Welke USB-C female naar Lightning male aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrandy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-04 09:23
Ik heb een wireless microphone die ik op een iPhone wil aansluiten.

De microphone heeft een receiver met USB-C stekker en de iPhone heeft een Lightning ingang.

Ik heb een goedkoop adaptertje geprobeerd, maar de receiver werkt er niet mee op mijn iPhone. Heb geprobeerd mijn iPhone op te laden door dit adaptertje, dat werkt ook niet.

Nu zie ik in reviews van dit soort adapters online heel veel mensen zeggen dat ze niet werken. Ben even de weg kwijt, weet iemand een USB-C naar Lightning adapter die doet wat hij belooft? Als zo'n adapter niet werkt met iPhone en iPad, wat is dan nog het nut van zo'n ding?

De receiver werkt overigens prima via USB-C op mijn laptop, dus aan de receiver ligt het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:00
Je hebt een lightning naar usb camera kit nodig (origineel). Ik zou de 3.0 versie aanraden (met mogelijkheid om een lader aan te sluiten), want bij de andere is heel vaak een powered usb hub nodig.

Zelf ook net weer ontdekt dat dit de enige manier is. Ook officiële apple lightning-usb-c kabels werken niet. Dit schijnt bij de usb-c ios apparaten wel zonder adapter te kunnen.

[ Voor 18% gewijzigd door gelukkie op 16-03-2025 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrandy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-04 09:23
Sorry voor de late reactie. Die camera kit vind ik te duur voor waar ik hem voor wil gebruiken. Zeker als je het vergelijkt met de kosten voor de microfoon :D

Voor nu ga ik voor een workaround door opnemen via de laptop. Niet ideaal, maar dat neem ik nu even voor lief. Over niet al te lang zal er toch een nieuwe iPhone komen en dan is het sowieso opgelost.