Vanwege de vele positieve reviews heb ik een MSI MAG 274QRF QD E2 gekocht.
Deze heeft toch wel een aantal vreemde issues:
Dit is de "screen saver" stand. In deze stand kan die ook niet meer het OSD menu openen of van invoer apparaat wisselen:
:gifsicle():strip_exif()/f/image/d9DMxxjuEFTee5m0tXq591Xb.gif?f=user_large)
In Windows heb ik hem gewoon op de native resolutie 2560x1440 px en 100% scaling ingesteld. De refresh rate heb ik op 144Hz ingesteld, ook heb ik andere waardes geprobeerd. Aanpassingen in sharpness helpen niet voor de tekst onscherpte.
De coil whine is ook vrij irritant omdat ik vaak werk zonder muziek aan, dan is het duidelijk aanwezig.
Gezien de vele positieve reviews vroeg ik mij af of er iets aan de bovenstaande zaken te doen is? Of misschien heb ik pech met een slecht model en zou ik hem naar de winkel moeten sturen.
Deze heeft toch wel een aantal vreemde issues:
- Uit de fabriek waren de kleuren heel onrealistisch, dit is nu grotendeels opgelost met handmatige calibratie
- De power adapter maakt soms voor een lange tijd een coil whine geluid
- Als de PC een tijdje idle is dan gaat het scherm niet uit maar naar een soort screen saver stand
- De tekst is onscherp[/i]
- Iconen in de taakbalk zijn ook onscherp
Dit is de "screen saver" stand. In deze stand kan die ook niet meer het OSD menu openen of van invoer apparaat wisselen:
:gifsicle():strip_exif()/f/image/d9DMxxjuEFTee5m0tXq591Xb.gif?f=user_large)
In Windows heb ik hem gewoon op de native resolutie 2560x1440 px en 100% scaling ingesteld. De refresh rate heb ik op 144Hz ingesteld, ook heb ik andere waardes geprobeerd. Aanpassingen in sharpness helpen niet voor de tekst onscherpte.
De coil whine is ook vrij irritant omdat ik vaak werk zonder muziek aan, dan is het duidelijk aanwezig.
Gezien de vele positieve reviews vroeg ik mij af of er iets aan de bovenstaande zaken te doen is? Of misschien heb ik pech met een slecht model en zou ik hem naar de winkel moeten sturen.
Hyundai Ioniq Electric 28kWh