Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Weel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-05 13:34
'Vroeger' kon ik op een mobiele telefoon een Exchange account maken en dat account vervolgens in de Outlook app gebruiken. Vandaag belde een collega dat het niet lukt de mail van onze on-premise Exchange server op zijn nieuwe mobiel te krijgen.
Getest met mijn eigen telefoon. Exchange account verwijderen. Outlook app verwijderen. Nieuw Exchange account gemaakt (verloopt probleemloos), Outlook app opnieuw geïnstalleerd. Keuze uit 'Bestaand account toevoegen' en 'Nieuw account maken'. Ik heb net een Exchange account gemaakt, dus ik kies 'Bestaand account toevoegen'. Lijst is leeg. Huh? Zeker iets verkeerd gedaan, dus 'Nieuw account toevoegen' gekozen. En dan heb ik de keuze uit twee account types; geen Exchange. In de Gmail app het Exchange account gekoppeld en alle mail is beschikbaar.

Via een omweg een Exchange account gemaakt dat wel opduikt in de Outlook app. Maar die koppelt me aan mijn Microsoft 365 account en de daaraan hangende Exchange online mailbox. Maar die gebruiken we (nog) niet. Account instellingen nog eens nagekeken en die verwijzen toch echt naar onze on-premise Exchange server.

Is dit weer een onherstelbare verbetering van de Outlook app of doe ik iets verkeerd?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:05
Ik meende ergens gelezen te hebben dat MS iets gedaan had m.b.t. on prem Exchange, maar kan het niet terugvinden.

Maar voor nu zou ik gewoon een ticket openen bij MS, kijken wat daar uit komt (of de migratie naar online versnellen voor gebruikers met problemen).

En als het om Android gaat zou je nog een oude APK kunnen sideloaden, account toevoegen, en daarna updaten?

[ Voor 17% gewijzigd door swhnld op 18-03-2025 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Weel
Zo te zien wordt het probleem veroorzaakt door het Microsoft 365 abonnement. Als ik het abonnement even uitschakel, dan kan ik Outlook op mijn telefoon configureren en krijg ik de mail van onze on-premise Exchange server weer te zien.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simon Weel
Kleine toevoeging / correctie. Je hoeft niet perse het Microsoft abonnement uit te schakelen. Als bij configureren account na invullen van het e-mail adres het venstertje met linksboven het Microsoft logo in beeld komt, dan moet je op het pijltje voor het e-mail adres tikken. Dan krijg je een scherm waar je diverse accounttypes kunt kiezen, waaronder Exchange. Kies Exchange, zet de 'Geavanceerde instellingen' aan en vul de gevraagde gegevens in. Klaar!