Vaatwasser kortsluiting bij 1 programma

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelly94
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 21-04 00:58
Ik heb een beko pro smart inverter, aangekocht 4 jaar geleden.
Helaas geen verlengde garantie bij deze winkel.

De vaatwasser wast goed, verder geen problemen.

Echter sinds kort knalt de aardlekschakelaar van de hele groep eruit als ik hem op het ‘normale’ programma zet.
Hierbij wisselt de tijdsduur op het paneel ook de hele tijd van tijd, meer, minder, weer meer,…

Net het snelle 30min programma gestart, niks aan de hand.
‘Normale’ 3u programma gestart, daar begint het weer, en de aardlek weer eruit.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Zelf herstelbaar?

Ik was al op zoek naar een nieuwe vaatwasser, maar vind het vervelend omdat deze maar 4 jaar is en verder wel goed doet wat die moet doet, alleen niet op het programma wat ik wil.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
weet niet wat de verwachte levensduur van een vaatwasser is maar mogelijk dat je daar iets mee kan

en al gekeken of er een rubber / afdichting te zien is die misschien niet lekker is? en heb je hem al eens op een andere groep / aardlekschakelaar geprobeerd? (mogelijk dat er meer lekstroompjes zijn en het totaal net te veel is)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelly94
SMSfreakie schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:15:
weet niet wat de verwachte levensduur van een vaatwasser is maar mogelijk dat je daar iets mee kan

en al gekeken of er een rubber / afdichting te zien is die misschien niet lekker is? en heb je hem al eens op een andere groep / aardlekschakelaar geprobeerd? (mogelijk dat er meer lekstroompjes zijn en het totaal net te veel is)
Rubbers zien er goed uit, onlangs ook nog schoongemaakt.
Er zit verder niks van apparatuur op deze groep, enkel verlichting van de keuken en badkamer (die staan uit als we de vaatwasser starten ‘s avonds)
Ook geen stopcontact in de buurt van een andere groep 🫣.

Mijn idee ging naar de printplaat omdat het enkel bij dat ene programma is, maar mijn kennis gaat niet verder dan die van wasmachine/droogkast 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techfreak
  • Laatst online: 17-09 17:16
Ik denk het verwarmingselement. Bij het 30 minuten programma wordt vaak koud gewassen daarom springt de aardlek dan niet. Denk dat de aardlek ook springt als je intensief probeerd. Beko is niet meer wat het vroeger was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 20:41
Doorstroom verearmingselement is stuk, die vervangen.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelly94
Uit ellende een nieuwe afwasmachine gekocht 😅
Na de droogkast en wasmachine geen zin meer om ook met de afwasmachine bezig te zijn, dit keer met extra garantie en hopen dat hij het niet alweer begeeft na 5 jaar 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
Kelly94 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:04:
Uit ellende een nieuwe afwasmachine gekocht 😅
Na de droogkast en wasmachine geen zin meer om ook met de afwasmachine bezig te zijn, dit keer met extra garantie en hopen dat hij het niet alweer begeeft na 5 jaar 🤞
Hopelijk geen Beko! Hier eens en nooit meer!
Pagina: 1