Chromecast Google TV blijft zichzelf activeren tgv HDMI-CEC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-03 11:55
Ik heb vanochtend mijn Chromecast Google TV geüpdatet naar de laatste firmware en sindsdien heb ik het volgende irritante probleem.

Ik heb de Chromecast aangesloten op een Philips TV (reden: de Ziggo app is niet beschikbaar voor het natie OS van mijn TV) en deze kon ik via HDMI CEC (wat in Philips jargon 'Easylink' heet) lekker handig bedienen vanuit de afstandsbediening van mijn TV. Zo hoefde ik de witte remote van de chromecast niet te gebruiken.

Als ik toch de native OS omgeving wil gebruiken van de TV, bijvoorbeeld als ik iets in het instellingenmenu wil wijzigen, dan kon ik daar heen door eenvoudig op de Philips remote op het home icoontje te klikken om zo het chromecast homescreen te verlaten. Dat werkt op zich nog steeds, maar... in tegenstelling tot vóór de chromecast update, pakt de chromecast m tekens terug naar een paar seconden. Hij activeert zichzelf dus telkens weer en laat dan opnieuw het chromecast homescreen zien, waarbij de Philips TV onderin het scherm de volgende melding laat zien: "HDMI doorgang actief". Supervervelend dat chromecast telkens zo dominant is.

Schakel ik HDMI CEC uit, dan doet chromecast niet meer vervelend maar kan ik m ook niet meer bedienen met de Philips afstandsbediening, maar alleen nog maar met de witte chromecast remote.

Weet iemand hoe ik dit issue weer gefixt krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 20:10
Heb je mogelijkheden om in de instellingen van de Chromecast alles qua HDMI CEC uit te zetten behalve het besturen van de afstandsbediening? Kan me zo voorstellen dat de Chromecast zichzelf kaapt op een of andere manier. Bij mij staat HDMI CEC erdoor ook uit maar volgend mij kan je het specifieker instellen.

Ik heb trouwens een Google TV Streamer maar zelfde problemen.

[ Voor 9% gewijzigd door polopolo150 op 18-03-2025 05:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-03 11:55
Nee je kunt HDMI CEC alleen aan- of uitzetten in de Chromecast settings, verder niet meer in detail.
Toch wel apart dat dit sinds de laatste update van Chromecast is begonnen. Vond er helemaal niks over terug in de update log dat hiermee te maken zou kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:25

FeaR

In GoT we trust

thezahir schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:55:
Nee je kunt HDMI CEC alleen aan- of uitzetten in de Chromecast settings, verder niet meer in detail.
Google geeft mij dat je een Chromecast niet uit kan zetten. Als dat correct is dan lijkt het alsof de TV ziet dat de Chromecast actief is en daarom naar dat kanaal springt met de gevolgen zoals te lezen in TS. Al de TV ook geen diepere opties heeft als bijvoorbeeld disable van input change over HDMI CEC lijkt het alsof het werken met twee remotes wordt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8tur3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:08
Na de upgrade heb ik hdmi-cec moeten uitzetten. De AB van de Chromecast zette opeens de tv uit. Bij "Afstandingsbedieningsknoppen instellen" staat mogelijk ook nog wat dat je op de Chromecast moet zetten. Aan/uit bv.
Een Chromecast TV gaat in stand-by, niet in power-off.
AB Chromecast is apart en AB van KPN (oude tv-box) is apart.

[ Voor 21% gewijzigd door n8tur3 op 18-03-2025 18:29 ]