Short throw projector geschikt voor indoor events?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH82
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17-04 21:51
Wij nemen met ons bedrijf regelmatig deel aan vakbeurzen. Wij tonen daar vaak videomateriaal van ons bedrijf op een 75 inch tv scherm.
Maar het liefst zou ik nog groter gaan voor meer impact. Zou een projector een goede optie kunnen zijn?

Een stand is meestal maar drie meter diep en daar ontvangen we mensen op. Het moet dus wel een soort short throw projector zijn willen die bezoekers er niet constant schaduwen op werpen. Stel je wilt tot 2 meter hoog en 3-4 meter breed kunnen projecteren, red je dat met zo’n projector?

En belangrijker nog, gaat dat op een normaal verlichte stand, binnen in een beurshal waar het vrij licht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Wat heb je zelf al gevonden? Pricewatch al gebruikt?
Ja, een short throw projector kan dat. Het zal qua kleur/brightness minder sterk zijn als een TV scherm, maar het kan zeker.

[ Voor 54% gewijzigd door Archer_VC10 op 17-03-2025 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH82
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17-04 21:51
Archer_VC10 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 22:32:
Wat heb je zelf al gevonden? Pricewatch al gebruikt?
Ja, een short throw projector kan dat. Het zal qua kleur/brightness minder sterk zijn als een TV scherm, maar het kan zeker.
Ik zag oa mooie Samsung en Epson laser short throw beamers. Volgens mij moet ik naar laser om voldoende helderheid te krijgen.

Alleen is een beamer - zeker in deze prijsklasse - natuurlijk wel diefstalgevoeliger dan een lomp grote tv.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-05 16:15

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Een projector is vaak geen goed idee voor een beurs, omdat een projector met een witte achtergrond werkt, omgevingslicht is dan ook een groot probleem. Bij een beurs is er vaak veel omgevingslicht. Een scherm dat zelf licht geeft is dan ook flink in het voordeel.

Ik zou eerder kijken naar een Samsung The Terrace, die televisies zijn gemaakt om extreem veel licht te kunnen geven en zijn daarom een aandachtstrekker op een beurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reactor4
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 21-03 11:38
Waar je met een short throw beamer ook rekening mee moet houden is dat je projectie achtergrond heel erg egaal moet zijn.
Elke oneffenheid daarin is heel goed zichtbaar (door de hoek waarop het beeld op die achtergrond wordt geprojecteerd)