Moederbord advies AM5

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-04 22:39

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
Voor een nieuwe 1440p gaming PC ben ik op zoek naar een moederbord.
Vanuit de BBG wordt uitvoering: ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI aanbevolen. Echter heeft Gigabyte momenteel een cashback actie waardoor ik een van hun moederborden overweeg.
Hoe verhoud het asus moederbord zich tot uitvoering: Gigabyte B650 EAGLE AX of uitvoering: Gigabyte B650 GAMING X AX V2 (rev. 1.x)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Gigabyte heeft momenteel een cashback actie, daar ben ik aan gebonden. Tenzij het asus moederbord echt veel beter is en meer waar voor het geld. Dan ga ik daar voor.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Overige componenten zijn als volgt.
#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7700 Tray€ 212,72€ 212,72
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 7800 XT Gaming OC 16G€ 492,99€ 492,99
1ProcessorkoelingArctic Freezer 36€ 25,99€ 25,99
1Geheugen internPatriot Viper Venom PVV532G600C30K€ 92,96€ 92,96
1VoedingenCorsair RM650e (2025)€ 87,15€ 87,15
1SSD'sLexar NM710 1TB€ 54,90€ 54,90
Totaal€ 1.115,32

[ Voor 3% gewijzigd door Vae Victus op 14-03-2025 10:18 ]

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou vooral de specs naast elkaar leggen, en kijken wat je echt nodig hebt om te zien welk bord voldoet.
En pak er reviews bij. Beide fabrikanten hebben er nog wel eens een handje van om meerdere revisies van een bord uit te brengen, waarbij er grote verschillen tussenzitten. Dus kijk daar goed naar. Pak er wat benchmarks bij in de voor jou relevante applicaties en dan kun je zien of er grote verschillen zijn in prestaties (al valt dat in de regel wel mee, maar er zijn altijd uitschieters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-04 22:39

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
TERW_DAN schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:40:
Ik zou vooral de specs naast elkaar leggen, en kijken wat je echt nodig hebt om te zien welk bord voldoet.
En pak er reviews bij. Beide fabrikanten hebben er nog wel eens een handje van om meerdere revisies van een bord uit te brengen, waarbij er grote verschillen tussenzitten. Dus kijk daar goed naar. Pak er wat benchmarks bij in de voor jou relevante applicaties en dan kun je zien of er grote verschillen zijn in prestaties (al valt dat in de regel wel mee, maar er zijn altijd uitschieters).
Ik heb de specs naast elkaar gelegd, het lijkt allemaal op elkaar. Ik weet niet precies wat ik nodig heb om een goede beslissing te nemen. Vandaar mijn vraag😅

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:50
Performance zou niet moeten verschillen. Een bord kies je op basis van features. Bijvoorbeeld 2.5 gbps ethernet en 3x m.2 sloten.

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 14-03-2025 14:57 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.