Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De huidige pc is al van 2016 (i5 6500, 16gb , 1060 6G) en heeft het tot nu uitgezongen, tijd voor een nieuwe. Ik hecht geen belang aan RGB, open of gesloten raampjes, of het maximaal aantal fps, ik wil gewoon kunnen gamen aan een redelijke framerate, liefst op 1440p. Hiervoor heb ik net de ASUS PRIME AMD Radeon RX 9070 voor ongeveer €600 weten scoren, in mijn ogen veel bang/buck. De rest van de pc mag hierop afgesteld zijn
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen maximum budget, maar elke meerprijs moet een duidelijk voordeel bieden
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Deze kan ik nog uit mijn vorige pc prikken eventueel als backup SSD: Samsung 980 M.2 NVME 1TB SSDl
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
case, cpu, koeler, moederbord, voeding,... ?.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
neen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast mag relatief sober en stil zijn, formaat is mij gelijk, als het kleiner kan als ATX voor dezelfde prijs en even goed qua koeling/geluid is dit altijd mooi meegenomen
Ga je overklokken?
neen
Wat verwacht je van ons?
Voor cpu twijfel ik tussen een AMD 9600 of 9700, een duurdere lijkt mij zwaar overkill, en ik denk dat deze mooi matcht met de standaard 9070. Mijn gevoel zegt dat de 9600(x) al voldoet.
Graag wat hulp bij een case (onder de €100 liefst), en nadenken over al dan niet nodig hebben van extra fans? of zit dat tegenwoordig standaard in de meeste cases al ingebouwd?
ik zou graag mijn oude 3,5" HDD ook meenemen en eventueel enkele usb en/of usb-c aansluitingen aan de voorzijde/bovenkant is ook wel leuk.
ATX of mATX ?
Wat vinden jullie van mijn voorlopige lijstje:
Alvast erg bedankt voor jullie feedback en suggesties!
De huidige pc is al van 2016 (i5 6500, 16gb , 1060 6G) en heeft het tot nu uitgezongen, tijd voor een nieuwe. Ik hecht geen belang aan RGB, open of gesloten raampjes, of het maximaal aantal fps, ik wil gewoon kunnen gamen aan een redelijke framerate, liefst op 1440p. Hiervoor heb ik net de ASUS PRIME AMD Radeon RX 9070 voor ongeveer €600 weten scoren, in mijn ogen veel bang/buck. De rest van de pc mag hierop afgesteld zijn
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen maximum budget, maar elke meerprijs moet een duidelijk voordeel bieden
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Deze kan ik nog uit mijn vorige pc prikken eventueel als backup SSD: Samsung 980 M.2 NVME 1TB SSDl
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
case, cpu, koeler, moederbord, voeding,... ?.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
neen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast mag relatief sober en stil zijn, formaat is mij gelijk, als het kleiner kan als ATX voor dezelfde prijs en even goed qua koeling/geluid is dit altijd mooi meegenomen
Ga je overklokken?
neen
Wat verwacht je van ons?
Voor cpu twijfel ik tussen een AMD 9600 of 9700, een duurdere lijkt mij zwaar overkill, en ik denk dat deze mooi matcht met de standaard 9070. Mijn gevoel zegt dat de 9600(x) al voldoet.
Graag wat hulp bij een case (onder de €100 liefst), en nadenken over al dan niet nodig hebben van extra fans? of zit dat tegenwoordig standaard in de meeste cases al ingebouwd?
ik zou graag mijn oude 3,5" HDD ook meenemen en eventueel enkele usb en/of usb-c aansluitingen aan de voorzijde/bovenkant is ook wel leuk.
ATX of mATX ?
Wat vinden jullie van mijn voorlopige lijstje:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 9600X Boxed | € 253,- | € 253,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650M-PLUS WIFI | € 164,55 | € 164,55 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 | € 25,99 | € 25,99 |
1 | Ventilators | Arctic P12 PWM PST Zwart (5 stuks), 120mm | € 27,95 | € 27,95 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B6000Z30 | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM650e (2025) | € 87,- | € 87,- |
1 | SSD's | Kingston NV3 (retail) 2TB | € 107,52 | € 107,52 |
Totaal | € 775,91 |
Alvast erg bedankt voor jullie feedback en suggesties!
[ Voor 4% gewijzigd door dikken danny op 15-03-2025 14:31 ]