Advies voor videokaart en toekomstbestendige computer.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilto14
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-04 22:51
Hallo,

Ik zit met een beperkt budget, ik heb reeds Samsung LC49G93TSSRXEN 5120*1440 32:09
ik twijfel tussen onderstaande systemen wie kan hierin in adviseren wat verstandig is.

A9857X3D AMD Ryzen 7 9800X3D 8-Core (16 threads) tot 5.2Ghz Nvidia RTX 5070 Ti 16GB kaart 1TB SSD 16GB DDR5

of

I4997XT Intel Core i9 14900KF 24-Core (32 threads) tot 6.0Ghz Radeon RX 9070 XT 16GB kaart 1TB NVME SSD 32GB DDR5

Ik hoop dat ik hiermee weer op de best mogelijke settings kan spelen. Zou het mogelijk zijn dat ik hiermee een tijdje vooruit kan?
Ik heb nu een 1080 dus het zal een vooruit gang zijn.
Ik begrijp dat er een aantal zware spellen zijn waar in dit nog moeilijk wordt.

Het zou prettig zijn als ik in de toekomst een zwaardere videocard zou kunnen kopen, maar dan moet ik niet het hele systeem opnieuw moeten ombouwen.

Alvast bedankt, voor de antwoorden.

m.v.g Remi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:17
Ik zou sowieso voor de and gaan. Leuk die meer cores van de intel, maar spellen doen er niet mee.

Die x3d loopt rondjes rond de intel voor gaming.
Enige is alleen dat die 9070xt volgens mij sneller is dan de 5070ti.

Zelf bouw een optie. Denk dat je daar meer uit haalt. Maar kan niet zien wat je budget is. Je hebt namelijk de vragen verwijderd bij het maken van je topic. Dat maakt helpen moeilijk.
Dit lijken me namelijk volledige pc's en er meest heelveel informatie.

[ Voor 8% gewijzigd door Arunia op 15-03-2025 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:04

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:31
Heb je ergens die systemen gevonden op een webshop ofzo? Het is goed om te weten wat voor andere hardware er ook nog in zit, want vaak krijg je echt ondermaatse hardware die de prestaties enorm drukken. Heb je een link?

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilto14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@devilto14 iemand anders kwam afgelopen week ook met dragon computers. En ik zou zeggen dat advies daar te volgen. Blijf ver weg bij die winkel. Je weet niet welke kwaliteit je koopt. Kun je aangeven wat je budget is?

Dit had niet gepost hoeven worden. Mijn mening is wel dat zelf onderdelen uitzoeken (met hulp van hier uiteraard) en dat zelf in elkaar zetten of laten bouwen, betere en goedkopere uitkomst kan geven.

[ Voor 32% gewijzigd door Arunia op 17-03-2025 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilto14
hoi Arunia, zo rond 2000 euro zat ik nu te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:25
Vindt je zelf in elkaar prikken een optie?
Anders kan je ook nog een tweaker vragen. - als je omgeving Eindhoven/weert / Bocholt woont kan ik het wel even doen ^^ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilto14
Ik woon zelf in het noorden (Drenthe) dus dat wordt wat lastig,.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Arunia schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 22:20:
Enige is alleen dat die 9070xt volgens mij sneller is dan de 5070ti.
0.1% verschil in snelheid in de Tweakers benchmarks gemiddeld (in het voordeel van de 5070Ti). Oftewel die zijn gewoon effectief identiek in snelheid.
Arunia schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:58:
@devilto14 iemand anders kwam afgelopen week ook met dragon computers. En ik zou zeggen dat advies daar te volgen. Blijf ver weg bij die winkel. Je weet niet welke kwaliteit je koopt. Kun je aangeven wat je budget is?
Ik heb nul ervaring met die winkel, maar is redelijk uitgetikt wat er in de PC zit. Ik zou wel wat (duurdere) keuzes maken: 32GB geheugen in zo'n PC ipv 16GB bijvoorbeeld (uitgaande van die link hierboven). En sneller geheugen is bij AMD processoren goed, al hebben de X3Ds het niet zo hard nodig. En de voeding ken ik verder niet. Maar de kwaliteit is in principe gewoon duidelijk, staat netjes vermeld wat er in zit. Ik ga er dan even vanuit dat ze het gewoon goed in elkaar duwen.

[ Voor 55% gewijzigd door Sissors op 16-03-2025 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16-05 10:09
Arunia schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:58:
Maar baseer je dat ook ergens op? Ja, oké, er staat van sommige onderdelen niet het exacte typenummer bij op de site, maar heb je wel eens geprobeerd of de klantenservice je daar bij kan helpen?

We hebben in het verleden wel vaker DKA posts gehad mbt dragoncomputers. De poster van destijds kreeg gewoon netjes antwoord en kon ook een kast geleverd krijgen die niet in de configurator zat. Ze staan je gewoon netjes te woord.

Maar "ieuw prebuilts slecht!" am i right?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
youridv1 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 09:44:
[...]

Maar baseer je dat ook ergens op? Ja, oké, er staat van sommige onderdelen niet het exacte typenummer bij op de site, maar heb je wel eens geprobeerd of de klantenservice je daar bij kan helpen?

We hebben in het verleden wel vaker DKA posts gehad mbt dragoncomputers. De poster van destijds kreeg gewoon netjes antwoord en kon ook een kast geleverd krijgen die niet in de configurator zat. Ze staan je gewoon netjes te woord.

Maar "ieuw prebuilts slecht!" am i right?
Apart dat dat gepost was. Ik had het in de berichten box staan en daarna eens gezocht naar dat topic en informatie over Dragon computers. Ik zou zweren dat ik het weg had gehaald, maar blijkbaar is het ergens mee toch gepost. Excuses! Zal het weghalen.
Mijn strekking zou in ieder geval niet geweest zijn dat prebuilts slecht zijn. Dan zou het specifiek gaan om een leverancier hiervan en niet alles over één kam.
Ik ga even mijn post verwijderen hierover.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marco1234
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-05 16:24
Zelf heb ik recent een PC gekocht bij Dragon computers, hierin heb ik toen ook hier op tweakers om advies gevraagd: Marco1234 in "Is dit een goede nieuwe PC met een 5080"

Ik zal je even meenemen in mijn ervaring:

Positief:
- Levering binnen de afgesproken termijn.
- Uitstekend verpakt en alles schadevrij aangekomen.
- Voor zover ik hierover kan oordelen, zorgvuldige assemblage.
- Lagere prijs vergeleken met andere aanbieders.
- Snel en duidelijk contact via de mail.
- Mogelijkheid om via mail contact af te wijken van de standaard opties. Zo heb ik bijvoorbeeld De Fractal North behuizing afgesproken, die niet in hun configurator staat.
- Doosjes en niet gebruikte accessoires worden meegeleverd.
- Er staat geen enkele bloatware geïnstalleerd.
- Met mij werd gemaild dat de gekozen koeler niet meer leverbaar was en ik kreeg een alternatief voorgesteld, waar ik mee akkoord ging.
- De geleverde GPU is niet de 5080 Inno3d, maar de 5080 Pny X3 Overclocked. Deze heeft een betere koeling en overklok mogelijkheden, ik beschouw dit als een kleine upgrade.

Nadelen:
- Zoals overal gebruikelijk moet je zelf je videokaart prikken. Echter het instructie filmpje waarnaar wordt verwezen is generiek en bevat bijvoorbeeld geen specifieke aanwijzingen voor de 16-pin 12VHPWR connector en besprak ook niet het bijgevoegde GPU Anti Sag steuntje.
- Het gebruikte werkgeheugen is CL36. Over de timings van het geheugen was in het geheel ook niets afgesproken, maar CL32 of CL30 was gunstiger geweest. Het was wel 6000Mhz zoals afgesproken.
- De configurator biedt geen A kwaliteit voedingen als optie. De door mij gekozen 1050 watt voeding is zonder overleg met mij uitgewisseld voor een gelijkwaardige 1200 watt voeding van een ander merk.

Alles overwegend ben ik zéér tevreden en zou ik nogmaals bij Dragon Computers bestellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Lf5A433HFNJoV4rl8b0VQkm3LU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YGpof5GMb4nnCeskd54kpBpU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lt-ojl1i66wIbQ118756Kyb7tdM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7MfdeRnaobpfNzjbSDB5zAfi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iwot7rKKe37tnHipjYBMFLMn5-A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Jfn5dZeU0RpvusRBuhUdQqg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DDueFUXuN6bFVnAI04r2j_c4ENU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a3YKFdB4T0GWVsQTGXWuHc4O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7hjZq4OJQQthrDNcM8x4U1-S9YQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ABWiDRqXWuZDMPU1ZJWsnD5W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QHsPsd2ggDLnoF6TXc4FWvdAkjU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0dKDRa9hfcJMnCnEfFWmFuWk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OMG7ogd4XWQHeHh3iZ-nBZxNZNg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D4OwWPkQoSOzHmdeJo9prpub.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rowIUTdfuYtmcfmSrY16ssh3d3w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J33FdO1ziDdsL8pTMzdM2HD7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David0384
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 23-03 20:23
*knip* spam

[ Voor 95% gewijzigd door br00ky op 21-03-2025 22:11 ]

Pagina: 1