Mijn desktop pc is inmiddels meer dan 11 jaar oud en er lijkt net 1 van de schijven te zijn overleden. Ik kan niet upgraden naar Windows 11 en moet dus iets anders, ik heb alleen geen idee wat of hoe. Vroeger deed ik het nodige met Photoshop en Lightroom, maar die licenties zijn al lang verlopen en eigenlijk wordt de pc nu voor niet veel meer dan wat Office applicaties en internet gebruik gebruikt. Hij staat wel 24/7 aan omdat er ook een Plex en Emby server op draait. Ik heb niet de ambitie om weer zelf een tower vol te gaan stoppen met apparatuur, maar wil wel graag iets hebben wat ik aan mijn widescreen monitor kan hangen, Windows 11 kan draaien en ongeveer 4 TB aan data kan benaderen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huis tuin en keuken surfen, mailen, tixati af en toe gebruiken en een Plex en Emby server draaien. Ik zou ook graag gaan experimenteren met Home Assistant.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Als het onder de 750,- kan blijven zou het mooi zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dell 32" widescreen, muis en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dat is eigenlijk mijn vraag.. is een N100 van Intel voldoende?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
4 TB aan data, Windows 11
Wat verwacht je van ons?
Ik weet niet goed wat ik moet doen. Is een Synology voor opslag en Plex en Emby de oplossing en daarnaast een lichtgewicht pctje? Of is bijvoorbeeld een N100 met iets van een externe bay met schijven een slimmere oplossing? Ik laat me hier graag in adviseren.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huis tuin en keuken surfen, mailen, tixati af en toe gebruiken en een Plex en Emby server draaien. Ik zou ook graag gaan experimenteren met Home Assistant.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Als het onder de 750,- kan blijven zou het mooi zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dell 32" widescreen, muis en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dat is eigenlijk mijn vraag.. is een N100 van Intel voldoende?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
4 TB aan data, Windows 11
Wat verwacht je van ons?
Ik weet niet goed wat ik moet doen. Is een Synology voor opslag en Plex en Emby de oplossing en daarnaast een lichtgewicht pctje? Of is bijvoorbeeld een N100 met iets van een externe bay met schijven een slimmere oplossing? Ik laat me hier graag in adviseren.