Mijn Enermax 87+ Gold voeding van 16 jaar oud is aan het begeven. Hij doet het nog wel, maar het stand-by verbuik neemt opeens toe naar 12 watt terwijl het systeem uit staat. Dit was 1 watt. Ook maakt de voeding rare geluiden. Ik heb de voeding uitgebouwd en tijdelijk een reserve voeding ginstalleerd.
Ik zoek dus een voeding waar ik weer 10+ jaar mee vooruit kan.
Mijn huidige systeem is een AM4 systeem met de volgende componten:
- Ryzen 7 5700G GPU
- MSI GTX 1070 videokaart
- 32 GB DDR4 geheugen
- Samsung 1TB NVME SSD
Het is een all round systeem. Ik game nu niet zo heel veel, maar als bijvoorbeeld Forza Horizon 6 uitkomt, kan ik me hier wel honderden uren vermaken.
Voedingen gaan bij mij langer mee dan systeem, ik ben dus op zoek naar een toekomstbestendige voeding. Ik wil graag de volgende specs:
- ATX 3.x en PCIe-5.x compatibel
- minimaal 650 watt
- minimaal "Gold" gecertificeerd
- Volledig modulair
- het liefst 3 x 8 (6+2) pins connectoren
- het liefst 450watt 12+4 pins connector
- Het liefst een semi-passieve fan, of onhoorbaar tijdens idle.
Ik zoek een?
Vanuit de BBG kwam ik op een aantal kandidaten:
uitvoering: MSI MAG A750GL PCIE5 Zwart
uitvoering: be quiet! Pure Power 12 M 750W
uitvoering: Corsair RM750e (2025)
Met name mijn wens om 3 PCIe connectoren te hebben en minimaal 450Watt 12+4 connector leidt er toe dat je minimaal een 750watt voeding nodig hebt. Voor de be quiet! Pure Power moet ik zelfs naar 850 watt voeding.
An sich voldoet de MSI voeding. De prijs is ook prima, maar de MSI heeft maar 2 jaar garantie en geen semi passieve fan.
Kortom:
- ik heb wat twijfel bij de MSI
- An sich heb ik geen 750-850 watt voeding nodig. Maar het is wel lekker als ik een keer een flinke videokaart upgrade doe, dit gewoon past in mijn systeem
Mijn vraag aan jullie:
Zie ik nog wat alternatieven over het hoofd? Zijn er nog betere opties.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? € 100-150, kwaliteit is belangrijker dan prijs.
Ik zoek dus een voeding waar ik weer 10+ jaar mee vooruit kan.
Mijn huidige systeem is een AM4 systeem met de volgende componten:
- Ryzen 7 5700G GPU
- MSI GTX 1070 videokaart
- 32 GB DDR4 geheugen
- Samsung 1TB NVME SSD
Het is een all round systeem. Ik game nu niet zo heel veel, maar als bijvoorbeeld Forza Horizon 6 uitkomt, kan ik me hier wel honderden uren vermaken.
Voedingen gaan bij mij langer mee dan systeem, ik ben dus op zoek naar een toekomstbestendige voeding. Ik wil graag de volgende specs:
- ATX 3.x en PCIe-5.x compatibel
- minimaal 650 watt
- minimaal "Gold" gecertificeerd
- Volledig modulair
- het liefst 3 x 8 (6+2) pins connectoren
- het liefst 450watt 12+4 pins connector
- Het liefst een semi-passieve fan, of onhoorbaar tijdens idle.
Ik zoek een?
Vanuit de BBG kwam ik op een aantal kandidaten:
uitvoering: MSI MAG A750GL PCIE5 Zwart
uitvoering: be quiet! Pure Power 12 M 750W
uitvoering: Corsair RM750e (2025)
Met name mijn wens om 3 PCIe connectoren te hebben en minimaal 450Watt 12+4 connector leidt er toe dat je minimaal een 750watt voeding nodig hebt. Voor de be quiet! Pure Power moet ik zelfs naar 850 watt voeding.
An sich voldoet de MSI voeding. De prijs is ook prima, maar de MSI heeft maar 2 jaar garantie en geen semi passieve fan.
Kortom:
- ik heb wat twijfel bij de MSI
- An sich heb ik geen 750-850 watt voeding nodig. Maar het is wel lekker als ik een keer een flinke videokaart upgrade doe, dit gewoon past in mijn systeem
Mijn vraag aan jullie:
Zie ik nog wat alternatieven over het hoofd? Zijn er nog betere opties.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? € 100-150, kwaliteit is belangrijker dan prijs.