Gong of dime Google Nest Doorbell

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubziev
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 25-03 11:36
Hi allen,
Wij hebben een Google Nest Doorbell (wit) bedraad aangesloten. Nu zijn we afhankelijk van onze telefoon en de Nest Hub and er aangebeld wordt. Dit horen we niet altijd, gezien we niet de hele dag met een telefoon in de handen zitten. We wensen er een gong/dime.

Wat zijn jullie tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:47
Wat had je hiervoor als gong?

Veel eenvoudige (die met een bel en een hamertje) gongen kan je gewoon blijven gebruiken met de Google Nest deurbel.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:56
Eerst ff een rant: de notificatie van de nest deurbel is echt kut. Met je telefoon op trillen voel je niet het verschil met andere notificaties. Het was mooi geweest als het in plaats daarvan als een oproep gebracht zou worden.

Aansluiten op een gong werkt natuurlijk alleen als je de deurbel bedraad hebt aangesloten. Dit heb ik zelf helaas ook niet.

In de notificatie instellingen kun je het geluid van de deurbel notificatie aanpassen. Als ik mijn geluid aan heb staan, dan hoor ik nu iig het verschil: https://www.googlenestcom...om-Notification/m-p/87642
The notification setting isn't in the Google Home app, it's in the Settings>Notifications>App Settings area. Once there, find the Google Home (it's under just "Home") and scroll down to "Doorbell press notifications". There you can change the sound and other things like vibration and pop up notifications.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubziev
@FredvZ , er is geen gong meer aanwezig gezien wij een verbouwing hebben gehad en deze hebben gesloopt. De nest doorbell heb ik bedraad aangesloten. Ik ben niet perse van plan om weer een traditionele gong te installeren, maar alles is beter dan afhankelijk te zijn van de melding op de telefoon en/of de Nest Hub. Zeker gezien dat volume vaak laag staat i.v.m. achtergrond muziek die we daarop afspelen en de babyfoon die weer daarop aan hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubziev
@NESFreak , ik heb het geluid al aangepast naar een luide ouderwetse gong. Mijn telefoon heb ik echter vaak op trillen staan ipv geluid, dus dan gaat dit al niet op. Ik wil vooral niet afhankelijk zijn van een smartphone melding. Daarbij hebben we regelmatig een oppas thuis zitten, die krijgt deze melding al niet.

Er zal toch wel een mogelijkheid zijn om een (digitale) gong/dime aan te sluiten, waardoor deze direct afgaat als er iemand aanbelt? Dan kan de smartphonemelding daarnaast al ondersteuning bieden als je niet thuis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnieo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:24
Mijn oplossing hiervoor is een automation in google home.
Zodra er word aangebeld zet de automation het volume op mijn hub naar 10, speelt dan het spraak bericht af dat er word aangebeld. En zet het volume daarna weer terug naar een zelf ingestelde waarde.
In de praktijk werkt dit voor mij erg goed. Enige nadeel is dat de hub 2 keer verteld dat er iemand voor de deur staat. En als je gezicht herkenning aan hebt staan meld hij niet meer wie er voor de deur staat. Omdat je de tekst van de melding zelf aanmaakt.

Wellicht is dit de oplossing van je probleem zonder extra hardware aan te moeten schaffen.

Hierbij de config van de automation:
Starter -> Doorbell rings
Actions -> Adjust Home Devices -> Hub -> Set volume to x
Actions -> Make an announcement -> Vul je eigen text in
Actions -> Adjust Home Devices -> Hub -> set volume to x

[ Voor 28% gewijzigd door arnieo op 21-03-2025 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Rubziev schreef op maandag 17 maart 2025 @ 21:46:
en de Nest Hub and er aangebeld wordt. Dit horen we niet altijd, gezien we niet de hele dag met een telefoon in de handen zitten. We wensen er een gong/dime.
Misschien snap ik het niet, maar wat is het verschil tussen het geluid laten overgaan op een gong of de nest hub?

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubziev
@KSR, het volume van de nest hub staat laag omdat ik daar achtergrondmuziek op afspeel en/of de camera van de babykamer op heb staan. Vaak op geluidsniveau 2 van 10. Wanneer de deurbel dan afgaat, horen we het niet op de Hub, gezien het volume te laag staat.

@arnieo, goede tip. Dit ga ik eens proberen en lost wellicht het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubziev
@arnieo en, heb je toevallig nog meer handige/praktische tips voor automatiseringen in Google Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnieo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:24
Rubziev schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:20:
@arnieo en, heb je toevallig nog meer handige/praktische tips voor automatiseringen in Google Home.
Helaas niet, dat is zo'n beetje mijn enige automation die er in staat.
Ik heb daarnaast nog 1 andere, en dat het automatisch het aanzetten van sfeer verlichting zodra de zon onder gaat.
Pagina: 1