Toon posts:

3d beeld via bril (asus v7700)

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Even een stomme vraag:

Hoe kan ik de 3d via mijn bril bij de asus v7700 aanzetten?

onder w2k (adv. server)

hopelijk kan iemand mij een tip gaven.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:29

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Monitor eigenschappen -> Advanced -> "Enable Stereoscopic Mode"

Verwijderd

eerst asus drivers instaleren de 12.90 of zo
dan bij het menu daar advanced ,dan zie je daar dat je de direct3d en glide kan aanvinken +instellingen kan veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 september 2001 23:31 schreef CV_SmileY het volgende:
Monitor eigenschappen -> Advanced -> "Enable Stereoscopic Mode"
da's nu net het nadeel, die optie is er niet :(

Verwijderd

je moet de orginele asus drivers downloaden niet de normale detonator dan krijg je een icoontje waar je met de rechtermuisknop op moet klikken voor het menu

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 september 2001 23:54 schreef t-1o0oo0o het volgende:
je moet de orginele asus drivers downloaden niet de normale detonator dan krijg je een icoontje waar je met de rechtermuisknop op moet klikken voor het menu
Ook met de drivers die asus leverd lukt het niet...grrr :(

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:17
Op zaterdag 15 september 2001 23:52 schreef Trizone het volgende:

[..]

da's nu net het nadeel, die optie is er niet :(
Ietsje duidelijker: :)

Vanuit configuratiescherm: Beeldscherm --> Je krijgt nu het beeldschermeigenschappenpaneel van Windows. Kies tabblad 'instellingen' --> Kies knopje 'geavanceerd' -->

Nu krijg je het eigenschappenscherm van Asus. Kies tabblad 'Advanced' --> Vink zowel op het tabblad 'Direct3D' als 'OpenGL' het vakje 'Enable Stereoscopic Mode' aan.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jeroen17/GoT/3Dbril.jpg

Als je de originele ASUS drivers hebt, moet het goed gaan dus probeer het nog eens.

Succes.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Verwijderd

maar wat nou als je waarde hecht aan de snelheidswinst van de detonator drivers? Ik mis nu het hele asus menuutje en ook alle opties van mijn peperdure v7700 deluxe werken niet meer. Ow dan nog iets; in 3d apps. (UT, SC3000, Op.Flashpt., Q3a) is het beeld niet gecentreerd; het lijkt in elkaar gedrukt en zit meer naar links in het beeldscherm. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?! De spellen doen het dus wel (ook sneller), maar het ziet er niet uit!
thx alvast

Verwijderd

Ik heb een Asus V6800 Geforce 256 DDR Deluxe en heb ook een 3D Bril erbij, echter krijg ik snel hoofdpijn en zie wijnig 3D verschil. :(

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Op zondag 16 september 2001 18:30 schreef WouterWP het volgende:
maar wat nou als je waarde hecht aan de snelheidswinst van de detonator drivers? Ik mis nu het hele asus menuutje en ook alle opties van mijn peperdure v7700 deluxe werken niet meer. Ow dan nog iets; in 3d apps. (UT, SC3000, Op.Flashpt., Q3a) is het beeld niet gecentreerd; het lijkt in elkaar gedrukt en zit meer naar links in het beeldscherm. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?! De spellen doen het dus wel (ook sneller), maar het ziet er niet uit!
thx alvast
Als je je spelletjes op een andere resolutie en kleurendiepte speelt dan je desktop zelf is, moet je eens je desktop instellen op die zelfde resolutie als je spelletjes en dan op je monitor het beeld aanpassen. Dan moet het daarna ook in je spelletjes goed zijn. Je desktop kun je daarna weer terug zetten in je normale resolutie

I think, therefor I am.....I think.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
thx alvast
Je kant toch het beeld aanpassen dmv die knopjes op je monitor :?

Verwijderd

Is dat nou echt wat zo'n 3d bril?
Zijn er ook screenshots van hoe het eruit ziet?

Als het echt goede kwaliteit is misschien haal ik er ook 1 ;)

Verwijderd

aan screenshots heb je niks omdat het beeld dubbel is.
zelfde als je scheel naar je monitor gaat zitten kijken :)

Verwijderd

het probleem is als volgt:
ik draai mijn desktop in 1152*864
als ik een spel draai in een lagere resolutie dan wordt niet het hele scherm gebruikt; iets wat vroeger wel het geval was, want toen hoorde ik een 'klik' uit mijn monitor komen waarna het scherm werd 'geresized'.
Als ik nu mijn desktop in een lagere res wil zetten dan de huidige krijg ik hetzelfde probleem als met de spellen. Het lijkt wel alsof de gfGTS alleen nog maar 1152 wil draaien (helaas heb ik slechts een amd800 met 128 mb waardoor het dan nogal haperig wordt). Is er iemand met hetzelfde probleem of die een oplossing weet?
bedankt in ieder geval voor de vorige posts...

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Op zondag 16 september 2001 19:55 schreef Iznogoud het volgende:

Ik heb ook zo'n 3dbril van asus en gebruik ik nooit, zonde van je geld dus imho

• Jeroen O
Op zondag 16 september 2001 19:55 schreef Iznogoud het volgende:

Ik vind het wel mooi, maar ik gebruik het niet bij ieder spel. Ook verschilt de kwaliteit per spel. Meestal gebruik ik die bril bij Rally Championship. Bij dat spel ziet het er namelijk echt goed uit. Maar je kan ook voorkeuren opslaan voor ieder spel zodat je voor ieder spel de juiste instellingen kunt maken.

Belangrijk is ook dat je monitor een hoge refresh rate kan leveren (100 Hz of meer), anders is de gaat de kwaliteit behoorlijk achteruit.

Verwijderd

Jeroen,
ik zie dat jij ASUS drivers hebt, maar de nieuwste versie is toch iets van 6.31c ofzo???
en hoe kan het dan dat er bij jou iets van 12 staat?>??

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-08 12:25

Acid_Burn

uhuh

Op zondag 16 september 2001 19:38 schreef ExiRana het volgende:
Ik heb een Asus V6800 Geforce 256 DDR Deluxe en heb ook een 3D Bril erbij, echter krijg ik snel hoofdpijn en zie wijnig 3D verschil. :(
dan heb je of de 3d functie niet aanstaan (zonder bril zie je alles dubbel als de functie aanstaat) of je hebt je instellingen niet goed staan. Tip, zet je OSD aan, dan kun je ingame de settings veranderen.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Jeroen O
Op zondag 16 september 2001 22:33 schreef CyberDwarf het volgende:
Jeroen,
ik zie dat jij ASUS drivers hebt, maar de nieuwste versie is toch iets van 6.31c ofzo???
en hoe kan het dan dat er bij jou iets van 12 staat?>??
Naar mijn weten is dit de 12.90 de nieuwste ASUS detonator driver. Dit is echter wel een beta driver. (Werkt bij mij gewoon zonder problemen) De laatste final driver is volgens mij 12.60

Ik heb deze drivers uit de meuktracker gehaald. Kijk daar eens rond. :)

Edit: versie 12.60 is ook een beta driver voor de V7700. En om één of andere reden werken de links naar de drivers in de meuktracker ook niet meer. :?

Ik weet niet wat de laatste final driver is. (Weet iemand dat wel)

Verwijderd

thx alvast
Dit probleem heb ik ook gehad met mijn Geforce2 mx kaartje en de nieuwe Nvidia detonator. Toevallig was ik tevens in UT (wat ik met name speel) het verschil tussen D3D en OpenGL aan het testen. Met de nieuwe OpenGL driver van epic games voor UT bleek het probleem plots verdwenen en bovendien bleek de performance er zienderogen op vooruit te zijn gegaan....
(wanneer ik UT speel met D3D treden overigens nog meer problemen op: het geluid gaat haperen; ook dit probleem heb ik met het gebruik van OpenGL niet meer)

Chris

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 22:52 schreef Acid_Burn het volgende:

[..]

dan heb je of de 3d functie niet aanstaan (zonder bril zie je alles dubbel als de functie aanstaat) of je hebt je instellingen niet goed staan. Tip, zet je OSD aan, dan kun je ingame de settings veranderen.
Ja, ik heb het alemaal een paar keer veranderd, goed in het boekje gekeken, maar niets verschil. :( Volgende kaart neem ik lekker een Pure. :z

Verwijderd

Det. 12.41 ondersteunt stereo 3d.
Hiervoor is een appart optie menu.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-08 12:25

Acid_Burn

uhuh

Op maandag 17 september 2001 08:49 schreef ExiRana het volgende:

[..]

Ja, ik heb het alemaal een paar keer veranderd, goed in het boekje gekeken, maar niets verschil. :( Volgende kaart neem ik lekker een Pure. :z
ik heb mijn deluxe ook niet gekocht voor dat 3d brilletje, maar voor de video in/out :)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:35
Weet iemand misschien ook nog een losse kaart waarmee je stereoscopic beeld kan krijgen.
ik heb nu een ati radeon, en geen zin om een geforce te kopen alleen voor die 3d-view.
Help? :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 15:14
Je kunt voor elke moderne kaart een standaard 3d-brilletje kopen, sluit je gewoon aan op je vga out, die het weer doorlust naar je monitor. Moet jewel ff zoeken waar je die brilletjes haalt, ik heb er een van de hccdagen

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Monday 17 September 2001 18:33

Erg oud topic :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.