Dell Curved Monitor resolutie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdenooijer
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 15-03 17:47
Ik heb een Dell Curved Monitor die ik via een docking station (Lenovo Thinkpad Ultra) gebruik bij mijn MacBook Air M1. Werkt prima. Nu heb ik een extra monitor(gewone Dell) aangesloten op mijn docking station. Nu is de resolutie van mijn Curved Dell ineens niet goed meer. Zonder die extra monitor selecteer ik 3440x1440 en als die extra monitor op docking station aangesloten staat, kan ik op die curved max 2048x1151 kiezen.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Er zal wel ergens een limiet zitten. Alles wat het beeld verzend heeft ergens limieten. Dus de videokaart, kabels en dockingstation. Zo doet een videokaart bijvoorbeeld maximaal een bepaalde resolutie per scherm. Ga je daar overheen krijg je wat je hebt. Zo ook met de kabels die tegen een max aan kunnen lopen of het dockingstation dat bijvoorbeeld wel 2x 1440p aan kan, maar niet meer dan dat. Even kijken wat de specs zijn en waar de limiet zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 15:36

Dido

heforshe

Ik weet niets van Apple, dus ik denk, ik Google het even :)
volgens deze link gaat het niet werken:
For Mac computers with the Apple M1 Chip: You can connect a single external display to your Mac. Docks don’t increase the number of displays you can connect. On a Mac mini with M1 chip, you can connect a second display to the HDMI port

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:50
Je dock gaat bij 2 schermen maar tot 2048x1152 per scherm.

Zie tabel 3 op pagina 16 van de user guide.

https://download.lenovo.c...ro_dock_sp40h10911_en.pdf

Een Dell D6000(s) kan deze combi wel aansturen (die gaat tot 3x 4K zelfs). Het Dock heeft 3 video-aansluitingen, waarvan 2 via Displaylink en 1 via USB Displayport Alternate mode. Dit dock is via V&A voor € 40-50 te koop.

[ Voor 68% gewijzigd door White Feather op 16-03-2025 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:50
Dido schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 17:27:
Ik weet niets van Apple, dus ik denk, ik Google het even :)
volgens deze link gaat het niet werken:

[...]
Dat klopt, echter is dat als je de MacBook het beeld laat verzorgen. In dit geval doet de Displaylink-chip in het Dock het en daarom kunnen er wel 2 schermen aan.