Openvpn vragen Opnsense

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 23:56
Ik ben van plan om in opnsense 25.1 een openvpnserver te gaan bouwen met dco ondersteuning.

Mijn eerste vraag

In pfsense kan dco alleen met udp en niet met tcp. Nu is mijn vraag kan dit wel in opnsense of is dit een beperking van openvpn of pfsense dat dco alleen kan met udp? Als het alleen met udp kan welke poort kan ik dan het beste gebruiken met upd zodat ik op elke netwerk verbindingen kan maken met mijn vpnserver en dat de poort niet dicht kan staan ,zoals met TCP poort 443.

Mijn tweede vraag

Ik kan kiezen bij protocol tussen IPv4 en IPv6 of zonder ip vermelding voor upd en tcp. betekent het als ik zonder IPv vermelding kies dat zowel ip6 als ip4 verbindingen met mijn server met mijn opnenvpn server verbindingen kan maken en als ik wel een IPv kies alleen IPv6 of IPv4 er mee kan verbinden.

Wie kan mij helpen met het beantwoorden van deze vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:54

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Poeh laatste keer dat ik mij hierin heb verdiept kon je DCO wel met TCP doen maar niet op (Free)BSD platformen. Ik geloof dat dit in Linux wel werkt, en OpenSense is BSD based toch?
Dit is wel oude informatie hoor weet niet of dat anno 2025 nog een limitatie is maar ik zou eens zoeken maar de DCO (TCP) limitatie op FreeBSD.

https://freebsdfoundation...rsary/if_ovpn-or-openvpn/

Is Wireguard geen idee? Wat ik persoonlijk doe is WG gebruiken (is UDP) en als dit op wat voor reden dan ook niet werkt pak ik mijn OpenVPN erbij (TCP 443) maar dit gebeurt eigenlijk nooit.

[ Voor 17% gewijzigd door MasterL op 18-03-2025 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 23:56
bedankt voor je informatie zal er is mee aan de slag gaan en op terug komen of het lukt