Dyness Powerbox 10.24kWh G2 icm. Goodwe 5KN-ET ?????

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haw
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-03 19:57
Na lang rekenen bedacht dat ik met een kleine thuisbatterij van 5kWh een heel eind kom. nu dacht ik eerst aan een Sessy, omdat die, door de ingebouwde omvormer, makkelijk bij een bestaande installatie te plaatsen is, én Sessy aansturing door home assistant ondersteunt. Kost ongeveer 3500euro.

nu zag ik echter ook een Dyness Powerbox 10.24kWh G2, die kost ongeveer 2000 euro, maar daar moet dan nog een omvormer bij. Ik zou mijn twee bestaande Goodwe omvormers kunnen vervangen door een Goodwe 5KN-ET. Die hybride omvormer zou, volgens de handleiding van Dyness, samen kunnen werken met de Dyness Powerbox. Totaal kom ik dan op ongeveer 3200 euro, dus 2x zo veel opslag voor minder geld.

Of mis ik nu iets? Kan ik b.v. met een Goodwe hybride omvormer de batterij nog wel opladen vanuit het net, of kan dat dan alleen op eigen zonnestroom?

Alle Goodwe apparaten kan ik lokaal, dus niet via de cloud in China, aansturen met home assistant. Als ik de hybride omvormer kan aansturen, moet ik dan ook nog een HA connectie met de Dyness Powerbox hebben? Je zou zeggen dat een batterij zonder eigen omvormer, gewoon een dom opslagvat is, dus alleen de omvormer aansturen zou voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:53
Ik zit met precies hetzelfde. Voor een net bedrag heb je een hybride omvormer + de Dyness Powerbox G2. Deze wil ik alleen wel goed kunnen uitlezen en monitoren. Misschien kan ik dat doen vanuit de koppeling die Solis heeft met Home Assistant, maar ik weet niet zeker welke entiteiten ik allemaal krijg te zien. Momenteel heb ik nog een Solis zonder hybride deel.

Dus eigenlijk dezelfde vraag maar dan met een ander merk omvormer. Ik volg hem even.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin Robben
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-04 20:01
Het enige wat je mist een een energiemeter voor de in de meterkast. De sessy gebruikt de p1 meter, maar de GoodWe heeft een inbouw meter die door de elektricien geplaatst moet worden. Je moet even uitzoeken of je een nieuwe communicatiekabel moet leggen tussen de GoodWe en de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeeedeee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:30
Dat klinkt wel erg interessant, heb zelf een Goodwe10kET. Wat ik niet zo goed snap is dat de Dyness een LV batterij is. En als ik de specs van de GoodWE omvormers lees zijn daar HV accu’s voor nodig.

Lijkt dus niet te matchen, wat zie ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haw
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-03 19:57
jeeedeee schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 20:11:
Dat klinkt wel erg interessant, heb zelf een Goodwe10kET. Wat ik niet zo goed snap is dat de Dyness een LV batterij is. En als ik de specs van de GoodWE omvormers lees zijn daar HV accu’s voor nodig.

Lijkt dus niet te matchen, wat zie ik verkeerd?
Klopt de Dyness Powerbox werkt rond de 51V, de die Goodwe omvormer heeft een hogere spanning van de batterij nodig om mee te kunnen werken.

Als je bijvoorbeedl een HVM batterij van BYD koopt, dan moet je minimaal een stack van 4 batterijen hebben om aan 4x51V = 204V te komen. Dat staat ook in de specs van de Goodwe omvormer, die kan samenwerken met een batterij die tussen de 180 en 600V werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikVers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21:54

ErikVers

e-Duurzaam

@haw
@jeeedeee

Je kunt dan beter een solis of growatt hybride omvormer pakken die geschikt is voor lv batterijen.

Tip er is online een dyness compatibel list te vinden waarbij je de type nummer van juiste omvormers kan vinden 👍

[ Voor 5% gewijzigd door ErikVers op 28-04-2025 22:16 ]

WP Pana 5H - Solar 6m2 icm 300liter - PV 8970Wp: 27stuks Solar - Home Assistant - VW ID3 First 20” |

Pagina: 1