Ik heb sinds de installatie van een Powercolor 9070XT Hellhound in combinatie met de XG27AQDMG (240hz) het probleem dat de refresh rate steeds terugvalt naar 60hz na een reboot. Om het überhaupt op 240 te krijgen moet ik de DP stream op de monitor OSD van 1.4 naar 1.2 zetten en terug maar dit moet ik dus na een reboot elke keer opnieuw doen. En dan lijkt het ook prima te werken. Hiervoor had ik een Nvidia 3060 en had ik dat probleem niet met dezelfde kabel. Althans dat dacht ik want die DP kabel die ik ook recent had aangeschaft blijkt een 1.2 kabel te zijn. Maar ook met een nieuwe 1.4 kabel blijf ik hetzelfde probleem houden.
Met een HDMI kabel die ik heb liggen, kan het op max 144 gezet worden en blijft het op 144hz na een reboot.
Ik heb met DDU alle drivers weggehaald en alles opnieuw geïnstalleerd maar dat heeft niet geholpen. Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Ik draai Windows 11 24H2.
edit: Ik had de overgebleven DP poorten nog niet geprobeerd. Ook die bieden geen soelaas, helaas.
Met een HDMI kabel die ik heb liggen, kan het op max 144 gezet worden en blijft het op 144hz na een reboot.
Ik heb met DDU alle drivers weggehaald en alles opnieuw geïnstalleerd maar dat heeft niet geholpen. Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Ik draai Windows 11 24H2.
edit: Ik had de overgebleven DP poorten nog niet geprobeerd. Ook die bieden geen soelaas, helaas.
[ Voor 5% gewijzigd door nwnc op 15-03-2025 21:07 ]