Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-04 23:43
Beste mensen,

Na een kleine 10 jaar met mijn telefoon gedaan te hebben, moet ik nu toch echt een andere.
Ik heb wat rondgekeken en wil graag een Motorola (Edge 50 Neo, misschien Fusion, twijfel nog over beter scherm of groter scherm) en gezien ik al een KPN abonnement heb, al jaaaren, meende ik daarop te profiteren en hem te vernieuwen met verse telefoon.

Echter; kom je op de site van KPN zelf: géén Motorola!
Kom je op een site als Belsimpel: de juiste telefoon met KPN abonnement......en nog best goedkoop ook.

Kan dit kloppen? Het lijkt mij dat als KPN dat niet zelf aanbied (zelfs het hele merk niet!) dat dit 'te mooi is om waar te zijn'?
Staat meneer Simpel er misschien om bekend dat ze een refurbished telefoon erbij geven soms? Zoiets als dat bijvoorbeeld?

Ergo; ik zoek het addertje onder het gras, maar kan hem met mijn kennis van zaken niet vinden.
Concrete vraagstelling is dus: mis ik een addertje onder het gras of kan ik 'gewoon' voor meneer simpel gaan en daar mijn nieuwe KPN abonnement afsluiten terwijl ik dat bij KPN zelf niet kan?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:42
Kpn heeft niet alle telefoons van de wereld in hun assortiment

Dus die kan je inderdaad elders aanschaffen als je dat wil en dan het abonnement via kpn laten lopen is geen probleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04 11:16
Zal een sim only abonnement zijn en een los aangeschafte telefoon. Simpel combineert die 2 tot één prijs/aankoop/aanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:34

Felyrion

goodgoan!

Zoals hierboven al aangegeven, niet elke reseller (en KPN is hier in feite een reseller van hun eigen product) voert dezelfde merken. Het kan dus prima dat Belsimpel andere toestellen kan bundelen.

Belsimpel heeft voor zover ik weet een prima reputatie. Ik heb er zelf ook mijn laatste paar toestellen vandaan.
Ook Trustpilot en dergelijke lijken het hiermee eens te zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hWMycqYlsuB9YGPHWKeca9QVX6Q=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ekuylmWYPOlNxJaipxwB5MDN.png?f=user_large

En op Tweakers zelf:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_udmcGKZtLc9GuNRPFzcVhB4qr0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/SN0Zfa4dRlNUsWn2g3l6TsOx.png?f=user_large
https://tweakers.net/shopreview/7638/belsimpel/shopreviews/

Je kunt ze altijd even bellen natuurlijk, om te checken of het overeenkomt met wat je voor ogen hebt.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bij Belsimpel is zo'n beetje elke combinatie mogelijk, soms inderdaad met verrassend goede deals.
Dus ik kan kort zijn: geen addertjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:01
Interceptor101 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:27:
Beste mensen,

Na een kleine 10 jaar met mijn telefoon gedaan te hebben, moet ik nu toch echt een andere.
Ik heb wat rondgekeken en wil graag een Motorola (Edge 50 Neo, misschien Fusion, twijfel nog over beter scherm of groter scherm) en gezien ik al een KPN abonnement heb, al jaaaren, meende ik daarop te profiteren en hem te vernieuwen met verse telefoon.

Echter; kom je op de site van KPN zelf: géén Motorola!
Kom je op een site als Belsimpel: de juiste telefoon met KPN abonnement......en nog best goedkoop ook.

Kan dit kloppen? Het lijkt mij dat als KPN dat niet zelf aanbied (zelfs het hele merk niet!) dat dit 'te mooi is om waar te zijn'?
Staat meneer Simpel er misschien om bekend dat ze een refurbished telefoon erbij geven soms? Zoiets als dat bijvoorbeeld?

Ergo; ik zoek het addertje onder het gras, maar kan hem met mijn kennis van zaken niet vinden.
Concrete vraagstelling is dus: mis ik een addertje onder het gras of kan ik 'gewoon' voor meneer simpel gaan en daar mijn nieuwe KPN abonnement afsluiten terwijl ik dat bij KPN zelf niet kan?
KPN is een dienstverlener van abonnementen in deze, niet van telefoons, daar zullen ze alleen de meest populaire aanbieden. Motorola is al jaren geen grote speler meer, de telefoons worden nu gemaakt door Lenovo.

Meestal is het goedkoper om af te sluiten via een derde partij, zoals Simpel. Dat is een heel normale dienstverlening, en meestal sluit je het zelfs af via nog een derde partij die alle aanbieders vergelijkt. Tweakers biedt hier ook wat mogelijkheden voor via 'The Dutch Selection' zo te zien.

Dus nee, in deze geen addertjes.
(ik word)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kunt ook altijd met KPN bellen als je per se via KPN wilt. Zij kunnen dan wellicht ook wat meer voor je betekenen als je vraagt naar een Motorola telefoon wat men kan aanbieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:28

H-W

Als het toestel dat je zoekt niet op de website van KPN staat dan kan je het ook niet via de klantenservice krijgen. Dan is Belsimpel een goede oplossing. Daar zitten echt geen addertjes onder het gras, dat is zeker een legitieme toko.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Belsimpel heeft nog weleens grijze import toestellen.
Normaal gesproken is dat geen enkel probleem in de praktijk.
Dirtbiter schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:39:
Zal een sim only abonnement zijn en een los aangeschafte telefoon. Simpel combineert die 2 tot één prijs/aankoop/aanbieding.
Simpel != Belsimpel heh 😉
Totaal andere bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-04 23:43
Heel hartelijk dank allemaal!

Ik meende echt in de 'te mooi om waar te zijn' val te lopen en te suf te zijn om het in te zien.
Maar dit is duidelijke taal en éénduidig ook: voor mij geen twijfel dat het inderdaad wel goed zit.

Ik had ook echt geen idee dat het zo werkte: ik meende dat meneer Belsimpel hele pakketten 'doorverkocht' als het ware.
Ook wat geleerd weer.

Nogmaals mijn dank allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:55
@Interceptor101 er is wel een dingetje, bij netwerk compatibiliteit issues (die gelukkig weinig voorkomen), heb je pech als het geen merk toestel is dat door de provider getest en verkocht is.
Dus stel je gaat voor een Motorola en vervolgens werkt een functie als VoWifi niet, dan is de kans reëel dat die ook nooit zal gaan werken.
Je kunt overigens jezelf inlezen op het toestel of er klachten over zijn op het KPN eigen forum dat zaken niet werken. Vind je geen problemen, is de kans minimaal dat jij er wel tegenaan gaat lopen.

Dan nog grijze import als onderwerp, soms werkt iets niet, wel of anders dan toestellen hier officieel verkocht bijvoorbeeld Japanse telefoons hebben een verplicht camera geluid. Sommige landen hebben voice recording. Sommige geen anti spam functionaliteit. En je bent voor verschillende fabrikanten aangewezen op de winkel voor garantie.

Test gewoon alles bij ontvangst of je ergens tegenaan loopt, je hebt tijd om te ruilen als iets niet werkt. En later bij garantie kan reparatie langer duren, bewaar je oude toestel voor nood. Kans is klein, maar beter meegenomen dan om verlegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:38
Interceptor101 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:39:

Ik meende echt in de 'te mooi om waar te zijn' val te lopen en te suf te zijn om het in te zien.
Maar dit is duidelijke taal en éénduidig ook: voor mij geen twijfel dat het inderdaad wel goed zit.

Ik had ook echt geen idee dat het zo werkte: ik meende dat meneer Belsimpel hele pakketten 'doorverkocht' als het ware.
Ook wat geleerd weer.

Ik koop al jaren mijn telefoons en ook voor mijn familie bij Belsimpel en wekelijk waar nog nooit problemen gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:25

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Interceptor101 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:27:
en gezien ik al een KPN abonnement heb, al jaaaren, meende ik daarop te profiteren en hem te vernieuwen met verse telefoon.
Wat gebeurt er met jouw combinatie abonnement als de vaste contractperiode verloopt?

[ Voor 55% gewijzigd door Accretion op 15-03-2025 06:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:25

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

dragon2 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:29:
Belsimpel heeft nog weleens grijze import toestellen.
Normaal gesproken is dat geen enkel probleem in de praktijk.
Ik was even aan het vergelijken, de toestellen die zij los verkopen voor €335,- kosten (met abonnement) maar €288,-
En dat abonnement is als sim only ook niet goedkoper te krijgen...

Voorbeeld abonnement

Zelfde telefoon in pricewatch €325,-
uitvoering: Motorola edge 50 neo, 12GB ram, 512GB opslag Grijs

Los is het dus €37,- tot €47,- duurder!?
Ik neem aan dat je na de eerste twee jaar alleen nog maar voor Ben betaalt?
En ook dan kun je over naar een Sim Only / andere provider?

Ben: €8,-/maand
200 min / sms
12 GB 5G
200 Mbps
Zelfde prijs bij 'combinatie' en los.

Los:
€325,- + €8*24 = €517,-
Combi:
€20*24 = €480,-

Op de combinatie pagina zie je zelfs een rekenvoorbeeld m.b.t de financiering van de telefoon.

Die kost daar opeens maar €288,- terwijl ze hem los verkopen voor €335,- :?

Berekening telefoonbetaling
Totale toestelkosten 288,00
Eenmalige betaling 0,00
Totaal kredietbedrag 288,00
Termijnbedrag 12,00
Contractsduur 24 maanden
Vaste debetrentevoet/JKP 0%

Het lijkt wel alsof "Ben" in dit geval een gedeelte van jouw nieuwe telefoon betaalt in de ruil dat je i.i.g 2 jaar vast zit aan hun abonnement.

Natuurlijk, als je bij een andere sim only provider een betere deal kunt vinden, betaalt die 37/24= ~€1,5/maand zich wel op e.e.a manier terug.
Wellicht heb ik ook net een voorbeeld te pakken die heel gunstig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:16
Interceptor101 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:39:

Ook wat geleerd weer.

Ik koop nu al een jaar of 10 mijn telefoons uitsluitend via belsimpel.nl of mobiel.nl, net wie dat jaar het beste aanbod heeft. Als je toevallig een ING rekening hebt, kun je nog extra korting krijgen via de rentepunten winkel, voor zowel mobiel.nl als belsimpel.nl. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04 11:16
dragon2 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:29:
Simpel != Belsimpel heh 😉
Totaal andere bedrijven.
Typo, my bad.
Pagina: 1