Verschil in PVC vloeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertuslambertus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-06 11:33
Ik wil in de woonkamer een plak-PVC vloer (laten) leggen, als ik in de winkels kijk kost dit rond de 45 a 50 euro per m2. Dit is alleen de PVC vloer, niet het egaliseren oid.

Kijk ik online dan zie ik prijzen van rond de 3 euro per m2 (bebo). Of rond de 10-15 euro.

Nu vroeg ik mij af, zit er ook echt heel veel kwaliteitsverschil in?

Ik zou zeggen zolang de slijtlaag maar dezelfde dikte is, dan kun je de vloeren goed met elkaar vergelijken?
Mis ik iets en zit er echt veel verschil in?

Wat adviseren jullie?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaaaaaaaabc
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-06 19:48
Geen expert, maar je kunt in elk geval vergelijken of de modellen enz. hetzelfde zijn. In een normale winkel staat er het model en het merk er meestal bij. Toen ik daarop ging zoeken vond ik online dingen wel iets goedkoper, maar dan mag je zelf de legger vinden enz. Ik heb toen voor het gemak gekozen en ik wilde dit ontwerp perse. Die vloer die ik wilde van het merk Otium was overigens online ook vrij prijzig overal.

Mocht je voor generiek pvc gaan, dan kun je uiteraard kijken of het goedkoper kan, maar mijn ervaring leerde dat de online winkels uiteindelijk even duur uitkwamen als de reguliere winkels voor vloeren. Dat is op zichzelf niet gek, want in tegenstelling tot elektronica e.d. verkoopt een winkel minder vloeren per dag en je kunt soms wat afdingen op de prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youri93
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:24
Toevallig heb ik net een pvc vloer lagen leggen. Een goede vriend van mij heeft een bedrijf hierin. Ik heb met hem diverse opties doorgesproken en we zijn uiteindelijk bij een Belakos vloer uitgekomen. Geen goedkope vloer, ongeveer 40 Euro per vierkante meter, maar hij ziet er geweldig uit en volgens mijn vriend is deze vloer ook makkelijk te leggen en komen de planken altijd in top kwaliteit aan, geen scherpe randjes, geen rare kleurverschillen.

Mijn vriend heeft deze vloer zelf ook thuis liggen (de andere compagnon toevallig ook). Nu had hij ook een andere klus waar hij op verzoek van een klant een bepaalde vloer heeft gelegd waar hij op voorhand al van zei dat het een slechte kwaliteit vloer betrof. Dit is voor hem zo'n vervelende ervaring geweest dat hij dit merk vloer nooit meer wil leggen. Ik weet even het merk niet, zou dit wel na kunnen vragen.

Ik denk dus dat er wel degelijk kwaliteitsverschil zit in de verschillende pvc vloeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Kijk eens waar dat materiaal vandaan komt en of er een merk op zit. Als het goedkoop is, merkloos is en bijvoorbeeld uit China komt, geldt doorgaans dat het eruit ziet als een echt product maar dat er op kwaliteit, duurzaamheid of doelgeschiktheid niet is gelet. Men produceert vaak tot het niveau dat het op een echt product moet lijken.

Bebo prijzen zijn standaard exclusief BTW. Die vloeren zijn erg dun. Kijk ook eens naar laag scorende reviews. Daarin wordt genoemd dat lage prijzen als lokkertjes fungeren en dat de kwaliteit van het geleverde materiaal slecht was in een paar gevallen. Ook de houding bij klachten wordt beschreven. Reken je dus niet rijk met lage prijzen.

In plastics en PVC zijn grote kwaliteitverschillen te vinden.

Het is niet alleen de kwaliteit van de vloer, maar ook de kwaliteit van degene die vloer legt. De vloer moet volkomen vlak zijn. Als er tevoren genageld of gelijmd tapijt lag of zoiets, dan zul je dat mogelijk zien aan het oppervlak. Putjes en bobbels kunnen zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murkmans
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23:56
Hier ook een Belakos pvc-vloer. Onze legger was hier ook het meest content over in vergelijking met andere merken (mfloor, moduleo, Berry alloc, TFD, Therdex) die het bedrijf aanbood.

Prijs kwaliteit verhouding in ieder geval erg goed, mooie kleurmarmering in de vloeibare houtstructuur. Wij hebben de Attico 820

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-07 16:50
Wij hebben vandaag onze vloer uitgekozen. Zijn uiteindelijk voor de Mflor gegaan. Vonden de reliëfjes en kleuren daar mooier.
Belakos kwam bij bij ons op de 2e plaats. Onze Mflor vloeren zijn uiteindelijk duurder dan de Belakos. Ik denk dat je met beide merken een goede keuze maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:13

paQ

bertuslambertus schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 11:58:
Ik wil in de woonkamer een plak-PVC vloer (laten) leggen, als ik in de winkels kijk kost dit rond de 45 a 50 euro per m2. Dit is alleen de PVC vloer, niet het egaliseren oid.

Kijk ik online dan zie ik prijzen van rond de 3 euro per m2 (bebo). Of rond de 10-15 euro.

Nu vroeg ik mij af, zit er ook echt heel veel kwaliteitsverschil in?

Ik zou zeggen zolang de slijtlaag maar dezelfde dikte is, dan kun je de vloeren goed met elkaar vergelijken?
Mis ik iets en zit er echt veel verschil in?

Wat adviseren jullie?
Het is niet alleen de dikte van de slijtlaag, maar ook welke slijtlaag. (en hoe sterk dus)
Sommige vloeren krassen al (diep) als je er naar wijst.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-07 16:56
mrmrmr schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 18:12:
Kijk eens waar dat materiaal vandaan komt en of er een merk op zit. Als het goedkoop is, merkloos is en bijvoorbeeld uit China komt, .....
Daaraan wil ik toevoegen dat men het in China vaak niet zo nauw neemt met de in de EU toegestane maximale hoeveelheden en soorten weekmakers in PVC. Ze moeten uiteraard aan Europese wetgeving voldoen maar er is weinig tot geen handhaving / controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04:02
Goedkoop PVC wil je ver vandaan blijven. Slijt en krast snel, bevat vaak (te) veel weekmakers en toleranties zijn vaak erg groot waardoor leggen niet zo netjes gaat.

Reken op minimaal 30€ /m2 voor een beetje degelijke vloer.

Ook hier trouwens een Belakos liggen. Zeer tevreden mee!

O ja, en ook dure vloeren zijn niet volledig kras bestendig, dus altijd viltjes onder AL je meubels.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:42
Legger bij PVC is ook echt heel belangrijk.
Wij hebben niet zo’n goede legger gehad en daarna heel veel gezeik mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:14

Honesty

kattenneus!

Er is sowieso ook een pvc topic, wij waren een van de eerste met pvc(12 jaar nu) en lijkt nog als nieuw, volgens mij was het 50 euro per m2, het leggen viel wel mee qua kosten. Enige wat me toen opviel dat het verschil tussen het zelfde product bij twee winkels 50% verschil in kosten was en dat je flink kan afdingen.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leela
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 22:17
Wij hebben een vloer van Berry Alloc genomen, die destijds in de aanbieding was. Helaas wel spijt achteraf (krassen etc.). Meerdere kennissen hebben allemaal een PVC vloer van Therdex en zijn na jaren nog steeds blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wij hebben destijds ook een goedkope vloer gekocht (donker eiken kleur). Maar de krassen en beschadigingen zijn wit, dat steekt helaas heel erg af. Ik heb wel wat platen kunnen vervangen inmiddels maar daar blijf je mee aan de gang. Een duurdere vloer is hier wellicht minder gevoelig voor, maar zoiets moet ook blijken uit ervaringen. Niet alles wat duurder is, is per se beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvandeveen
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 25-06 14:42
Wij hebben een pvc-vloer overgenomen van onze vorige huurder. Dit was een donker goedkopere vloer en dat was goed terug te zien na een paar maanden. Hele discussie gehad om het eruit te halen en een nieuwe in te leggen, maar we staan op het punt om het eruit te halen en nieuwe pvc te halen bij Therdex, iemand ervaring daarmee? Ik lees de reviews dat het wisselvallig is, maar als ik hier de reacties lees zijn anderen er juist tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mip
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-06 20:32

Mip

Hier Therdex, vrij donkere kleur 1000x1000mm tegels.
Wij zijn er niet zo tevreden over, het ligt niet zo strak als we hadden voorgesteld (wellicht ligt dat aan de legger).
Ook vrij veel beschadigingen al terwijl we er voorzichtig mee zijn en uiteraard overal viltjes onder hebben zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:12
Mip schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:58:
Hier Therdex, vrij donkere kleur 1000x1000mm tegels.
Wij zijn er niet zo tevreden over, het ligt niet zo strak als we hadden voorgesteld (wellicht ligt dat aan de legger).
Ook vrij veel beschadigingen al terwijl we er voorzichtig mee zijn en uiteraard overal viltjes onder hebben zitten
Wij hebben nu ~ 1 jaar ook een Therdex tegelvoer liggen en die ligt er super strak in en wij hebben geen beschadigingen. Heb je misschien foto's zodat we het kunnen vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-07 07:26
mrmrmr schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 18:12:
Kijk eens waar dat materiaal vandaan komt en of er een merk op zit. Als het goedkoop is, merkloos is en bijvoorbeeld uit China komt, geldt doorgaans dat het eruit ziet als een echt product maar dat er op kwaliteit, duurzaamheid of doelgeschiktheid niet is gelet. Men produceert vaak tot het niveau dat het op een echt product moet lijken.

Bebo prijzen zijn standaard exclusief BTW. Die vloeren zijn erg dun. Kijk ook eens naar laag scorende reviews. Daarin wordt genoemd dat lage prijzen als lokkertjes fungeren en dat de kwaliteit van het geleverde materiaal slecht was in een paar gevallen. Ook de houding bij klachten wordt beschreven. Reken je dus niet rijk met lage prijzen.

In plastics en PVC zijn grote kwaliteitverschillen te vinden.

Het is niet alleen de kwaliteit van de vloer, maar ook de kwaliteit van degene die vloer legt. De vloer moet volkomen vlak zijn. Als er tevoren genageld of gelijmd tapijt lag of zoiets, dan zul je dat mogelijk zien aan het oppervlak. Putjes en bobbels kunnen zichtbaar zijn.
Ja daar staat bij de ingang een bordje dat je een vloer kunt winnen als je ze een 5-sterren review geeft. Slimme jongens, zogenaamd altijd fabrieksuitverkoop of leeg verkoop of voorraad verkoop. Addertje onder het gras; het laminaat kost 5 euro de meter maar de ondervloer die je er verplicht bij af moet nemen kost 10 (en is nog geen 2 euro waard) waardoor je effectief 15 euro de meter betaald in plaats van de adverteerde 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertuslambertus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-06 11:33
Kent iemand het merk LS Live with Me? Of LS-LIVE-WITH-ME? En hoe zijn de ervaringen daarvan?
Pagina: 1