Mijn vraag
Ik loop tegen 2 dingen aan en kom er zelf niet zo goed uit.. Mijn internet browser laadt traag, denk aan streaming services en youtube. Het inladen van zaken gebeurt niet of gaat heel traag. Andere apparatuur in huis lijkt het wel te werken (laptops, andere desktops). Het lijkt mijn setup te zijn die de uitzondering maakt.
Het volgende waar ik tegen aan loop, zijn bepaalde disconnects bij on line gaming (monster hunter wilds) dit kan ook aan de game liggen. Alleen spelen is geen punt, samen spelen met vrienden gaat nog geen minuut goed. (crossplay met ps5)
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Windows 11
- AMD Ryzen 7 7800X3D
- 2x 16 GIG RAM 6000MHZ
- GEFORCE RTX 5080
- GIGABYTE B650 EAGLE AX
- Kingston NV3 1TB SSD tot 6000 MB/s
- Stille Be Quiet behuizing
- Stille modulaire 850w Xilence Gaming 80+
- DeepCool AK620 Zero dark
- Internet van DELTA
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Router/modem uit en aan gezet
- Internetkabel rechtstreeks naar modem/router.
- internetkabel gewisseld. (CAT 6)
- IPV6 uitgeschakeld
- DNS handmatig ingeschakeld (8.8.8.8 en 8.8.4.4)
- Verschillende browsers geprobeerd (chrome, edge, firefox) alles met het zelfde resultaat.
- Speedtest uitgevoerd en zowel upload als download blijft stabiel op 900 MBPS en ping is onder de 6.
- Gebruik Windows Defender.. Firewall ook al uitgeschakeld gehad om te kijken of het verschil maakte..
...
Ik loop tegen 2 dingen aan en kom er zelf niet zo goed uit.. Mijn internet browser laadt traag, denk aan streaming services en youtube. Het inladen van zaken gebeurt niet of gaat heel traag. Andere apparatuur in huis lijkt het wel te werken (laptops, andere desktops). Het lijkt mijn setup te zijn die de uitzondering maakt.
Het volgende waar ik tegen aan loop, zijn bepaalde disconnects bij on line gaming (monster hunter wilds) dit kan ook aan de game liggen. Alleen spelen is geen punt, samen spelen met vrienden gaat nog geen minuut goed. (crossplay met ps5)
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Windows 11
- AMD Ryzen 7 7800X3D
- 2x 16 GIG RAM 6000MHZ
- GEFORCE RTX 5080
- GIGABYTE B650 EAGLE AX
- Kingston NV3 1TB SSD tot 6000 MB/s
- Stille Be Quiet behuizing
- Stille modulaire 850w Xilence Gaming 80+
- DeepCool AK620 Zero dark
- Internet van DELTA
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Router/modem uit en aan gezet
- Internetkabel rechtstreeks naar modem/router.
- internetkabel gewisseld. (CAT 6)
- IPV6 uitgeschakeld
- DNS handmatig ingeschakeld (8.8.8.8 en 8.8.4.4)
- Verschillende browsers geprobeerd (chrome, edge, firefox) alles met het zelfde resultaat.
- Speedtest uitgevoerd en zowel upload als download blijft stabiel op 900 MBPS en ping is onder de 6.
- Gebruik Windows Defender.. Firewall ook al uitgeschakeld gehad om te kijken of het verschil maakte..
...
[ Voor 0% gewijzigd door Blakemore op 14-03-2025 11:20 . Reden: Spelfout ]