek want als ik scroll gaan de strepen ook (deels) weer weg. Bij stilstaand beeld zijn ze het ergst. De garantie is allang verlopen.

Goed de vraag/het advies dat ik zoek: hoe kan ik deze Macbook Pro nog wat laten opleveren. Ik verwacht dat er weinig (tot geen) mensen zijn die zoiets nog tweedehands kopen. Bij Coolblue krijg je voor een "beschadigde" Macbook Pro van mijn bouwjaar nog een hele 25 euro. Maar alles werkt nog, de batterij status is "normaal" en op een paar gebruikssporen na geen andere dingen die spelen.

Ik had ook al naar reparatie gekeken maar voor zover ik kon vinden moet dan dus het hele scherm vervangen en ben je via officiele kanalen al gauw 800 euro verder... Een investering die ik het niet waard vind.

Hoor graag jullie mening/advies, misschien toch die 25 euro pakken ;(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lqn78txgoq4jZaG7y-GxPvgV-yg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L4t6kJ9BBUOctSLZsmvCPWzP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1eBKCgjL0_v9pJHhq120aT-atGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zk3PfLTJPY7FKAFLkPHfRKQu.jpg?f=fotoalbum_large

In retrospect, it was inevitable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:56

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je een docking station of een USB-C scherm aansluit, heb je toch nog een mooie mac-mini?

Als je er maar 25 euro voor krijgt, zou ik hem lekker houden...

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18-05 06:40

mv1

zer0l schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 06:18:
Hallo iedereen,

Ik zou graag wat advies willen over wat ik nu moet doen met mijn Macbook Pro.
Het apparaat werkt nog fantastisch, op 1 heel groot minpunt na: ik heb al maanden flikkerende strepen, over de volledige breedte van het scherm, vooral onderin het scherm. Soms met wat groen effect erbij, zie foto's.

En voor mijn simpele gebruik tegenwoordig (ik vroeg 3 jaar terug teveel van mijn Macbook Air, toen geswitched) word ik daar steeds gestoorder van, volgens mij zijn de strepen ook erger geworden.

Ik had al 1 en ander opgezocht over de oorzaak, mogelijk de flatcable/displaycable. Het is ook gek want als ik scroll gaan de strepen ook (deels) weer weg. Bij stilstaand beeld zijn ze het ergst. De garantie is allang verlopen.

Goed de vraag/het advies dat ik zoek: hoe kan ik deze Macbook Pro nog wat laten opleveren. Ik verwacht dat er weinig (tot geen) mensen zijn die zoiets nog tweedehands kopen. Bij Coolblue krijg je voor een "beschadigde" Macbook Pro van mijn bouwjaar nog een hele 25 euro. Maar alles werkt nog, de batterij status is "normaal" en op een paar gebruikssporen na geen andere dingen die spelen.

Ik had ook al naar reparatie gekeken maar voor zover ik kon vinden moet dan dus het hele scherm vervangen en ben je via officiele kanalen al gauw 800 euro verder... Een investering die ik het niet waard vind.

Hoor graag jullie mening/advies, misschien toch die 25 euro pakken ;(

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe lang geleden heb je hem gekocht, als consument of zakelijk en bij welke winkel?

Mocht je hem als consument hebben gekocht en de bon nog hebben, heb je kans dat het onder consumentenrecht gerepareerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:38
Er is vast wel een optie beschikbaar om een flatcable voor minder dan 800 te laten repareren.
Ik zou ook even zeuren bij een apple store en vervolgens kan je altijd ergens anders proberen ipv een reseller.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
mv1 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 13:57:
[...]

Hoe lang geleden heb je hem gekocht, als consument of zakelijk en bij welke winkel?

Mocht je hem als consument hebben gekocht en de bon nog hebben, heb je kans dat het onder consumentenrecht gerepareerd kan worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1CzJCahrHy4mR6KuhCCpz5FbjC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uDA9mNGbskCVqkEjQ8YBtou8.jpg?f=fotoalbum_large

Iets meer dan 3 jaar terug dus.
Ik lees wel iets over het consumentenrecht “ Gaat het product na 12 maanden of langer kapot? Dan moet u bewijzen dat dit niet uw schuld is en dat het aan het product ligt. “

Maar de bewijslast ligt dus bij mij… met enige gebruikssporen op het scherm/de MacBook betwijfel ik of me dat gaat lukken. Heb jij hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
Bossie schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 15:55:
Er is vast wel een optie beschikbaar om een flatcable voor minder dan 800 te laten repareren.
Ik zou ook even zeuren bij een apple store en vervolgens kan je altijd ergens anders proberen ipv een reseller.
De flatcable alleen? Zou kunnen. Alleen de reparatie zaken die ik heb gecontacteerd vervangen zoals ik aangaf het gehele scherm. En anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:38
zer0l schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 18:07:
[...]

De flatcable alleen? Zou kunnen. Alleen de reparatie zaken die ik heb gecontacteerd vervangen zoals ik aangaf het gehele scherm. En anders niet.
Zijn dat resellers, of heb je ook andere opties gevonden?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18-05 06:40

mv1

zer0l schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 18:04:
[...]

[Afbeelding]

Iets meer dan 3 jaar terug dus.
Ik lees wel iets over het consumentenrecht “ Gaat het product na 12 maanden of langer kapot? Dan moet u bewijzen dat dit niet uw schuld is en dat het aan het product ligt. “

Maar de bewijslast ligt dus bij mij… met enige gebruikssporen op het scherm/de MacBook betwijfel ik of me dat gaat lukken. Heb jij hier ervaring mee?
Als consument kan je verwachten van een laptop dat deze wel langer normaal moet kunnen functioneren dan 3 jaar, dus je maakt zeker wel kans.

Ik zou je bon opzoeken en even navraag doen bij de service afdeling van de verkopende partij.

Ik heb zelf ervaring met Apple zelf en zij zijn vrij coulant met garantie/consumentenrecht claims.

Edit: als je op Google zoekt op consumentenrecht laptop of verwachte levensduur laptop, kan je een hoop vinden.

Hiermee kan je sterker staan als je bij de verkopende partij je garantie/consumentenrecht claim gaat indienen.

[ Voor 9% gewijzigd door mv1 op 18-03-2025 18:32 ]

Pagina: 1