Internet aansluiting nieuwe woning (omgebouwd magazijn)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabander1
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21-03 21:43
Goedeavond.
Heb eigenlijk wat adviezen nodig. Indien mogelijk.
Voor mijn toekomstige woning (geen nieuwbouw maar ombouw magazijn naar bungalow) op zoek naar hoe internetaansluiting in te vullen. Tijdje terug (minimaal 1 jaar geleden of langer) eens wat offertes gevraagd via mijnaansluitingen.nl. KPN wou het pas aanleggen na eerst akkoord te geven voor €11.000,00 als indicatieprijs 🫠😆. Watde##. Volgens hun had het nogal wat voeten in aarde. Ziggo kwam ook behoorlijk uit. Ik meen rond de €5000. Is nogal wat. Maar goed. Ik weet niet precies wat zij zouden aanleggen ipv KPN. Meen dat Ziggo technisch wat anders in elkaar steekt. Om internet aan je voordeur te krijgen. Zit er nu toch over te denken nieuwe offertes op te vragen. Maar stiekem vraag ik me af of er geen andere oplossingen zijn. Internet eisen zijn niet mega hoog vanuit mijn kant. Wel zo lekker als het gewoon goed werkt. Mijn woning zit tegen een pand van mijn ouders. In mijn nieuw aangelegde nutsvoorzieningenkast zit reeds de door elektricien aangelegde UTP voorziening. Die is ook doorgeleid naar diverse punten in de bungalow. Dus feitelijk kun je daar met vaste verbinding internet hebben zolang het ook maar naar de voordeur geregeld gaat worden... Dusja... Hoe nu verder... Misschien toch maar 4 tot 6K uitgeven.... Of???

Schopje naar IH

[ Voor 1% gewijzigd door Septillion op 17-03-2025 17:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
4G/5G hotspot al overwogen?

(willekeurig voorbeeld: uitvoering: TP-Link M7350 V5 4G Mi-Fi Hotspot met display)

[ Voor 78% gewijzigd door JJ Le Funk op 16-03-2025 21:10 ]

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabander1
Hmja , maar dan moet mijn mobiel altijd ter plekke zijn. Cq. Dan moet ook vriendin altijd een hotspot creeeren om internet toegang te hebben. Als ik er niet ben.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Nee je kan bijvoorbeeld Odido 5G Klik & Klaar nemen. Je ontvangt dan een 5G modem met simkaart erin voor thuis: https://www.odido.nl/internet/klik-en-klaar

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 16-03-2025 21:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Heeft het pand van je ouders internet? Zoja een simpele straalverbinding opzetten tussen de 2

Of een utp van hun naar jou trekken

[ Voor 17% gewijzigd door jack zomer op 16-03-2025 21:33 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:41

mjl

Ugh

jack zomer schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:24:
Heeft het pand van je ouders internet? Zoja een simpele straalverbinding opzetten tussen de 2

Of een utp van hun naar jou trekken
Of glasvezel, maar het lijkt me wel zo simpel om bij je ouders af te tappen…

Kan je de aansluiting van je ouders niet naar jou adres overzetten…. ?

-------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11:37

Jorissie87

No diggity

"Internet eisen zijn niet mega hoog vanuit mijn kant."
Kun je dit wat meer toelichten? Wil je gewoon wat kunnen browsen of wil je competitfief kunnen gamen. Wil je een hoge upload, wat mag de ping/latency maximaal zijn?

Als de prijzen voor een abonnement echt zo hoog zijn dan zou ik kijken naar Odido Klik en Klaar of Starlink achtige oplossingen. Niet altijd even ideaal, vooral niet als het onweert maar het is wel fors goedkoper

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Heeft er een splitsing van het perceel plaatsgevonden?
Dus is het volgens het kadaster nu een apart perceel?
Zo nee, dan vraag je dus om een extra aansluiting op een bestaand perceel en dat is een stuk prijziger, het zou dan om 2e aansluiting op zelfde adres zijn.

Geen idee wat de kosten van een splitsing zijn en of het ook mogelijk is.

Weet niet of het mogelijk is op het adres van je ouders een ziggo en glasvezel aansluiting af te nemen?
Op deze manier zouden jij en je ouders wel kunnen beschikken over een eigen internet verbinding.
Maar dan moet er vanaf jouw ouderlijk huis een aparte kabel getrokken worden naar jouw bungalow.

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:41

mjl

Ugh

djmuggs schreef op zondag 16 maart 2025 @ 23:05:
Zo nee, dan vraag je dus om een extra aansluiting op een bestaand perceel en dat is een stuk prijziger, het zou dan om 2e aansluiting op zelfde adres zijn.

Geen idee wat de kosten van een splitsing zijn en of het ook mogelijk is.

Weet niet of het mogelijk is op het adres van je ouders een ziggo en glasvezel aansluiting af te nemen?
Op deze manier zouden jij en je ouders wel kunnen beschikken over een eigen internet verbinding.
Maar dan moet er vanaf jouw ouderlijk huis een aparte kabel getrokken worden naar jouw bungalow.
Ook een goed idee, als je dan de hele aansluiting kunt laten overzetten van 1 van die 2 naar het nieuwe pand (adres wijziging..?) heb je het voor een eventuele verkoop in de toekomst ook meteen geregeld..

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabander1
djmuggs schreef op zondag 16 maart 2025 @ 23:05:

Mijn perceel is inderdaad al kadastraal vastgelegd. Ik zit nog op andere manier te denken. Dat we iets administratiefs kunnen regelen met de zakelijke huurder die nu op de aansluiting zit die het dichtsbijzijnde is. Als we daar ook op zouden kunnen werken.

Ligt gevoelig. Zij willen ongestoord gebruik maken van hun verbinding ivm website, etc.
Maar dat is wel de eenvoudigste oplossing. Hemelsbreed staat die meterkast met aansluiting maar 6 meter af van mijn meterkast.
Pagina: 1