Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:22
Ik heb vanochtend het ownership van mijn deco netwerk overgedragen naar een ander email adres. Dat ging prima, tot ik na een reboot geen clients meer kan zien in de lijst. Zowel via de app als via het ip-adres (lokale toegang) van de main deco.

Geprobeerd:
  • Opnieuw opstarten
  • Routermodus - accespoint modus - routermodus
  • Firmware versie terug - weer upgraden
  • lle andere deco's uit en main deco rebooten
  • Andere manager inloggen
  • modem (staat in bridge) opnieuw opstarten en daarna de main deco
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zie dit heel veel terugkomen op fora van TPlink en Reddit. Maar zie nergens een oplossing.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Je kunt ze nog resetten en opnieuw instellen, kost je 5 à 10 minuten. Ongeveer even lang als een topic starten op Tweakers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
bjusterbaarlik schreef op maandag 17 maart 2025 @ 20:39:
Je kunt ze nog resetten en opnieuw instellen, kost je 5 à 10 minuten. Ongeveer even lang als een topic starten op Tweakers. ;)
Haha. Das inderdaad de noodoplossing. Maar met alle info ook vast in bv home assistant is dat best een ding. En ik weet niet of dat het oplost. Ik lees op internet niet overtuigend dat het dan wel werkt. Maar morgenochtend first thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easywoods
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 00:17
Gotez schreef op maandag 17 maart 2025 @ 20:44:
[...]

Haha. Das inderdaad de noodoplossing. Maar met alle info ook vast in bv home assistant is dat best een ding. En ik weet niet of dat het oplost. Ik lees op internet niet overtuigend dat het dan wel werkt. Maar morgenochtend first thing.
En hoe is het afgelopen? Heb je nog een betere oplossing gevonden?

Bij mij is de cliënt lijst ook ineens leeg na een reboot. 🤷🏻‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gotez
easywoods schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 17:22:
[...]

En hoe is het afgelopen? Heb je nog een betere oplossing gevonden?

Bij mij is de cliënt lijst ook ineens leeg na een reboot. 🤷🏻‍♂️
Helaas. Alles opnieuw moeten instellen. Sommige instellingen (wifi naam) kon ik via backup doen. Veel (namen clients en vaste ip adressen, port-forwards, DDNS) moest ik zelf doen. Was even klusje, vooral om uit te zoeken welk apparaat waarbij hoorde :). Maar het werkt nu weer prima. Moest wel een tweede deco deze week resetten omdat ie opeens geen wifi-verbinding meer wilde maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easywoods
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 00:17
Gotez schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 17:30:
[...]

Helaas. Alles opnieuw moeten instellen. Sommige instellingen (wifi naam) kon ik via backup doen. Veel (namen clients en vaste ip adressen, port-forwards, DDNS) moest ik zelf doen. Was even klusje, vooral om uit te zoeken welk apparaat waarbij hoorde :). Maar het werkt nu weer prima. Moest wel een tweede deco deze week resetten omdat ie opeens geen wifi-verbinding meer wilde maken.
Jammer dat er geen makkelijker oplossing is, rot klusje inderdaad maar goed om te weten dat het daarna weer werkt.
Pagina: 1