Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjoK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:27
Bij het (ver)plaatsen van de drive uit de WD Elements behuizing naar de PC loop ik tegen het probleem aan de de PC de schijf niet ziet.
De schijf is de WD160EDGZ en is dus niet zichtbaar in de Bios. Heb natuurlijk al meerdere SATA aansluitinging geprobeert en omgewisseld met andere schijven maar deze schijf blijft onzichtbaar.

Is dit bios issue of een truc van WD op de externe schijf ?

Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:15
Hoe is de schijf geformatteerd? Ja, het zou een BIOS issue kunnen zijn, dus heb je daar al gekeken of de schijf in de BIOS wel te zien is? Wat laat schijfbeheer in Windows zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjoK
Schijfbeheer Windows laat hem niet zien, dus was ik al naar de BIOS gegaan maar ook daar is de schijf niet zichtbaar. Schijf heeft een NTFS format (gechecked toen het nog in de Elementsbehuizing zat.

Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Gaat het hier niet om de aanwezigheid van de 3.3V?

Google: 3.3v Pin Fix for WD white labels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjoK
@The_Doman Ik ga het checken.

tapeje over pin 3 van de powersupply werkt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 56% gewijzigd door ArjoK op 17-03-2025 14:32 . Reden: de oplossing ]