Ik gebruik een MSX monitor (Philips VS0040) uit de jaren 80 die goed functioneert, met één beperking: na een tijdlang geen problemen, gaat hij na 1-1.5 uur plotseling scrollen, naar beneden en stopt dan halverwege, waardoor ik alleen de bovenste helft van het scherm kan gebruiken. Uitzetten, laten afkoelen (5 minuten) en dan weer aanzetten helpt niet.
Als ik 24 uur wacht dan werkt hij wel weer normaal. Het lijkt niet afhankelijk van mijn werk op de MSX.
Is dit een instellingsprobleem, dat ik zelf kan oplossen ( monitor openen en ergens iets aanpassen) of zou het slijtage zijn?
Er zit een niet geaarde stekker aan (origineel), dus een aardingsprobleem lijkt mij uitgesloten.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Als ik 24 uur wacht dan werkt hij wel weer normaal. Het lijkt niet afhankelijk van mijn werk op de MSX.
Is dit een instellingsprobleem, dat ik zelf kan oplossen ( monitor openen en ergens iets aanpassen) of zou het slijtage zijn?
Er zit een niet geaarde stekker aan (origineel), dus een aardingsprobleem lijkt mij uitgesloten.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...