Mijn vraag
Voordat de op thermostaat ingestelde temperatuur wordt gehaald, verdwijnt toch het vlammetje van de thermostaat.
Het verhogen van bijv. 1 graad, bijv. Van 18 naar 19 duurt ook uren…
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ecomline HR Excelent HRC30 CW5 20 jaar oud.
Nefit Ecomline 300 thermostaat maar heb ook een 100 liggen. Ze doen beiden hetzelfde.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Vermogen verhoogd en aanvoer temp verhoogd.
Aanvoer nu 73 graden.
Retour temp is vrij koud. Radiatoren worden wel warm maar niet extreem. Ik zou ergens verwachten dat de ketel flink door stookt totdat de thermostaat gevraagde temp heeft bereikt.
Misschien is het toch normaal en moet ik vermogen en aanvoer temp verder verhogen? Of is het vreemd dat de ketel steeds stopt met verwarmen?
Voordat de op thermostaat ingestelde temperatuur wordt gehaald, verdwijnt toch het vlammetje van de thermostaat.
Het verhogen van bijv. 1 graad, bijv. Van 18 naar 19 duurt ook uren…
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ecomline HR Excelent HRC30 CW5 20 jaar oud.
Nefit Ecomline 300 thermostaat maar heb ook een 100 liggen. Ze doen beiden hetzelfde.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Vermogen verhoogd en aanvoer temp verhoogd.
Aanvoer nu 73 graden.
Retour temp is vrij koud. Radiatoren worden wel warm maar niet extreem. Ik zou ergens verwachten dat de ketel flink door stookt totdat de thermostaat gevraagde temp heeft bereikt.
Misschien is het toch normaal en moet ik vermogen en aanvoer temp verder verhogen? Of is het vreemd dat de ketel steeds stopt met verwarmen?