Vertaalapparaat Egyptisch-Arabisch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13:06
Ik ben op zoek naar een vertaalapparaat dat Arabisch (met Egyptisch dialect) kan vertalen. De wens is dat je een open gesprek kunt voeren: wanneer ik bijvoorbeeld Engels spreek, vertaalt het apparaat dit direct naar Arabisch en andersom, zonder gebruik van oortjes. Omdat de dekking in het gebied slecht is, gaat mijn voorkeur uit naar een apparaat met een offline modus.

Ik heb al een aantal vertaalapparaten gevonden, maar deze voldoen niet volledig aan mijn wensen. Vaak werken ze met oortjes of vereisen ze dat je een knop indrukt om te praten. Of internet verbinding vereist.

Apparaten die ik al heb bekeken:
  • Timekettle X1
  • Fluentalk T1
Daarnaast heb ik ChatGPT gevraagd om goede producten aan te raden, maar ik krijg alleen resultaten van talendomein.nl. De apparaten die daar worden aangeboden, lijken afkomstig van AliExpress en Alibaba, maar worden voor drie keer de prijs verkocht, waardoor ik die webshop niet vertrouw.

Ik ben dus op zoek naar een oplossing zoals in onderstaand filmpje. Als de mobiele dekking voldoende was, zou dit de perfecte oplossing zijn geweest:

YouTube: Realtime Translation with GPT-4o

Heeft iemand ervaring met een geschikt vertaalapparaat dat aan deze eisen voldoet?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:25
Microsoft vertaler app.

https://play.google.com/s...=com.microsoft.translator

Kan je realtime gespreken met elkaar doen en naar elkaar vertalen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Wylana schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:44:
Microsoft vertaler app.

https://play.google.com/s...=com.microsoft.translator

Kan je realtime gespreken met elkaar doen en naar elkaar vertalen.
Bedankt voor de tip, alleen kan ik de functie niet vinden dat die vertaalt en uitspreekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:25
Als je de app opent, dan de heb je de Microfoon knop om een woord/zin in te spreken en te vertalen.
Wil je een duo gesprek vertalen, kan je de 2 poppetjes gebruiken.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Wylana schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:02:
Als je de app opent, dan de heb je de Microfoon knop om een woord/zin in te spreken en te vertalen.
Wil je een duo gesprek vertalen, kan je de 2 poppetjes gebruiken.
De 2 poppetjes optie heb ik op mijn iPhone niet. Pak net even mijn Samsung S23 erbij en daar staat "Deze app is niet beschikbaar voor je apparaat omdat de app is gemaakt voor een oudere versie van Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Werkt prima (zojuist getest, met Engels). Je hebt wel beide een toestel nodig met de app. Is wel online.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10:22
Samsung heeft ook zijn eigen interpreter app, die doet eigenlijk hetzelfde. Maar die doet weer alleen aan "uitspreken" als je Samsung's oortjes erbij gebruikt (nutteloze vendor lock in). Daarnaast kan de Google Assistent dit ook voor je doen trouwens. Die gebruik ik vaker met mijn schoonfamilie.

wel weer allemaal online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Schopje naar CSA.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:55
@ikbenjoeri
Ik weet niet of ondertussen al geslaagd bent maar zelf zit ik ook naar een Timekettle te kijken en dan gelijk naar het top model de w4 pro.
Deze ondersteund overigens: jouw dialect Arabisch
15 Varianten van het Arabisch ( Egyptisch, Marokkaans, Libanees, Algerije, Tunesië, Morocco, Saudi Arabië, Oman, United Arabische emiraten, Qatar, Bahrein, Iraq, Jordanië, Koeweit, Libanon, Palestina, Israël)
De reden dat ik voor de w4 aan het kijken ben is de one-on-one mogelijkheid. Beide 1 deel van de set in en je kan beide spreken en vertaald luisteren.
BTW de site talendomein waar ik ook bij uitkom (is overigens ook het goedkoopste in NL voor de w4) bestaat al als domein z'n 17 jaar maar ben ook op voorhand wantrouwend als ik een Let's encrypt certificaat zie ;)

Maar mocht je toevallig al iets hebben aangeschaft ben ik wel benieuwd naar de ervaring ermee.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Pagina: 1