PIR sensor verwijderen in Satel Integra alarm met DLOADX

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-04 17:03
HAllo, We hebben dit alarm systeem en er 1 pir sensor die we uitgesschakeld hebben in de zones. (

Maar tot mijn verbazing kreeg ik vanochtend het alarm niet aan omdat de batterij van de sensor laag was.
Voor deze ruimte heb ik een andere beveiliging gekozen (Hij ging af op de poezen) die daar niet gevoelig voor is dus deze pir wil ik uit mijn systeem verwijderen.
Ik heb er even een nieuwe batterij in gezet en ben al aan het zoeken geweest in DLOADX en zie dat hij netjes is uitgeschakeld Maar ik wil deze gewoon echt uit het systeem verwijderen . IK kan alleen nergens vinden hoe dat moet.

De installateur is al wat jaren niet meer actief, daar kan ik niet meer op terug vallen met deze vraag dus hopelijk kan iemand hier me helpen?

[ Voor 3% gewijzigd door mrbert op 13-03-2025 19:05 ]

mrbert

Beste antwoord (via mrbert op 20-03-2025 17:51)

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Je moet hem verwijderen uit je abax controller.
Even onder hardware naar de juiste uitbreidingsmodule gaan (dus de abax controller, kunnen meerdere types zijn) die even uitlezen, de pir opzoeken en er uit knikkeren. Dan de boel weer even versturen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:49
je installateur heeft waarschijnlijk een eigen code in het systeem staan om dit soort dingen te doen. je zal een andere installateur moeten zoeken die je met een Satel kan helpen.

Maar ik ben bang dat die hem naar standaard moet gaan zetten en opnieuw moet programeren , aangezien er een extra laagje over de communicatie tussen de alarminstallatie en de software loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Ik heb de installateurs code. (manager)
Die heeft de installateur vor mij ingegeven..En dat is ook de account waarmee ik op DLOADX ingelogd ben.
Die staat ook vet in de gebruikers lijst

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-04 15:08
Als je die installateurscode hebt moet je even zoeken naar de optie om de zone op niet gebruikt te zetten. Het is voor mij al een hele tijd geleden dat ik met dat systeem gewerkt heb, maar ergens in je opties van je menu staat die optie.

[ Voor 12% gewijzigd door friggler op 19-03-2025 10:24 . Reden: Kleine typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:49
Ik hoop dat ik de goede handleiding voor je heb:
https://www.securicon.nl/...grammereerhandleiding.pdf

volgens mij moet je op pagina 54 kijken en dan bij toegekend aan kijken en bij aansluittype 0 invullen.
Kijk wel even of je de juiste zone hebt, dat je geen andere melder uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
vincedd schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:47:
Ik hoop dat ik de goede handleiding voor je heb:
https://www.securicon.nl/...grammereerhandleiding.pdf

volgens mij moet je op pagina 54 kijken en dan bij toegekend aan kijken en bij aansluittype 0 invullen.
Kijk wel even of je de juiste zone hebt, dat je geen andere melder uitzet.
Dat is idd wat ik heb gedaan een jaar of 2 geleden.
Hij staat op 0: Niet gebruikt

Maar ik kreeg nu dus op het bediendeel de storing batterij leeg. Vandaar dat ik deze melder zou willen verwijderen.

mrbert

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
Even onder hardware naar de juiste uitbreidingsmodule gaan (dus de abax controller, kunnen meerdere types zijn) die even uitlezen, de pir opzoeken en er uit knikkeren. Dan de boel weer even versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Koekstra schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 12:26:
@Koekstra
Bedoel je op deze plek verwijderen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/32mOHRSB-4pc2_H62kZe71gDjFs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bbTK9SOfk6FK14SCoc0ZJTzC.jpg?f=fotoalbum_large

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
mrbert schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 16:31:
[...]

@Koekstra
Bedoel je op deze plek verwijderen?

[Afbeelding]
Ja, dat klopt. Rechts onderin heb je de knop 'verwijderen', die bij jou grijs is.
Heb je wel de juiste rechten? Als welke 'programma gebruiker' ben je ingelogd in DloadX? (bestand -> Programma instellingen -> Programma gebruikers)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrbert
Koekstra schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 17:18:
[...]

Ja, dat klopt. Rechts onderin heb je de knop 'verwijderen', die bij jou grijs is.
Heb je wel de juiste rechten? Als welke 'programma gebruiker' ben je ingelogd in DloadX? (bestand -> Programma instellingen -> Programma gebruikers)
IK ben als manager ingelogd, maar was nog even niet verbonden. Als ik verbonden ben is de optie niet langer grijs na het lezen van de hardware dus kan ik hem deleten!! _/-\o_

hahahah nu ik het weet vraag mijn vrouw ineens kunnen we die ene kamer dan ook niet gewoon extra beveiligen 8)7 Mogelijk verplaats ik hem dus naar die kamer, al zie ik het nut niet helemaal;) Maar ja de WAF he;)

Fijn dat je me even hier mee hebt geholpen.

[ Voor 19% gewijzigd door mrbert op 20-03-2025 17:53 ]

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
Goed om te horen! Nu weet je 't ook voor de volgende keer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@Koekstra hahaha ja , en genoeg om te leren , nu ik het zelf moet uitzoeken;) Gelukkig zijn er tweakers zoals jij met kennis.

ik zou nog wel in de status een verschil willen hebben tussen armed away en armed thuis.
Ik denk dat dat verschil in de mode gemaakt is met of ik de buitendeur open tijdens het de uitloop periode, of dat ik dat niet doe en dat dan die overbrugging in komt.
Dan staan de PIR's op de slaap etage in overbrugging. Weet jij misschien hoe dat zou moeten?

[ Voor 21% gewijzigd door mrbert op 20-03-2025 20:36 ]

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
Ik snap je vraag niet precies.
Wil je weten waardoor er onderscheid gemaakt word, of wil je kunnen zien in welke modus er is ingeschakeld?

In het eerste geval heeft de buitendeur waarschijnlijk de zonefunctie in/uit. Als je dan niet de deur een keer open en dicht doet tijdens het inschakelen, weet het systeem dat je niet weg bent gegaan, en wordt er dus ingeschakeld in de 'Blijven' stand.

Edit: Kleine nuance; de deur mag afhankelijk van de programmering ook open zijn tijdens inschakelen, maar moet dus wel ten minste 1 statusverandering doen wil het systeem onderscheid maken tussen thuis blijven of echt weg zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Koekstra op 22-03-2025 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Koekstra schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 17:37:
Ik snap je vraag niet precies.
Wil je weten waardoor er onderscheid gemaakt word, of wil je kunnen zien in welke modus er is ingeschakeld?

Ik wil kunnen zien in welke modus het systeem is ingeschakeld.dit ook om mijn Homeassistent te laten bepalen fof er bepaalde acties nodig zijn.

In het eerste geval heeft de buitendeur waarschijnlijk de zonefunctie in/uit. Als je dan niet de deur een keer open en dicht doet tijdens het inschakelen, weet het systeem dat je niet weg bent gegaan, en wordt er dus ingeschakeld in de 'Blijven' stand.

Edit: Kleine nuance; de deur mag afhankelijk van de programmering ook open zijn tijdens inschakelen, maar moet dus wel ten minste 1 statusverandering doen wil het systeem onderscheid maken tussen thuis blijven of echt weg zijn.
OK dank je wel voor je antwoord, ik wil ook graag begrijpen hoe dat werkt vandaar ook mijn 2e vraag.

Ik zie dus wel dat de voordeur sensor een andere fuctie heeeft (IN/UIt) dat deze in blok 1 zit Dus in neem aan dat als blok 1 ingeschakeld wordt dat diet daarmee herkend wordt maar ik snap dan even niet waar dan ingesteld wordt dat er een sensopr overbrugd moet worden . Ik zie wel een vinkje bij betreffende sensor voor overbrugd bij thuis blijven. Wordt dat dan op deze manier aangegeven? Dus stel ik zet bij de achterdeur sensor ook 'In /Uit' dan worded alle zones waar overbrugd bij thuis bliven is aangevinkt genegeerd?

Dan weet het systeem wel dat ik thuis ben maar dat meldt het systeem niet in de status, dat is iets wat ik graag zou willen. Vandaar bovenstaande 1e vraag.

mrbert

Pagina: 1