Hoi!
Ik heb mijn badkamer verplaatst naar een andere ruimte in mijn huis.
Nu wil ik de oude badkamer renoveren naar een washok.
Ik wil graag een laagje stuc / sierpleister over de oude tegels heen maken.
De tegels zitten er sinds 1972 op en kunnen er helaas niet af, zijn ingelegd in specie. Geprobeerd met zowel de kangoo als de multitool.
De grijze platen die je ziet zijn platen Q-board en heb ik gebruik om het hoogteverschil te minimaliseren tussen de muur en het tegelwerk.
Op internet lees ik dat je de tegels normaal gesproken kan schuren tot deze niet meer glimt, maar dat lukt mij met geen mogeljikheid. Korrel 80 - 120 geprobeerd, nat en droog. Vanzelfsprekend eerst afgenomen met de groene ontvetter. De tegel lijkt extreem hard (porselein??).
Vervolgens primen met betoncontact en dan zou het moeten lukken.
Hoe kan ik er toch voor zorgen dat ik over de tegels heen kan stuccen om er een nette wand van te maken?
Alle tips & tricks zijn welkom.
Ik heb mijn badkamer verplaatst naar een andere ruimte in mijn huis.
Nu wil ik de oude badkamer renoveren naar een washok.
Ik wil graag een laagje stuc / sierpleister over de oude tegels heen maken.
De tegels zitten er sinds 1972 op en kunnen er helaas niet af, zijn ingelegd in specie. Geprobeerd met zowel de kangoo als de multitool.
De grijze platen die je ziet zijn platen Q-board en heb ik gebruik om het hoogteverschil te minimaliseren tussen de muur en het tegelwerk.
Op internet lees ik dat je de tegels normaal gesproken kan schuren tot deze niet meer glimt, maar dat lukt mij met geen mogeljikheid. Korrel 80 - 120 geprobeerd, nat en droog. Vanzelfsprekend eerst afgenomen met de groene ontvetter. De tegel lijkt extreem hard (porselein??).
Vervolgens primen met betoncontact en dan zou het moeten lukken.
Hoe kan ik er toch voor zorgen dat ik over de tegels heen kan stuccen om er een nette wand van te maken?
Alle tips & tricks zijn welkom.
:strip_exif()/f/image/BPKrlqrcDLCMwwCj3QK1YeAs.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door HenryDumonde op 14-03-2025 13:54 ]