Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem gaat gebruikt worden voor zowel foto- en videobewerking (Photoshop/Premiere Pro, Davinci Resolve), met zo nu en dan een game. Denk hierbij aan games als Alan Wake 2 en Cyberpunk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb voor dit systeem een budget van ongeveer 3000 euro excl monitor en toekomstige videokaart. Als er tegen geringe meerprijs veel geschiktere opties zijn, valt dat te overwegen. In elkaar zetten doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord/muis en een windows licentie zijn aanwezig, verder wil ik alles nieuw aanschaffen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een systeem waar ik de komende jaren mee vooruit kan, zonder tussentijds upgrades te moeten doen. Qua geluidsproductie is minder altijd beter, zolang het niet te merken is in prestaties. RGB heeft 0 meerwaarde voor me.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen.
Verder heb ik weinig verstand van de voordelen/nadelen van de verschillende merken/types, dus daar valt mogelijk wat winst te behalen. De videokaart is tijdelijk, deze zal uiteindelijk vervangen worden door een 5090, wanneer hopelijk de prijzen nog wat verder gezakt zijn. Dit is uiteraard niet meeberekend in het huidige budget.
Systeem gaat gebruikt worden voor zowel foto- en videobewerking (Photoshop/Premiere Pro, Davinci Resolve), met zo nu en dan een game. Denk hierbij aan games als Alan Wake 2 en Cyberpunk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb voor dit systeem een budget van ongeveer 3000 euro excl monitor en toekomstige videokaart. Als er tegen geringe meerprijs veel geschiktere opties zijn, valt dat te overwegen. In elkaar zetten doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord/muis en een windows licentie zijn aanwezig, verder wil ik alles nieuw aanschaffen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een systeem waar ik de komende jaren mee vooruit kan, zonder tussentijds upgrades te moeten doen. Qua geluidsproductie is minder altijd beter, zolang het niet te merken is in prestaties. RGB heeft 0 meerwaarde voor me.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen.
Verder heb ik weinig verstand van de voordelen/nadelen van de verschillende merken/types, dus daar valt mogelijk wat winst te behalen. De videokaart is tijdelijk, deze zal uiteindelijk vervangen worden door een 5090, wanneer hopelijk de prijzen nog wat verder gezakt zijn. Dit is uiteraard niet meeberekend in het huidige budget.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 9 9950X3D Boxed | € 784,- | € 784,- |
1 | Moederborden | Gigabyte X870 AORUS ELITE WIFI7 | € 313,- | € 313,- |
1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7800 XT 16GB GDDR6 | € 519,- | € 519,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 XL | € 210,95 | € 210,95 |
1 | Monitors | Gigabyte AORUS FO32U2 | € 949,- | € 949,- |
1 | Waterkoeling | Fractal Design Celsius+ S36 Dynamic Water Cooling Unit | € 137,09 | € 137,09 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-5600J4040D48GX2-FX5 | € 225,98 | € 225,98 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 1000W | € 157,80 | € 157,80 |
1 | SSD's | Corsair MP700 Pro, geen heatsink 2TB | € 244,90 | € 244,90 |
2 | SSD's | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 167,- | € 167,- |
Totaal | € 3875,72 |