Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-06 12:13
Vroegah was ik gek op phablets. Na mijn Redmi Note 9 ben ik echter overgestapt naar de Pixel 8a (6,1 inch). Ik begin 'compactere' telefoons steeds meer te waarderen voor onderweg.

Ik zou wel graag een tablet willen voor mediaconsumptie op vakantie bijv en om PDFs te lezen/annoteren.

Ik twijfel daarbij tussen de Redmi Pad Pro (6gb) en de Galaxy Tab A9+. (https://tweakers.net/pricewatch/compare/2081578;2007990/)

De Redmi Pad Pro lijkt op alle manieren beter, behalve dan dat de Tab9+ 8gb RAM heeft vs 6 gb RAM. Maar de Galaxy Tab A9+ lijkt weer langer beveiligingsupdates te krijgen, Tenminste tot januari 2029. Redmi Pad Pro wordt volgens mij 3 jaar ondersteund. Dus nog zo een 2 jaar tot juni 2027.

Welke zouden jullie kiezen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:46
Hoe lang ga je met de tablet doen voordat je een nieuwe wil kopen?

Ik zou in de winkel de A9+ proberen of die bevalt qua performance. Werkt dat kun je minimaal de komende 4 jaar ermee vooruit.
Is die te traag kun je of voor de Redmi gaan, of budget verruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Je kunt ook de Poco Pad overwegen. Dit is dezelfde tablet als de Redmi Pad Pro maar dan iets goedkoper (dan de 8GB RAM versie van de Redmi).
https://tweakers.net/pric...;2089244;2081578;2007990/

Updates vallen inderdaad tegen. Poco en Redmi Note smarrtphones voor deze prijs krijgen wel minstens 4 jaar updates.

De Poco Pad/Redmi Pad Pro heeft trouwens stylus ondersteuning, de Galaxy Tab A9+ niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-06 12:13
Ja lastig dit. Ik neig naar de Redmi. Third party stylus lijkt me ook wel lachen om uit te proberen. Maar omdat ik het niet al te zwaar zal gebruiken verwacht ik er wel minstens 3 jaar uit te slepen. Aan de andere kant: hoe belangrijk zijn beveiligingsupdates nou echt zolang via de playstore alles netjes bijgewerkt blijf en je niet zelf apps van internet gaat halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
TTMJ! schreef op zondag 16 maart 2025 @ 22:08:
Ja lastig dit. Ik neig naar de Redmi. Third party stylus lijkt me ook wel lachen om uit te proberen. Maar omdat ik het niet al te zwaar zal gebruiken verwacht ik er wel minstens 3 jaar uit te slepen. Aan de andere kant: hoe belangrijk zijn beveiligingsupdates nou echt zolang via de playstore alles netjes bijgewerkt blijf en je niet zelf apps van internet gaat halen?
Zolang je nergens op inlogt (mail, bank, streaming) en er verder ook geen privé informatie op de tablet staat dan valt het risico wel mee. Het grootste probleem naast de beveiliging is dat je ook geen bugfixes en verbeteringen meer krijgt en nieuwe features ontbreken die afhankelijk zijn van recente updates of nieuwere Android versies. Voor het gebruik van PDFs en media zou dat niet binnen 5 jaar een probleem moeten vormen.

[ Voor 5% gewijzigd door RepareerDroid op 16-03-2025 23:36 ]