hoe het oude hardware.info archief raad te plegen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchGamer1982
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01:19
het archief voor onderdelen van hardware.info ging terug tot midden jaren 90.
extra goed was dat je in hun versie van pricewatch ook kon zoeken en hits kreeg van ondertussen nergens meer aangeboden producten.
(waar tweakers veel minder ver teruggaat.. en producten verwijderd.. om ze nog te vinden moet je er gericht op zoeken)

als je bvb wilt weten.. welk merk en model moederbord had al agp of usb.. of welke intel pentium 4 cpu's zijn compatable met windows 98 en welke niet...
dan was die database van hardware.info onmisbaar.

(hun zoekmachine was ook iets beter dan die van tweakers, bevatte een maar zoektermen die tweakers niet heeft)

natuulijk moest je erna die onderdelen nog vinden op ebay.. maar je kon eerst je shortlist maken van parts waarna je die ging scouten op ebay of marktplaats...

helaas heeft deze site het betere hardware.info vermoord,
-> hun site staat op archief en de zoekmachine erop.. werkt niet meer...
ik vraag me af wat er met alle data gedaan is en of die ergens nog te raadplegen is?

danwel of iemand een andere site weet waar je op specs kunt zoeken voor onderdelen.. net zoals in de maar dan voor retrospul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:46

br00ky

Moderator Harde Waren
Je kunt natuurlijk elk individueel onderdeel los googlen. Van alles is de documentatie wel te vinden. Heb je PC part picker bekeken? Ik heb net even gekeken en die was prima werkbaar om mijn oude pc uit de jaren 00 kon ik moeiteloos bij elkaar klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchGamer1982
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01:19
br00ky schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 10:42:
Je kunt natuurlijk elk individueel onderdeel los googlen. Van alles is de documentatie wel te vinden. Heb je PC part picker bekeken? Ik heb net even gekeken en die was prima werkbaar om mijn oude pc uit de jaren 00 kon ik moeiteloos bij elkaar klikken.
als je specefiek een onderdeel zoekt.. als in "wat is de laatste cpu die nog drivers had in dos / win 95 / win 98"
en dan gekruist met andere data.. dan is die site niet ideaal.

bvb ik weet dat socket 478 nodig is voor een 95/98 systeem.. maar niet alle chipsets en niet alle cpu's (productieprocedee o.a.) werken...

die socket staat er bij pcpartpicker niet bij laat staan ouder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:56

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Om in de Pricewatch te zoeken naar end-of-life producten moet je het filter op prijsloos zetten: categorie: Moederborden
Je krijgt dan niet alle informatie waar je hier om vraagt, ook omdat de Pricewatch toen nog niet zo goed gevuld met specificaties als nu, maar je kunt zeker wel wat zaken terugvinden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:31
Met Retroweb, Vogons en cpuworld kom je een stuk verder. In de Pricewatch staan best veel fouten en missende informatie.