Browser is traag + disconnect online gameplay

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blakemore
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17-03 20:03
Mijn vraag

Ik loop tegen 2 dingen aan en kom er zelf niet zo goed uit.. Mijn internet browser laadt traag, denk aan streaming services en youtube. Het inladen van zaken gebeurt niet of gaat heel traag. Andere apparatuur in huis lijkt het wel te werken (laptops, andere desktops). Het lijkt mijn setup te zijn die de uitzondering maakt.

Het volgende waar ik tegen aan loop, zijn bepaalde disconnects bij on line gaming (monster hunter wilds) dit kan ook aan de game liggen. Alleen spelen is geen punt, samen spelen met vrienden gaat nog geen minuut goed. (crossplay met ps5)

Relevante software en hardware die ik gebruik

- Windows 11
- AMD Ryzen 7 7800X3D
- 2x 16 GIG RAM 6000MHZ
- GEFORCE RTX 5080
- GIGABYTE B650 EAGLE AX
- Kingston NV3 1TB SSD tot 6000 MB/s
- Stille Be Quiet behuizing
- Stille modulaire 850w Xilence Gaming 80+
- DeepCool AK620 Zero dark
- Internet van DELTA

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Router/modem uit en aan gezet
- Internetkabel rechtstreeks naar modem/router.
- internetkabel gewisseld. (CAT 6)
- IPV6 uitgeschakeld
- DNS handmatig ingeschakeld (8.8.8.8 en 8.8.4.4)
- Verschillende browsers geprobeerd (chrome, edge, firefox) alles met het zelfde resultaat.
- Speedtest uitgevoerd en zowel upload als download blijft stabiel op 900 MBPS en ping is onder de 6.
- Gebruik Windows Defender.. Firewall ook al uitgeschakeld gehad om te kijken of het verschil maakte..

...

[ Voor 0% gewijzigd door Blakemore op 14-03-2025 11:20 . Reden: Spelfout ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En hoe heeft deze Windows 11 machine dan toegang tot internet? Is dat draadloos of bedraad? Als het bedraad is, kun je dan eens kijken of andere apparaten via dezelfde kabel er ook last van hebben?

Je schrijft dat je de netwerkkabels hebt gewisseld, maar zonder te weten hoe jouw netwerk eruit ziet, zegt het ook niet heel veel. Voor hetzelfde geld kan dat de kabel tussen het modem en de router zijn (kabel tussen ONT/modem/mediaconverter en de router bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:23
En hoe vol zit je SSD? Heb je overprovisioning op gezet?
Als deze te vol is, kan dit vertragend werken, omdat de SSD zijn cache niet kan verwerken.

En hoe staat je energiebeheer ingesteld? Staat deze op Hoge Prestatie? Zo nee, dan aanpassen daarnaar.

Temperaturen van je machine? Als je machine niet goed koelt, gaat je hele systeem terugklokken en dus vertragen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:34
Speedtest uitgevoerd en zowel upload als download blijft stabiel op 900 MBPS en ping is onder de 6.
Heb je de speedtest uitgevoerd in dezelfde browser(s) als waar je problemen mee ervaart?

De ping laat zien dat je een glasverzelverbinding hebt. Als anderen geen problemen melden dan kunnen we de verbinding voor nu buiten beschouwing laten.

Heb je het probleem ook met web surfen naast dat youtube slecht laadt in de browser?

Even een long shot. Misschien een probleem met drivers van grafische kaart of moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:25

lier

MikroTik nerd

Start de "developer tools" van je browser (F12) en controleer op het netwerk tab wat lang duurt.
Controleer ook de eventlog van Windows om te zien of er iets gerapporteerd wordt.

Welke drivers heb je per component geinstalleerd? En waar heb je ze gedownload?

Eerst het probleem, dan de oplossing