Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVBinh
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 19-06 14:48
Ik heb deze laptop op het oog: uitvoering: HP Pavilion Plus 14-ey0625nd. Alleen ik zie dat hij al sinds oktober 2023 te koop is. Dat is nu al 1.5 jaar geleden, is deze laptop het nog waard of kan ik beter verder gaan zoeken? Deze laptop is qua specificaties helemaal wat ik zou willen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:34
Als de prijs er naar is, is het het waard.

Wij hebben een oude Dell laptop uit 2012, maar wordt nu ook gewoon nog met snelheid gebruikt. Dus op zich hoeft dat het probleem absoluut niet te zijn.

De gekozen laptop heeft ook gewoon Windows 11, dus dat is ook niet het probleem (Windows 10 stopt met ondersteuning in oktober).

Maar voor die prijs is dit het enige wat binnen je wensen valt?
Mag ik vragen of je de lijst die er stond met het aanmaken van dit topic, alsnog in te vullen? Dat geeft meer informatie over je wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVBinh
Yes zal ik doen.

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk voor de universiteit, studeer nu aan de TU Delft.

Gebruik graag windows. Gamen ga ik niet doen op deze laptop.

Wat is je budget?
Rond de 1000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja voornamelijk is het gebruik van deze laptop buitenshuis, dus een goeie accu en niet al te zware laptop is een must. 15.6 inch is wel de max qua grote alleen 14 inch is wel de gewenste grote

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben nu wel tevreden over mijn huidige HP. Liefst heb ik weer een HP. Maar eigenlijk ook geen ervaring met andere merken dus dat zou ook nog wel een optie kunnen zijn. Ik heb ook wel graag een OLED scherm.

[ Voor 13% gewijzigd door XVBinh op 17-03-2025 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-06 22:41
en b.v. deze dan?
uitvoering: HP Omnibook X 14-fe0170nd

staat boven aan in de zoekopdrachten bij hp laptops,
(geen rechten hoor) alleen omdat ik zoek op hp laptops.. en hij is nieuwer, meer cpu, sneller geheugen. (kleinere resolutie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVBinh
Paradox schreef op maandag 17 maart 2025 @ 16:07:
en b.v. deze dan?
uitvoering: HP Omnibook X 14-fe0170nd

staat boven aan in de zoekopdrachten bij hp laptops,
(geen rechten hoor) alleen omdat ik zoek op hp laptops.. en hij is nieuwer, meer cpu, sneller geheugen. (kleinere resolutie)
Zie dat die een snapdragon heeft, en heb dat het liefst toch niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelcootjuh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-06 15:40
offtopic:
Ik was eerst ook nog wat terughoudend voor de Snapdragon CPU, maar na het vergelijken van benchmarks met Intel/AMD en verschillende reviews zag ik eigenlijk geen grote nadelen. Ik heb nu een nieuwe MS Surface met een Snapdragon CPU en die werkt voor mij perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-06 17:57
Lenovo heeft het op het moment 2 hele mooie yoga Pro's 7 (AMD of Intel, eind 2024) in de aanbieding voor 999,-. Adviesprijs ergens tussen de 1200-1400 normaal. Prachtige bouwkwaliteit , ultra portable. 14,5 inch. Alu behuizing. Top scherm. (OLED mogelijk) Vandaag ontvangen hier. Echt top spul.

[ Voor 10% gewijzigd door roelieboelie op 19-03-2025 21:16 ]

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRie
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-06 00:45
De 7840u is een Zen 4 (desktop 7000 en 8000 generatie) 8-core. Met 16GB geheugen en zo'n scherm wordt deze laptop niet snel oud denk ik!

Wat @Arunia zegt, als de prijs oké is. Afhankelijk of hij nieuw of tweedehands is, vergelijk de prijzen bij bijvoorbeeld de laptop BBG of anders hier op V&A.

Als je op zoek bent naar laptops met AMD processors, zoek het typenummer op. Ook nu nog worden er goedkope laptops verkocht met Zen 2 (desktop 3000) processors bijvoorbeeld (7520u denk ik aan bijvoorbeeld).
Pagina: 1