Hue wandschakelaarmodule: licht gaat na drukken niet aan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AversusZ
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:16
Hoi,

In onze badkamer zit een wisselschakelaar om het licht aan en uit te doen. Wij hebben recent gekozen voor hue lampen en dan gaat logischerwijs bij het drukken op de schakelaar de stroom eraf en worden de lampen niet meer gevonden. Om dit op te lossen dacht ik aan de wandmodule, maar deze krijg ik niet goed aan de praat.

Na installatie en configuratie druk ik op de schakelaar, maar de lampen gaan niet aan. Als ik met mijn telefoon de lampen aan zet en op de schakelaar druk gaan ze wel uit. Het lukt mij alleen om de lampen aan te zetten met de schakelaar door 2x snel te drukken. Ik heb gebeld met Hue support en zij dachten dat het aan de schakelaar ligt. Ik heb nog een andere wisselschakelaar gepakt, maar hierbij gebeurd hetzelfde. Wat doe ik nou verkeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9dSa2UbhK8QfJ2Yut02uAcLqRwE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1O1oeN08hZTc9Zr2qnTr9GRj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7emv-fIAiEZz_lMCoOYkzVq3mV8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lAYtxQDeXzmGYhtSdzi6E3B5.png?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via AversusZ op 18-03-2025 21:56)

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:58

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Dit is toch een gewone wisselschakelaar en geen pulsdrukker? Dan heb je de verkeerde switch mode voor de schakelaar ingesteld. Dan moet je rocker hebben en niet push.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Heb je smart aan/uit aangevinkt?

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AversusZ
FredvZ schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:00:
Heb je smart aan/uit aangevinkt?
Aangezet op aanraden van Hue helpdesk. Maar volgens mij ook een keer uitgezet in één van mijn tig pogingen om het werkend te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVog
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-03 18:23
De vraag is even of er een reden is waarom er een wisselschakelaar zit.
Kun je het badkamerlicht alleen met deze schakelaar bedienen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:02
Is het wel een pulsdrukker?

Die dus weer terug springt na indrukken naar de originele positie?

[ Voor 56% gewijzigd door Dracula op 16-03-2025 09:02 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:58

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Dit is toch een gewone wisselschakelaar en geen pulsdrukker? Dan heb je de verkeerde switch mode voor de schakelaar ingesteld. Dan moet je rocker hebben en niet push.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Precies, even uit de app gooien en opnieuw configureren als een wisselschakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AversusZ
Okay wat stom van mij zeg. Opnieuw toevoegen als rocker switch heeft het ‘probleem’ opgelost.
Pagina: 1