droogkast condensatie of warmtepomp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OdeRon
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 18-03 15:31
Mijn droogkast is aan vernieuwing toe, en ik lees online dat er twee soorten zijn condensatie en warmtepomp.
Heeft er iemand een duidelijke voorkeur. Ik las in revieuws dat sommige van hun wpdroger terug naar condensatie gegaan zijn. De lange droogtijden bij een warmtepompdroger houden mij zelf tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techfreak
  • Laatst online: 20-04 12:27
Waaraan merk je dat je huidige droger vervangen moet worden? Bij slechte droogpqesultaten zou ik eerst de condensator eens schoonmaken. Als je niet van lange droogtijden houdt is een warmtepompdroger niets voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OdeRon
  • Laatst online: 18-03 15:31
Mijn droogkast is oud en heeft nog een uitgang in een buitenmuur. Vermits ik binnenkort verhuis is het het moment om een nieuwe aan te schaffen. De nieuwe komt in onze badkamer en zal een afvoer hebben in een buis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:19
Wat is het probleem van de langere droogtijd?

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:42

AMDFreak

Intel is zo..

Sowieso een warmtepomp droger..
1. energie zuiniger
2. minder brandgevaarlijk

En wat is lang? Ik heb droogprogramma's van 1,5uur en van 3,5 uur.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:55
strikt genomen is een warmtepomp droger OOK een condensatiedroger.
Alleen de klassieke condensatiedroger gebruikt een elektrisch warmte element om warmte te maken.
Een warmtepomp droger gebruikt een warmtepomp om warmte te maken.

Een warmtepomp droger is efficienter en zuiniger, omdat je warmtepomp een COP heeft van 3-5, terwijl de klassieke condensatiedroger een COP van 1 heeft.
Echter, de warmtepomp wordt minder heet.
Minder heet is goed voor de kleding (minder kans op krimpen), maar verlengd de droogtijd.

De warmtepomp is natuurlijk duurder en vaak kan je de condensator in een warmtepomp droger minder goed schoonmaken, waardoor deze de neiging heeft zichzelf te verstikken over de jaren heen (ophoping van stof wat niet te verwijderen is)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Pagina: 1