Mijn internetsnelheid is niet meer wat het geweest is

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuskHorizon
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 14-03 13:04
Goedendag,

Ik heb even de volgende vraag:

Ik deed voor de grap een tijd terug weer eens een speedtest want vond het internet wat trager en inderdaad, normaal haalde ik altijd de 100 Mbps, nu nog maar 60 Mbps. (Ik heb bekabeld internet) Ook met wifi geprobeerd die voorheen ook de 99mpbs aantikte ook nog maar 60 Mbps.

Nu heb ik het volgende al geprobeerd:

1.Modem teruggezet naar fabrieksinstellingen. (Mocht niet baten)
2.Modem van de stroom gehaald. (Mocht niet baten)
3.Verschillende LAN-kabels gebruikt(allen waren Cat5 snelheid kabels) (Mocht niet baten)
4.KPN gebeld voor hulp. DSL komt goed binnen en er is niks met de koperlijn zo ver hun kunnen zien. Geprobeerde oplossing: Modem vervangen. Van V10 naar V12. (Mocht niet baten)
5.Bios up-to-date gebracht. (Mocht niet baten)
6.LAN-drivers up to dat gebracht. (Mocht niet baten)
7.Open DNS servers gebruikt(mocht niet baten)

Met mijn abonnement en volgens de man die ik aan de telefoon had moest ik inderdaad 100 Mbps halen en dat dat het probleem niet was. Ik betaal dus voor die snelheid en mijn adress kan dit ontvangen.

Iemand enige idee waar ik het moet zoeken? Ben ten einde raad en het wordt een beetje frustrerend. Zijn er in de modem bijvoorbeeld geavanceerde instellingen die eventueel invloed hebben?

De reden dat ik denk dat het toch ergens met de instellingen van de modem te maken heeft, is omdat ik op m'n telefoon met wifi verbonden met de modem ook maar die 60 Mbps haal en voorheen ook gewoon dus 100mbps.

Dan zou het niet aan mijn pc moeten liggen toch? Want je zou zeggen dat wanneer het echt alleen aan mijn pc gelegen had de wifi speedtest op m'n telefoon wel de normale snelheid zou moeten aangeven.

Met vriendelijke groeten en alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Heb je ook andere speedtests servers geprobeerd zoals speed.cloudflare.com bijvoorbeeld?

Je kan ook in de webui van het modem kijken wat voor snelheid de dsl is ingetrained, dit kan wel soms even duren het intrainen na een reboot.

[ Voor 45% gewijzigd door Soldaatje op 13-03-2025 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Ik gok op degradatie van het koperen telefoonnet.

Is je modem met een Y-stekker op je ISRA aangesloten? Dan zou er eventueel nog iets kunnen zijn met een van de aderparen: kabelbreuk of slecht contact.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-05 22:15
Klinkt als een gevalletje KPN inschakelen.
Als je het op geen enkel apparaat haalt met de originele modem lukt dan voeg ik mij bij @FredvZ .
Koper heeft gewoon limieten en vervanging doen ze (praktisch) niet meer.

Ook handig om misschien even de buren te vragen te testen. Grote kans dat die hetzelfde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuskHorizon
Soldaatje schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:31:
Heb je ook andere speedtests servers geprobeerd zoals speed.cloudflare.com bijvoorbeeld?

Je kan ook in de webui van het modem kijken wat voor snelheid de dsl is ingetrained, dit kan wel soms even duren het intrainen na een reboot.
Ik heb de KPN V12 modem waar kan ik de snelheid van de DSL vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
DuskHorizon schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:46:
[...]

Ik heb de KNP V12 modem waar kan ik de snelheid van de DSL vinden?
Dat weet ik niet zeker, misschien heeft KPN het uitgezet die pagina, maar misschien vindt je het wel ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
[...]

KPN heeft hier web based software voor die een lijnmeting kan doen. Interessant kan ook zijn wat voor DSL je hebt. Kan vanalles zijn van ADSL/VDSL/VDSL2/Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Ik zie mijn Experiabox V12 internetsnelheid staan bij Internetverbinding > Informatie.
(moet ik er wel bij zeggen dat ik glasvezel heb en het kan zijn dat er bij jou net een andere firmware op zit)

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuskHorizon
LTwinter schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:53:
[...]

KPN heeft hier web based software voor die een lijnmeting kan doen. Interessant kan ook zijn wat voor DSL je hebt. Kan vanalles zijn van ADSL/VDSL/VDSL2/Etc.
Heb je een link waar zo'n lijnmeter gedaan kan worden? Of werkt dat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
DuskHorizon schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:57:
[...]

Is helaas interne web based software. Elke support lullo heeft er wel toegang toe (Weet ik uit ervaring uit mijn XS4All tijd)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 15:39

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

LTwinter schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:58:
[...]

Is helaas interne web based software. Elke support lullo heeft er wel toegang toe (Weet ik uit ervaring uit mijn XS4All tijd)
Beetje meer respect mag wel hoor jezus.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
CrankyGamerOG schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 19:07:
[...]

Beetje meer respect mag wel hoor jezus.
Voor mezelf? Ik geef toch aan dat ik een support lullo was. En ondanks alles draag ik XS4ALL nogsteeds een warm hart toe omdat wij tenminste nog wat mochten kwa troubleshooting en tijd besteden aan een klant.

Buiten een peukje doen met de gasten van KPN support leverde elke keer weer horror verhalen op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DuskHorizon
Bedankt voor jullie antwoorden. Delta is bijna klaar hier en dan stap ik over naar hun glasvezel, want zie niet veel hoop met deze opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuskHorizon
Soldaatje schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:31:

Ook met die speedtest krijg ik niet meer dan 59/60mpbs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:24
Misschien een probleempje met de ISRA (het aansluitpunt)? Of met de 'splitter'. In de modem zou je ergens de 'intrain snelheid' van de verbinding moeten kunnen zien. Dat zegt dan wat je maximum haalbare snelheid op dit moment is.
Zijn er onlangs ergens graafwerkzaamheden geweest of onderhoud in de wijkcentrale?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:01
[...]

Ik heb de KPN V12 modem waar kan ik de snelheid van de DSL vinden?
In mijn V10 onder internet verbinding, actual rate. Zal wat overhead in zitten misschien maar komt bij mij bijna overeen met een speedtest (als je er vanuit gaat dat ze kbps bedoelen ipv kBps, beetje knullig)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DaMWe3aMUGRhl4l0IwnLNlNfxAw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Qm7ua1iDssQKYuIgaS25xxp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door sig69 op 14-03-2025 00:30 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:24
DuskHorizon schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:57:
[...]

https://www.kpn.com/service/storingen

Invullen en dan aangeven dat je instabiele verbinding hebt.

Optie 2 is dat je een Draytek modem erop aansluit en dan eens test, ander modem mag ook. Al verwacht ik dat je infra gewoon verouderd is en zou eens informeren wanneer KPN gaat verglazen. Als je tv van Delta wilt is nu niet iets waar ik over naar huis durf te schrijven of Gideon… die sluiten helaas hun fibers aan binnenshuis.
Pagina: 1