Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderKunguru
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 14-03 10:18
Dag,

Ik heb een nieuwe computer voor mijn vriend gekocht met de ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI moederbord.

Ik heb alles aangesloten zoals het hoort maar er gebeurde niks geen lampjes niks. Ik dacht dat het aan de psu lag maar heb die op mijn computer aangesloten en de psu werkt gewoon. Heb daarna alles los gemaakt van het moederbord buiten de cpu ram en ssd en dan alleen de 2 nodige kabels aangesloten en er gebeurde nog steeds niks. Ik heb daarna het moederbord op mijn psu aangesloten en het deed nog steeds niks.

Kan het zijn dat mijn moederbord kapot is? Zo ja kan ik dit op een manier testen om nog zekerder te zijn? Ik heb het gekocht op megekko zou ik het moederbord terug sturen en hoelang gaat dit dan duren totdat ik een nieuw moederbord krijg?

Bedankt voor jullie hulp!
Gr. Sander

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:45

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt een moederbord, prachtig, maar dat is niet voldoende om een functionerende computer te hebben. Je noemt iets van een voeding maar dat is het ook wel. De standaard vragen die er staan bij het openen van een vraag topic staan er niet voor niets. Wat is het hele systeem nou? Want je verhaal nu is het nogal logisch dat er niks gebeurt, er is geen CPU of RAM aanwezig. En de voeding, dat kan net zo goed een simpel ding zijn dat niet eens krachtig genoeg is om het bord aan te zetten.

Kom dus even met wat echte informatie ipv ons laten raden waar je nou volledig mee werkt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderKunguru
Ja ik heb toch gezegd dat er een cpu en ram aangesloten zijn, en het is een 1000W psu dus die is zeker krachtig genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-06 13:24
Wat ook nog zou kunnen is dat de aan uit knop niet werkt. Je zou eens kunnen proberen de pinnen van de aan uit knop met een schroevendraaier er tussen even met elkaar te verbinden.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderKunguru
Er zitten leds op het moederbord, deze zouden normaal moeten aan gaan wanneer het stroom krijgt ook al heb ik de aan uit knop niet ingeduwd. Heb namelijk dezelfde moederbord en die doet dat bij mij wel. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-06 13:24
Klinkt niet best nee. Lampjes die bij jouw aangaan als een PSU is aangesloten en op het probleem systeem uitblijven.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Pagina: 1