Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:59
Mijn oude iPad uit 2019 is aan vervanging toe.
Ondanks ik een iPhone en Apple Watch heb ben ik niet afhankelijk van een appel omgeving.

Wat wil ik er mee doen.
Voor namelijk films/series kijken en dit voornamelijk buiten in de tuin en op vakantie.

Af en toe een leuk spelletje.
Nou zie ik door al die tablets niet meer of de iPad nog altijd meer waarde heeft.

De Xiaomi pad 7pro ziet er bv qua specs/prijs goed uit.
Mijn max is rond de 500/550 voor een tablet

Maar goed misschien zijn er mensen die er meer verstand van hebben waar ik het beste naar kan kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door ErwinJ op 16-03-2025 11:27 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-06 22:08
Er is geen goed of fout hier, maar het makkelijkste is bij Apple te blijven, je kent de software en de iPad krijgt lange software support.

Ga je voor de Xiaomi, zul je naast het aanleren waar alles zit heel alert moeten zijn bij het instellen dat je geen toestemming geeft je privacy weg te geven, reclame in het OS te krijgen, dus heel goed alles doorlezen. Daarnaast moet je eventueel software opnieuw aanschaffen in de Play Store. Maar de hardware is wel dik in orde voor de prijs.

Dus ben je avontuurlijk en wil je de tijd erin steken heb je met de Xiaomi meer hardware voor je geld. Ga je voor gemak, blijf dan bij Apple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zo'n Xiaomi staat al te koop voor 350 hier op vraag en aanbod. Nieuw nog 500. Echt waardevast zijn die niet.

Ik zou persoonlijk, vanwege je gaming, maar zeker ook je huidige iPad en iPhone, lekker bij een iPad blijven, vooral die nieuwe Mx CPU series van de iPads zijn harstikke geschikt voor die games (en zuinig) en alle games vanuit de appstore zijn geoptimaliseerd voor iPad, dat is niet het geval van een Android tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Vorkie schreef op zondag 16 maart 2025 @ 13:38:
Zo'n Xiaomi staat al te koop voor 350 hier op vraag en aanbod. Nieuw nog 500. Echt waardevast zijn die niet.

Ik zou persoonlijk, vanwege je gaming, maar zeker ook je huidige iPad en iPhone, lekker bij een iPad blijven, vooral die nieuwe Mx CPU series van de iPads zijn harstikke geschikt voor die games (en zuinig) en alle games vanuit de appstore zijn geoptimaliseerd voor iPad, dat is niet het geval van een Android tablet.
Die nieuwe iPads met de Mx cpu zijn zeker goed, maar ook een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De keuze tussen Apple of Android is persoonlijk. Als je advies wil, dan zul je wel met specifieke vragen moeten komen. Op deze manier kunnen we je niet helpen, dus vul aub je topicstart aan met wat je specifiek wil weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
swhnld schreef op zondag 16 maart 2025 @ 13:17:
Er is geen goed of fout hier, maar het makkelijkste is bij Apple te blijven, je kent de software en de iPad krijgt lange software support.

Ga je voor de Xiaomi, zul je naast het aanleren waar alles zit heel alert moeten zijn bij het instellen dat je geen toestemming geeft je privacy weg te geven, reclame in het OS te krijgen, dus heel goed alles doorlezen. Daarnaast moet je eventueel software opnieuw aanschaffen in de Play Store. Maar de hardware is wel dik in orde voor de prijs.

Dus ben je avontuurlijk en wil je de tijd erin steken heb je met de Xiaomi meer hardware voor je geld. Ga je voor gemak, blijf dan bij Apple.
Dat aanleren is inderdaad een dingetje net zoals reclame.
Maar ik had meer de gedachte dat deze een beter beeld hadden om buiten B.V. sport te kunnen kijken.
Ik neig ook meer om bij Apple te blijven .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-06 14:03

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Ik heb precies dezelfde kwestie. Alleen game ik vooral op een tablet.

Weet zelf niet of die A16 chip nou beter is dan de snapdragon 8s gen 3 van Xiaomi. Nadeel is wel 60hz van iPad.

[ Voor 46% gewijzigd door ryanator op 17-03-2025 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

ryanator schreef op maandag 17 maart 2025 @ 08:35:
Ik heb precies dezelfde kwestie. Alleen game ik vooral op een tablet. Weet zelf niet of die A16 chip nou beter is dan de snapdragon 8s gen 3 van Xiaomi. Nadeel is wel 60hz van iPad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
ryanator schreef op maandag 17 maart 2025 @ 08:35:
Ik heb precies dezelfde kwestie. Alleen game ik vooral op een tablet.

Weet zelf niet of die A16 chip nou beter is dan de snapdragon 8s gen 3 van Xiaomi. Nadeel is wel 60hz van iPad.
De 8s Gen 3 heeft een mindere GPU dan de A16 en Snapdragon 8 Gen 2 en 3. De Pad 7 Pro heeft wel nog andere voordelen zoals veel sneller opladen, (in ieder geval in theorie) een betere audio ervaring, snellere Wi-Fi en een scherpere beelden dankzij de hogere resolutie(PPI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

RepareerDroid schreef op maandag 17 maart 2025 @ 23:02:
[...]
De 8s Gen 3 heeft een mindere GPU dan de A16 en Snapdragon 8 Gen 2 en 3. De Pad 7 Pro heeft wel nog andere voordelen zoals veel sneller opladen, (in ieder geval in theorie) een betere audio ervaring, snellere Wi-Fi en een scherpere beelden dankzij de hogere resolutie(PPI).
Is dat echt zo? Ik dacht dat die nieuwere veel krachtiger waren. Als de A16 beter is dan blijf ik zeker bij de iPad A16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08:43
A16 is echt veel beter dan die 8s. ik zou ook zeker de ipad nemen. als je kijkt naar de optimalisatie van apps is IOS beter geoptimaliseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
ryanator schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 08:05:
[...]

Is dat echt zo? Ik dacht dat die nieuwere veel krachtiger waren. Als de A16 beter is dan blijf ik zeker bij de iPad A16
De 8 Gen 3 is wel krachtiger, maar de 8s Gen 3 is de goedkopere en dus minder krachtige variant. In praktijk tests met iPhone 15's en 8s Gen 3 smartphones blijkt de 8s Gen 3 ongeveer van hetzelfde niveau als de A16. Er zijn nog niet veel reviews van deze nieuwe tablets dus een definitief antwoord is er nog niet.

Edit: Ik zie net pas dat de iPad (11) 2025 een zwakkere variant van de A16 heeft (A16s?) met 1 CPU core minder en 1 GPU core minder dan de iPhone versie. De Xiaomi Pad 7 Pro zal dus waarschijnlijk wel duidelijk krachtiger blijken.

[ Voor 16% gewijzigd door RepareerDroid op 18-03-2025 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

RepareerDroid schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 19:14:
[...]
De 8 Gen 3 is wel krachtiger, maar de 8s Gen 3 is de goedkopere en dus minder krachtige variant. In praktijk tests met iPhone 15's en 8s Gen 3 smartphones blijkt de 8s Gen 3 ongeveer van hetzelfde niveau als de A16. Er zijn nog niet veel reviews van deze nieuwe tablets dus een definitief antwoord is er nog niet.

Edit: Ik zie net pas dat de iPad (11) 2025 een zwakkere variant van de A16 heeft (A16s?) met 1 CPU core minder en 1 GPU core minder dan de iPhone versie. De Xiaomi Pad 7 Pro zal dus waarschijnlijk wel duidelijk krachtiger blijken.
Ah dank voor de opheldering. Ik houdt het desondanks toch bij de iPad 11 gezien de optimalisatie en support. Tenzij ik nog ergens een goedkope iPad Air 2024 kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinJ
RepareerDroid schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 19:14:
[...]

Dit heb ik inderdaad ook gezien, en daarmee is de Xiaomi Pad 7 ook beter qua specs.
Maar ik heb ook gekeken voor de nieuwe Ipad Air met de M3 chip zoals eerder al getipt, deze is wel een stukje prijziger maar heeft wel goede hardware aan boord en de krommende jaren voldoende updates. Daarbij heeft deze ook nog een gelamineerd scherm wat het prettiger maakt om buiten op je tablet te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:20

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Een van de zaken die de Xiamoi Pad 7 niet heeft is GPS, dat is misschien een gemis voor velen

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Pagina: 1