Goede dagcrème spf 50+

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:58

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Topicstarter
Ik heb vitiligo, momenteel alleen in mijn gezicht. Om te zorgen dat de plekken zonder pigment niet verbranden en dat ik verder minder bruin wordt zodat de plekken iets minder opvallen ben ik opzoek naar een goede dagcrème.

Ik gebruik nu Spa Salonnepro anti-aging protect cream spf 50+, maar deze vind ik niet lekker ruiken en smeert niet lekker.
Iemand hier een goede tip?

Eisen:
  • Zweetbestendig (ik sport veel)
  • Makkelijk te smeren
  • Niet gemaakt van vloeibaar goud (meeste dagcrèmes zijn achterlijk duur)

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:31

Qwerty-273

Meukposter

Ik denk dat het toch gewoon proberen wordt. Loop een drogist of apotheek binnen, leg je vraag voor en vraag wat probeer zakjes. Of loop de testers af om een oordeel te vellen over de smeerbaarheid en de geur.

Of shop online een mandje bij elkaar en probeer ze uit.
https://www.24pharma.nl/s...zorging/dagcreme/lp/spf50

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Topicstarter
Ik denk dat het inderdaad neer gaat komen op testers regelen, mandje bij elkaar shoppen gaat direct al in de papieren lopen. Gezien de kosten van een kleine tube....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:37
Ik heb zelf goede ervaring met heliocare 360 md 50+ spf maar inderdaad niet goedkoop.
Er zijn zoveel producten te koop met verschillende eigenschappen dat je er niet aan ontkomt om zelf te gaan proberen.

Deze maar dan spf 50
https://www.amazon.nl/Hel...2BO5021pAnSA%3D%3D&sr=1-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Sport veel = dat met name buiten als ik je verhaal zo lees? Want anders waarom niet voor het sporten een 'normale' zonnebrand? En dan na het douchen een dagcreme. zoals je omschrijft.

Ik heb zelf goede ervaringen met scheerspul bij 'thealphamen' (geen aandelen)

ze hebben ook dagcreme's met SPF; https://thealphamen.nl/collections/dagcreme-met-spf

Als ik dan bijvoorbeeld deze neem: https://thealphamen.nl/pr...for-men-face-cream-spf-30
Die lijkt goedkoper met 25ml meer inhoudt dan de gene die je nu gebruikt (wel lager SPF)
Deze is gelijkwaardig in prijs? Met 10ml meer? https://thealphamen.nl/pr...turizing-sunscreen-spf-50

Zij hebben van veel spul ook samples. Zo heb ik bij bestellingen al eens een zakje dagcreme, maar ook een luchtje ontvangen. Je zou ze eens kunnen mailen met jouw verhaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Millie-ano op 17-03-2025 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Topicstarter
Millie-ano schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:19:
Sport veel = dat met name buiten als ik je verhaal zo lees? Want anders waarom niet voor het sporten een 'normale' zonnebrand? En dan na het douchen een dagcreme. zoals je omschrijft.
Voornamelijk omdat het al moeilijk genoeg is voor me om te onthouden om 1x per dag een crème op mijn gezicht te smeren. :P
Als ik 's ochtends een dagcrème smeer moet ik eigenlijk voor het sporten nog een keer een zonnebrand smeren, maar dat vergeet ik nog wel eens. Net als na het douchen dan weer een dagcrème te doen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat bij mij lekker smeert, kun jij een hekel aan hebben. Ik heb een zeer witte huid, elk uur smeren in de zon is dus voor mij een eerste levensbehoefte.

Over het algemeen is "iets" met SPF werkend, het is aan jou om vaak en dik genoeg te smeren zodat je geen last van hebt van verkleuring
Mijn advies: begin met de goedkoopste SPF30/50 tubes/potjes en ga duurder als je het niet fijn vind.
Mijn extra advies: dagcremes, Q10, anti-aging: mooie termen maar beschermt je huid niet: SPF doet dat.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
blitzkrieg schreef op maandag 17 maart 2025 @ 15:06:
[...]

Voornamelijk omdat het al moeilijk genoeg is voor me om te onthouden om 1x per dag een crème op mijn gezicht te smeren. :P
Als ik 's ochtends een dagcrème smeer moet ik eigenlijk voor het sporten nog een keer een zonnebrand smeren, maar dat vergeet ik nog wel eens. Net als na het douchen dan weer een dagcrème te doen. :X
Ja ehh... tis jouw gezondheid :D
Zou er met jouw aandoening maar aan wennen denk ik dan? Zeker met de komende periode, waarin je lichaam uberhaupt gevoeliger is voor de 'eerste zonnestralen/ lente zon' want niet gewend na die winter.

Ik neem aan dat je gaat douchen na het sporten. Lijkt mij uberhaupt fris. Dan is puur voor het sporten een dure creme smeren niet ideaal t.o.v. een goede zonnebrand, die je eraf wast en daarna een goede creme erop smeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
probeer eens iets van La Roche Posay. wel een beetje duur maar dan heb je ook wat goeds (ik heb een allergische huid en krijg snel pigmentvlekken en ik zweer erbij). ze hebben cremes met SPF maar ook zonnebrandcremes die als dagcreme kunnen dienen. bij de apotheek even een paar samples halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ooit heb ik begrepen dat de protectiefactor na enkele uren al flink terugloopt. Zodoende schijnt je net zo goed spf30 te kunnen kopen en vaker te smeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmr1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:09

I’m not superstitious, but I am a little stitious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mryc
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-04 18:52
Zonder je echt een product aan te bevelen, heb je als eens op sproetonline.nl gekeken? Op deze NLse site worden producten aangeraden en afgeraden op basis van werkzame stoffen. Wat ik hier heb geleerd is dat er in veel producten juist stoffen zitten die niets doen of de boel zelfs verergeren (citrus veroudert en is dus belachelijk in anti-ageing producten, alcohol en parfum droogt uit dus waarom wordt dit in producten gestopt die voor een droge huis bedoeld zijn?). Het is geen webshop, maar een site van een huidtherapeut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:09
Mijn vrouw gebruikt die creme van Weleda. Eigenlijk voor kids, maar zit geen zooi in en beschermd goed. En betaalbaar.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Topicstarter
Millie-ano schreef op maandag 17 maart 2025 @ 15:37:
[...]

Ja ehh... tis jouw gezondheid :D
Jahaaa. ;) Als we alleen maar verstandige dingen doen is het ook niks aan he. (Ik draag wel altijd een pet als ik buiten ben)

Iedereen bedankt voor zijn suggesties. Ik heb nu de Helios 360 SPF 100+ en de Wedela besteld. Ik zal eens uit proberen en hier terugkoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:38

bert pit

asdasd

Hier ook vitiligo op handen en gezicht en een hekel aan bepaalde geuren. Ik gebruik een mengeling van allerlei producten verzameld op vakantie, fietstochtje, golfuitje etc. inmiddels liggen de producten overal (fietstas, golftas, auto etc.

Goedkoop en niet overmatig naar zonnebrand ruikend is Hema SPF50, deze ruikt een beetje naar nivea en die geur is snel weg. Voor mijn gezicht draag ik doorgaans een golfpet met flinke klep.

Grosso modo zijn er twee soorten zonnebrand: de in de huid trekkende (oa Hema) en de op de huid blijvende (laat witte laag achter). Met name bij grote zonkracht en lange blootstelling geef ik de voorkeur aan de laatste. Merk weet ik helaas niet, zit in mijn golftas.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:35
Ik koop online altijd een paar potjes Nivea Cellular Luminous anti-pigment dagcreme. Niet de allergoedkoopste maar ook niet super duur (18 euro per potje ofzo). Die plakt niet, en trekt goed in. Ook met zweten ed geen issue bij mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:38

bert pit

asdasd

Toevallig hoorde ik vandaag deze podcast, dit keer specifiek over huidverzorging. Er werd waarschuwend gesproken over dagcreme met beschermingsfactor.

https://www.universiteitv...rging-slecht-voor-je-huid

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Pagina: 1